Stena Line – nowe środki bezpieczeństwa

Dystans społeczny, specjalne urządzenia rozpylające płyn dezynfekcyjny, system wentylacyjny ze świeżym morskim powietrzem to środki do zapewnienia klientów o bezpieczeństwie podróży promami Stena Line.
Stena Line wprowadza nowe, szeroko zakrojone środki bezpieczeństwa. Mają one na celu zwalczanie rozprzestrzeniania się COVID-19 oraz zapewnienie wszystkim jak najbezpieczniejszej i bezproblemowej podróży:
• Zachowanie dystansu społecznego – podróż promem jest jedyną formą transportu publicznego, w której pasażerowie mogą w łatwy sposób zachować dystans społeczny – umożliwia to ogromna przestrzeń statku, wiele pokładów, a także duża liczba oddzielnych kabin. Dodatkowo Stena Line systematycznie przeprowadza ocenę ryzyka dla każdego rejsu, w celu dopasowania i ograniczania liczby pasażerów, tak by zapewnić wszystkim odpowiednią przestrzeń na statku.
• Świeże, morskie powietrze – wykorzystywane jest w obiegu systemu wentylacji i filtracji powietrza na wszystkich promach Stena Line.
• Nowe urządzenia do rozpylania płynu dezynfekcyjnego – są używane do odkażania części wspólnych, kabin na promach, a także do rutynowych procedur czyszczenia na całym statku.
Niclas Mårtensson, dyrektor zarządzający Stena Line, powiedział: „Prom to jedyny środek transportu, w którym pasażerowie mogą zachować dystans społeczny, nic więc dziwnego, że obserwujemy teraz wzrost liczby rezerwacji w związku z powszechnym znoszeniem ograniczeń. Uważamy, że teraz, gdy wracają międzynarodowe podróże, nadszedł czas, aby poinformować o naszych środkach bezpieczeństwa przeciw COVID-19 a także upewnić naszych klientów, że obecnie to promy zapewniają najbezpieczniejszą podróż. Bezpieczeństwo naszych pasażerów i załogi jest zawsze najwyższym priorytetem dla Stena Line.”
W ramach planu bezpieczeństwa Stena Line, aby zapobiec rozprzestrzenianiu się Covid-19, obszerna ocena ryzyka zidentyfikowała trzy kluczowe etapy podróży:
a) odprawa na terminalu
b) pobyt na statku
c) wchodzenie na statek oraz schodzenia ze statku na ląd
Zapewniając możliwość dystansu społecznego podczas całej podróży, nasze duże, jasne i przestronne promy oferują mnóstwo świeżego morskiego powietrza, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, oraz zapewniają najbezpieczniejszy sposób podróżowania osobom, które chcą odpocząć po długim lockdownie. – dodł Niclas Mårtensson, dyrektor zarządzający Stena Line.
Środki bezpieczeństwa wprowadzone na promach Stena Line:
Przed podróżą:
• Klienci otrzymują informacje o zaleceniach higienicznych w oparciu o wytyczne Światowej Organizacji Zdrowia
• W komunikacji z pasażerami przypomina się zasady higieny i konieczność zachowania dystansu społecznego
• Klientom zaleca się, aby nie podróżowali, jeśli czują się chorzy oraz aby postępowali zgodnie z krajowymi zaleceniami zdrowotnymi, a także ograniczeniami dotyczącymi podróżowania.
Na terminalu:
• Zwiększona liczba punktów mycia i dezynfekcji rąk
• Wprowadzono specjalne harmonogramy czyszczenia, w tym zwiększoną częstotliwość czyszczenia zapobiegawczego tzw. hotspotów – miejsc szczególnie często dotykanych, takich jak klamki do drzwi, panele dotykowe, telefony
• Preferowana jest płatność kartą zbliżeniowo
• Punkty sprzedaży i stanowiska kasjerskie zostały zabezpieczone osłonami z pleksiglasu
Wchodzenie na statek i schodzenie na ląd:
• Do zachowania dystansu społecznego zachęcają oznaczenia na podłogach oraz komunikaty głosowe podawane przez system nagłośnienia
• Etapowa odprawa jest praktykowana tam, gdzie to konieczne, tak aby uniknąć tłoku i utrzymać dystans społeczny
Na pokładzie:
• Dla wszystkich statków i każdego rejsu opracowuje się indywidualną ocenę ryzyka, co pozwala na dostosowanie pojemności pasażerskiej tak, aby umożliwić zachowanie dystansu społecznego
• Zwiększono liczbę punktów mycia i dezynfekcji rąk w miejscach publicznych na pokładzie, a pasażerom przypomina się o zasadach higieny poprzez komunikaty głosowe na pokładzie oraz plakaty i informacje na wyświetlaczach.
