Światowy Dzień Turystyki – dobra passa w branży będzie trwała

Aby uczcić Światowy Dzień Turystyki Euromonitor International opublikował dane dotyczące przyszłości branży. Wynika z nich, że dobre czasy dla turystycznego biznesu nieprędko się skończą. Wzrost liczby podróży będzie trwał, a w 2030 roku możemy się spodziewać 2,4 mld międzynarodowych przyjazdów.
Badania przeprowadzone przez Euromonitor International to dobry prognostyk dla branży turystycznej. W kolejnych latach możemy się spodziewać silnego wzrostu i kolejnych rekordów. Do 2030 roku liczba międzynarodowych podróży wyniesie 2,4 mld, co oznacza przychody w wysokości 2,6 mld dolarów. Ze wzrostu tego korzystać będą przede wszystkim: Chiny, Francja i Stany Zjednoczone.
Więcej podróży, więcej zarobków
“Coraz większe zarobki i rozrastająca się klasa średnia – to czynniki, które powodują coraz większe poczucie bezpieczeństwa wśród konsumentów na całym świecie. Młodzi ludzie i mieszkańcy metropolii szukają nowych doświadczeń w podróży, napędzając wzrost turystyki i wyznaczając nowe trendy w branży. Co za tym idzie, usługi i produkty są bardziej spersonalizowane niż kiedykolwiek” – komentuje Nadejda Popova odpowiedzialna za turystykę w Euromonitor International.
Nowe badania pokazują, że w 2018 roku liczba międzynarodowych przyjazdów wzrosła o 5 proc. w porównaniu z 2017 i wynosiła 1,4 mld. Odpowiadają za to dobre prognozy ekonomiczne dla największych gospodarek świata: Eurostrefy, Japonii i Stanów Zjednoczonych.
Tanie loty i sprzedaż mobilna
Euromonitor International przewiduje też, że tani przewoźnicy lotniczy będą nadal w forpoczcie rozwojowej branży lotniczej, prześcigając dynamiką regularnych przewoźników. Stopa wzrostu liczby pasażerów w 2018 roku dla tego segmentu ma wynosić 6 proc.
Dobre czasy czekają też pośredników sprzedających usługi turystyczne – do 2023 roku ich obroty mają globalnie przekroczyć 2 bln dolarów. Z tym że ten kawałek tortu przypadnie w głównej mierze tym, którzy nadążą za rozwojem technologii. 70 proc. sprzedaży u agentów turystycznych już w 2017 roku odbywała się za pomocą urządzeń mobilnych.
Żeby klientowi było wygodnie
“Przez lata ciągle zmieniająca się i bardzo dynamiczna branża turystyczna była doświadczana przez wiele czynników burzących status quo. Trudno więc nawet przewidywać przyszłość tak jak kiedyś się to robiło. Gospodarka współdzielenia i digitalizacja stoją za powstawaniem wielu nowych modeli oraz pojawianiem się coraz większych wymagań ze strony klientów” – mówi Nadejda Popova.
„Aby pozostać konkurencyjnym na rynku turystycznym trzeba zapewniać klientom możliwość płynnego, bezproblemowego kupowania usług i odbywania podróży: od fazy inspiracji poprzez poszukiwania i rezerwację aż po usługi w miejscu docelowym. Pomagają w tym takie udogodnienia jak: sztuczna inteligencja (AI), big data oraz procesowanie danych w chmurze” – dodaje.
POWIĄZANE WPISY
28 listopada 2025
Gruzja na cztery pory roku
Pani Ambasador Gruzji, JE Diana Zhgenti uświetniła konferencję prasową i warsztaty…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Madera rozwija turystykę kulinarną: plantacje, winnice, warsztaty
Kulinaria stają się jednym z filarów promocji Maderze, a rosnąca liczba inicjatyw…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Ponad 300 tys. biegaczy wzięło udział w Dubai Run 2025
Dubai Run 2025 zgromadził rekordowe 307 tys. uczestników, odnotowując ponad trzykrotny…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
Kiwi.com: Po otwarciu Wielkiego Muzeum Egipskiego wzrosło zainteresowanie lotami do Kairu
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Kairze wywołało wyraźny wzrost zainteresowania…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2025
Visit Madeira rusza z nową kampanią, która promuje odpowiedzialne podróżowanie
Agencja Visit Madeira rozpoczęła kampanię świadomościową zachęcającą odwiedzających oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2025
Zimowe ośrodki Trentino stawiają na pełną dostępność usług
Region Trentino wzmacnia swoją pozycję jako kierunek przyjazny osobom z…
0 Komentarzy1 Minuty
17 listopada 2025
Dubai Airshow 2025: Emirates prezentują nowe technologie i produkty
Emirates zaprezentują na Dubai Airshow 2025 nowe technologie i rozwiązania, które mają…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2025
World Travel Awards wyróżnia Portugalię jako najlepszy kierunek w Europie
Podczas 32. gali World Travel Awards 2025 w Forte Village Resort na Sardynii Portugalię…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2025
Raport Registradores de España: Polacy wciąż aktywni na rynku nieruchomości w Hiszpanii
Hiszpania pozostaje atrakcyjnym kierunkiem dla zagranicznych inwestorów, w tym Polaków. W…
0 Komentarzy2 Minuty










