Sprzedaż w biurach podróży straciła dynamikę

W pierwszym tygodniu listopada, liczba rezerwacji spadła w porównaniu z analogicznym okresem roku 2013 o minus 18,2 proc., zaś liczba klientów – o minus 20 proc. Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MerlinX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe w październiku stanowiły 77,8 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym 16,9 proc. a autokarowe – 5,2 proc. W ostatnim tygodniu, porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, liczba sprzedanych imprez samolotowych spadła o minus 20 proc., z dojazdem własnym zmalały o minus 22,2, autokarowe – o minus 25,6 proc.
Jeśli chodzi o kierunki, które cieszyły się wśród Polaków największym zainteresowaniem, to liderem był Egipt, na pozostałych pozycjach w pierwszej dziesiątce znalazły się: Hiszpania, Grecja, Turcja, Włochy, Maroko, .), Portugalia, Cypr, Tajlandia i Tanzania.
Jeśli chodzi o najczęściej wybierane przez klientów docelowe lotniska, to pierwszą dziesiątkę zdominowały Wyspy Kanaryjskie (cztery lotniska) i Egipt (trzy lotniska). Miejsca na podium zajęły: Hurghada, Teneryfa i Sharm El Sheik..
Najmniej tygodniowe pobyty kosztują w Egipcie – w Hurghadzie (2233 zł) i Sharm El Sheik (2558 zl). Najdrożej jest na Wyspach Kanaryjskich – Gran Canarii (3296 zł) i Fuerteventurze (3264 zł).
Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży w ostatnich czterech tygodniach, to Raport PZOT pokazuje, że w ostatnich czterech tygodniach spadłą ona o minus 4,5 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku 2013.
Od rozpoczęcia sprzedaży Lata 2014 liczba klientów wzrosła zaledwie o 1,8 proc. Wycieczek samolotowych na Lato 2014 sprzedano aż o 60,5 proc. więcej niż rok temu.
Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które w obecnym sezonie najlepiej się sprzedają i porównanie ich sprzedaży w porównaniu z ubiegłym sezonem, to na pierwszym miejscu znajduje się Egipt (w porównaniu z ubiegłym rokiem +12,1 proc.). Dalej zaś: Hiszpania (spadek o minus 11 proc.), Włochy (minus 24,9 proc.), Grecja (+171,5 proc.), Kuba (brak porównania), Turcja (minus 14,5 proc.), Portugalia (+30,6 proc.), Tajlandia (+122,2 proc.), Dominikana (minus 21,4 proc.) i Austria (-43,9 proc.) Zwraca uwagę znajdujący się na 13 pozycji pod względem tegorocznej sprzedaży Meksyk, którego sprzedaż wzrosła w porównaniu z rokiem ubiegłym aż o 299,5 proc.
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2023
Fly.pl: listopad lepszy o 30 proc. niż rok temu
Listopad to tradycyjnie okres spowolnienia, firma odnotowała wzrost o 30 proc. w…
0 Komentarzy2 Minuty
4 grudnia 2023
Biura podróży – kolejny tydzień ze spadkiem cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
1 grudnia 2023
Sieć Fostertravel.pl podsumowała rok 2023
Piętnaście salonów franczyzowych więcej niż w roku ubiegłym, wzrost obrotu o 128 proc. –…
0 Komentarzy3 Minuty
1 grudnia 2023
Exim Tours: 30 lat na rynku, wzrost sprzedaży i nagrody dla najlepszych agentów
W ostatnią sobotę, 25 listopada, kolejny rok z rzędu, odbyła się Gala Exim Tours. Podczas…
0 Komentarzy5 Minuty
30 listopada 2023
Esky.pl: 64 proc. Polaków wyleci zimą do Bangkoku, Nowego Jorku i Miami
Ponad połowa podróżujących z Polski zdecydowała się na wyprawy do Bangkoku, Nowego Jorku…
0 Komentarzy7 Minuty
24 listopada 2023
Wycieczki szkolne, wyjazdy z klubem sportowym czy kolonie to imprezy turystyczne. PIT edukuje o turystyce młodzieżowej
Konferencja poświęcona bezpiecznemu wypoczynkowi dzieci i młodzieży, zorganizowana przez…
0 Komentarzy6 Minuty
20 listopada 2023
Traveldata: ceny wyjazdów letnich w idą dół. Najbardziej tanieją Wyspy Kanaryjskie, Egipt i Turcja
W minionym tygodniu ceny wycieczek z wylotami w dniach 5 - 11 sierpnia 2024 spadły w…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2023
Nowa kampania Exim Tours. „Wybierz słoneczny piątek zamiast black friday”
Exim Tours uruchamia jesienną kampanię „Zamień black friday na słoneczny piątek”. Zachęca…
0 Komentarzy2 Minuty