• Zwiększona częstotliwość prewencyjnego czyszczenia i dezynfekcji tzw. hotspotów – miejsc szczególnie często dotykanych, takich jak klamki do drzwi, panele dotykowe, telefony. Są one dezynfekowane po każdym rejsie oraz co najmniej trzy razy dziennie podczas rejsu.
• Dostępność kabin jednoosobowych dla pasażerów oraz kierowców frachtowych, jak również większych kabin dla osób czy rodzin podróżujących wspólnie.
• Restauracje zostały dostosowane do wymogów zapewnienia maksymalnej higieny serwowania potraw i utrzymania dystansu społecznego. Zrezygnowano z samoobsługi, a jedzenie serwowane jest na talerzach, zabezpieczone folią lub pokrywką, lub w pojemnikach na wynos.
• Preferowana jest płatność kartą zbliżeniowo.
• Punkty informacji, sprzedaży i stanowiska kasjerskie zostały zabezpieczone osłonami z pleksiglasu.
• Wybrane strefy, np. SPA, pokoje zabaw dla dzieci, dyskoteki zostały zamknięte.
• Systemy wentylacyjne wykorzystują 100 proc. świeżego powietrza, bez recyrkulacji.
• Personel jest przeszkolony i wyposażony w odpowiedni sprzęt ochrony osobistej, aby zminimalizować ryzyko infekcji.
• Przeprowadzana jest kontrola zdrowotna wszystkich członków załogi przed wejściem na statek. Podczas przebywania na pokładzie załoga dokonuje samokontroli, a wszelkie objawy prowadzą do izolacji i zejścia z pokładu członka załogi zgodnie z procedurami armatora.
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Triverna.pl: Rekordowy grudzień w hotelach. Najwyższe ceny w górach
Z danych portalu Triverna.pl wynika, że grudzień w polskich hotelach zapowiada się…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Sopocka Organizacja Turystyczna zaprasza do udziału w „Sopockich Perłach”
Sopocka Organizacja Turystyczna rozpoczyna siódmą edycję konkursu „Sopockie Perły”.…
0 Komentarzy1 Minuty
5 grudnia 2025
Sezon narciarski w Wiśle otwarty. Skolnity gotowy na narciarzy
Sezon narciarski na stacji Skolnity w Wiśle rozpocznie się dziś, 5 grudnia, o godzinie…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2025
Ryanair powiększa bazę w Gdańsku i ogłasza rozkład lotów na lato 2026
Ryanair powiększa bazę w Gdańsku i ogłasza rekordowy rozkład lotów na lato 2026,…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2025
Travelist.pl rusza z zimowym konkursem fotograficznym
Travelist.pl uruchomił konkurs fotograficzny „Jedź na ferie - wygraj wakacje”, w którym…
0 Komentarzy2 Minuty
4 grudnia 2025
Accor mianuje Karelle Lamouche CEO na Europę i Afrykę Północną
Grupa hotelowa Accor ogłosiła powołanie Karelle Lamouche na stanowisko CEO…
0 Komentarzy2 Minuty
3 grudnia 2025
Rusza 8. edycja konkursu fotograficznego #LubelskieTravel
Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna otwiera nabór do kolejnej edycji konkursu…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
WP Holding sprzedaje Fluege.de chińskiej grupie Tongcheng Travel
Fluege.de ma nowego właściciela. WP Holding zawarło umowę sprzedaży Invia Flights Germany…
0 Komentarzy1 Minuty










