Szlak Cha – Ka – Bi będzie promował Podlasie

Jedną z nowych propozycji turystycznych promujących subregion podlaski jest koncepcja szlaku aktywnej turystyki wodnej CHa – KA – Bi. Pod tą oryginalną nazwą kryją się największe atrakcje tej części kraju – Czarna Hańcza, Kanał Augustowski i Biebrza.
Czarna Hańcza jedna z najbardziej urokliwych rzek na spływy kajakowe, Biebrza w największym w Polsce parku narodowym to raj dla miłośników przyrody a łącznikiem pomiędzy tymi rzekami jest Kanał Augustowski. To Pomnik Historii, jeden z największych zabytków hydrotechnicznych w Polsce powstały w I poł XIX w. jednocześnie umożliwiający przekroczenie granicy z Białorusią na znajdującym się na śluzie Kurzyniec przejściu wodno – pieszo – rowerowym.
Inaugurację tego szlaku zaplanowano na 11 czerwca w Augustowie. Podczas odbywającej się wówczas konferencji, uczestnicy omówią najważniejsze wyzwania z którymi wszyscy interesariusze muszą się zmierzyć oraz podpiszą wspólną deklarację. Będzie ona wyznaczała najważniejsze kierunki działań jej sygnatariuszy zgodnie z zasadą, że razem można więcej i lepiej.
Należy w zgodzie z naturą właściwie zagospodarować obie rzeki i Kanał począwszy od budowy infrastruktury nie tylko dla wodniaków, tworzenia nowych szlaków turystycznych, przygotowywania aplikacji mobilnych aż po działania promocyjne. Niezwykle istotne jest to, aby te działania prowadzić w sposób skoordynowany, we współpracy samorządów lokalnych, przedsiębiorców i podmiotów, od których zależy rozwój obszaru.
W konferencji wezmą udział samorządowcy terenów przylegających do tych akwenów wodnych, władze parków narodowych, przedsiębiorcy, przedstawiciele organizacji turystycznych zarówno ogólnokrajowych, regionalnych i lokalnych.
Organizatorem konferencji jest Lokalna Grupa Działania „Kanał Augustowski” a Partnerem strategicznym Marszałek Województwa Podlaskiego
POWIĄZANE WPISY
16 grudnia 2025
PLL LOT ogłaszają nabór do 4. edycji Konkursu na Najlepszą Pracę Dyplomową
PLL LOT zapraszają studentów do udziału w 4. edycji Konkursu na Najlepszą Pracę…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
Wystartował program Future Professionals dla młodych talentów branży MICE
Wystartował program mentoringowy Future Professionals dla młodych talentów branży MICE. W…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
Rankomat: Większość Polaków przywita Nowy Rok w domowym gronie
Większość Polaków planuje powitać Nowy Rok w domowym zaciszu – wynika z badania…
0 Komentarzy3 Minuty
15 grudnia 2025
Polscy turyści na drugim miejscu na Słowacji
Na konferencji prasowej w Warszawie przedstawiciele Slovakia Travel i Tatry Mountain…
0 Komentarzy2 Minuty
15 grudnia 2025
Travelist: Wysokie zainteresowanie feriami 2026. Ceny nieznacznie wzrosły
Rynek wyjazdów na ferie zimowe 2026 pozostaje stabilny – wynika z analizy Travelist.pl.…
0 Komentarzy4 Minuty
15 grudnia 2025
Ryanair przedstawia najpopularniejsze kierunki Polaków w okresie świątecznym
W okresie świąteczno-noworocznym Polacy najchętniej wybierają Włochy, Hiszpanię i Maltę,…
0 Komentarzy3 Minuty
12 grudnia 2025
Polacy wskazali najlepsze ośrodki narciarskie w kraju. Za nami pierwsza edycja rankingu Triverna.pl
Zimowy sezon w Polsce dopiero się rozpoczyna, a krajowe stoki już przyciągają narciarzy i…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2025
POWER podsumowuje branżę MICE w 2025: relacje ważniejsze niż efekty specjalne
Agencja POWER podsumowała działalność w mijającym roku i przedstawiła prognozy na 2026.…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2025
Turystyka dostępna dla wszystkich. Akademia Kompetencji TOO zapowiada cykl bezpłatnych szkoleń
Rosnąca liczba podróżnych o zróżnicowanych potrzebach oraz obowiązujące przepisy…
0 Komentarzy2 Minuty











Jak ktoś chce dla projektu Szlaku Turystycznego przygotowywać aplikacje mobilne to powinien wziąć głęboki oddech i przemyśleć to jeszcze raz. Jeżeli nadal mu wyjdzie, że aplikacje mobilne to dobry pomysł to może od razu ten budżet na nie przeznaczony przekazać na Dom Dziecka w regionie albo na schronisko dla zwierząt – więcej dobrego to przyniesie… O tempora, o mores.