Sun & Snow: klienci cenią przede wszystkim bezpieczeństwo i higienę

Jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez firmę Sun & Snow, która zarządza ponad 2 tys. apartamentów w Polsce, 80,2 proc. klientów podkreśliło, że czuje się bezpiecznie, kiedy zgodnie z aktualnymi zasadami obowiązującymi w Sun & Snow, apartamenty są dezynfekowane.
Z tej samej ankiety wynika, że 96,2 proc. jej klientów planuje wyjazd wypoczynkowy w bieżącym lub na początku 2022 roku.
71,3 proc. ankietowanych zadeklarowało, że w 2021 lub 2020 roku byli zmuszeni do zmiany planów wyjazdowych. Najczęstszym powodem były ogłaszane decyzje administracyjne dotyczące ograniczeń w funkcjonowaniu turystyki. Chęć zmiany terminu wypoczynku ze względu na swoje bezpieczeństwo podczas pandemii deklaruje 42 proc. ankietowanych, w stosunku do 46,8 proc. osób, które planów zmieniać nie chce. Z rezerwacją, wg. danych na pierwszą połowę kwietnia br., wstrzymywało się aż 58,9 proc. ankietowanych.
Karolina Orłowska, dyrektor operacyjna Sun & Snow, powiedziała: „Na decyzje dotyczące lockdownu, czy zakazu prowadzenia działalności, nie mamy wpływu. W ostatnim czasie koncentrowaliśmy się jednak na tym, by proces planowania wypoczynku dla klientów Sun & Snow był jak najbardziej bezpieczny i elastyczny, a możliwość przełożenia rezerwacji jak najprostsza. Gwarancja bezpłatnej zmiany terminu pobytu w przypadku utrzymania zakazu wyjazdów wypoczynkowych została dobrze odebrana przez naszych klientów.”
Jak wynika z badania – spośród osób, które były zmuszone zmienić lub odwołać swój wyjazd aż 87,6 proc. oceniło przeprowadzenie takiej operacji jako komfortowe lub bardzo komfortowe. Ocen negatywnych zanotowano 5,2 proc., a neutralnych 7,2 proc.
Karolina Orłowska dodała: „Długofalowe relacje z naszymi klientami są dla nas niezwykle ważne. Jesteśmy jednym z liderów rynku, co obliguje nas do tego, by wyznaczać standardy i wprowadzać rozwiązania ułatwiające planowanie wypoczynku. Decyzja o wprowadzeniu gwarancji bezpłatnej zmiany terminu pobytu na wypadek utrzymania zakazów dotyczących wyjazdów wypoczynkowych, spowodowała, że wśród klientów dokonujących rezerwacji bezpośrednio – przez naszą stronę lub telefonicznie, tylko w incydentalnych przypadkach dochodziło do wycofywania środków i całkowitej rezygnacji z wyjazdów.”
Na pytanie o poczucie bezpieczeństwa podczas planowanych wyjazdów, 80,2 proc. ankietowanych w związku z panującą pandemią zaznaczyło, że czuje się bezpiecznie, kiedy zgodnie z aktualnymi zasadami obowiązującymi w Sun & Snow, apartamenty są dezynfekowane.
Z kolei 52,1 proc. (można było wybrać w tym przypadku kilka odpowiedzi) wskazało na ozonowanie.
Podobny odsetek, bo 51 proc. wskazywało na odpowiedzi związane z dostępnością osobistych środków ochrony, takich jak płyny dezynfekujące i maseczki.
Jedynie 17,2 proc. ankietowanych życzyłoby sobie mieć możliwość przeprowadzenia testu na obecność przeciwciał koronawirusa COVID19.
Orłowska skomentowała: „Jeszcze zanim doszło do ogłoszenia zakazu prowadzenia działalności, skupiliśmy się bardzo na kwestiach bezpieczeństwa. Na pewien czas wprowadziliśmy obsługę bezkontaktową. Nasze apartamenty zawsze są przygotowane w sposób profesjonalny – dezynfekowane przed przyjazdem gości, a ekipy sprzątające wyposażone są w środki ochronne.”
Nieznacznej zmianie uległy preferencje osób rezerwujących pobyt w kurortach, jeśli chodzi o wyprzedzenie, z jakim dokonywana jest rezerwacja. Na ostatnią chwilę rezerwuje ok. 8 proc. ankietowanych, podczas gdy w podobnym badaniu przeprowadzonym w czerwcu ub.r. odsetek ten wynosił 16,1 proc.
Na ok. 2 tygodnie przed wyjazdem pobyt zarezerwuje 21,3 proc. (28,1 proc. w czerwcu), a na miesiąc lub więcej przed planowanym wyjazdem 70,1 proc. (było 29,7 proc.).
Karolina Orłowska podkreśliła: „Z danych tych może wynikać, że Polacy z jednej strony liczą na to, że trwająca epidemia ustąpi w wakacje na tyle, by umożliwić wypoczynek w najpiękniejszych polskich kurortach, z drugiej zaś obawiają się, że odkładanie planów wakacyjnych na ostatnią chwilę może zakończyć się brakiem miejsca w wymarzonej miejscowości. Część osób jest też zdecydowana wyjechać od razu, gdy tylko obostrzenia zostaną zdjęte. W związku z obostrzeniami podczas ferii zimowych w tym roku, wiele rodzin nie wyjechało na wypoczynek i jest zdeterminowanych, by wyjazd w cieplejszych miesiącach doszedł do skutku.”
POWIĄZANE WPISY
16 grudnia 2025
PLL LOT ogłaszają nabór do 4. edycji Konkursu na Najlepszą Pracę Dyplomową
PLL LOT zapraszają studentów do udziału w 4. edycji Konkursu na Najlepszą Pracę…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
Wystartował program Future Professionals dla młodych talentów branży MICE
Wystartował program mentoringowy Future Professionals dla młodych talentów branży MICE. W…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
Rankomat: Większość Polaków przywita Nowy Rok w domowym gronie
Większość Polaków planuje powitać Nowy Rok w domowym zaciszu – wynika z badania…
0 Komentarzy3 Minuty
15 grudnia 2025
Polscy turyści na drugim miejscu na Słowacji
Na konferencji prasowej w Warszawie przedstawiciele Slovakia Travel i Tatry Mountain…
0 Komentarzy2 Minuty
15 grudnia 2025
IGHP: listopad 2025 z lepszymi wynikami niż rok temu
Wyniki hoteli w listopadzie 2025 roku były wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego…
0 Komentarzy4 Minuty
15 grudnia 2025
Travelist: Wysokie zainteresowanie feriami 2026. Ceny nieznacznie wzrosły
Rynek wyjazdów na ferie zimowe 2026 pozostaje stabilny – wynika z analizy Travelist.pl.…
0 Komentarzy4 Minuty
15 grudnia 2025
Ryanair przedstawia najpopularniejsze kierunki Polaków w okresie świątecznym
W okresie świąteczno-noworocznym Polacy najchętniej wybierają Włochy, Hiszpanię i Maltę,…
0 Komentarzy3 Minuty
12 grudnia 2025
Polacy wskazali najlepsze ośrodki narciarskie w kraju. Za nami pierwsza edycja rankingu Triverna.pl
Zimowy sezon w Polsce dopiero się rozpoczyna, a krajowe stoki już przyciągają narciarzy i…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2025
POWER podsumowuje branżę MICE w 2025: relacje ważniejsze niż efekty specjalne
Agencja POWER podsumowała działalność w mijającym roku i przedstawiła prognozy na 2026.…
0 Komentarzy2 Minuty










