Sprzedaż biletów lotniczych po 2 tyg. października – znowu Dubaj i egzotyka

Dubaj nadal deklasuje, egzotyka rządzi w TOP10. Duzi Tour Operatorzy koncentrują się na swoich charterach.
Ostatnie wrześniowe dane dotyczące sprzedaży biletów lotniczych przez agentów IATA wlały w rynek nieco optymizmu. Mieliśmy mocniejszą sprzedaż kierunków europejskich i dobrą pozycje agentów obsługujących globalny ruch służbowy. Niestety to co widzimy w rezultatach 2 tyg. października nie potwierdza ożywienia w podróżach służbowych. Wracamy do starego trendu tj Dubaj + Egzotyka i to by było na tyle.
Dubaj deklasuje, do czołówki wracają Zanzibar, Cancun i Mauritius
Zgodnie z przewidywaniami nadal bezapelacyjnie rządzi Dubaj. Dodatkowym dopalaczem dla tego kierunku jest światowa wystawa Expo. Pierwsze miejsce Dubaju jest bezapelacyjne, wyprzedza on drugie Malediwy o ponad 20%. Co ciekawe trzeci Paryż notuje sprzedaż wartą ledwie 1/4 tej którą może pochwalić się Dubaj.
Inaczej niż we wrześniu wygląda czołówka top 10 destynacji. Wracają bowiem do niej gwiazdy egzotycznych kierunków jak Cancun, Zanzibar i Mauritius. Meldując się na pozycjach odpowiednio czwartej, siódmej i dziewiątej. Także wraz z Dubajem i Malediwami mamy aż 5 destynacji egzotycznych w czołowej dziesiątce.
Z typowo biznesowych kierunków w czołówce na pozycji szóstej znajdziemy Brukselę. Nieco lepiej radzą sobie drugi Paryż i piąty Istambuł. Obydwa kierunki mogą jednak liczyć na istotny komponent turystyczny, który pozwala im zaistnieć wysoko w tym zestawieniu.
Typowo biznesowe centra cele przed pandemicznych podróży jak Londyn, Praga czy Wiedeń nie łapią się do pierwszej dziesiątki.
Dubaj sprzedają głównie agenci obsługujący dynamiczne pakietowanie i incentive
Jeżeli spojrzymy na głównych sprzedawców Dubaju to tu także nie wiele się zmienia. Niekwestionowanym liderem pozostaje WNT, który jedzie na dopalaczu w postaci obsługi sprzedaży Eximu. Wysoko znajdziemy też konsolidatorów Time4Travel, Primapol , Hurra meldują się na trzecim, czwartym i piątym miejscu.
Pierwszym klasycznym tour operatorem jest zajmujący 6 miejsce Rainbow. W tym przypadku nie widać progresu jeżeli chodzi o sprzedaż opartą na biletach regularnych linii lotniczych. Być może jest tak iż priorytet jeżeli chodzi o ZEA ma własny charter do Fujairah.
Egzotyka poza Dubajem tu rządzi już Primapol
Jeżeli spojrzymy na sprzedaż dwóch największych poza Dubajem egzotycznych kierunków to liderzy nieco nam się zmieniają. Malediwy i Zanzibar sprzedaje najlepiej lider konsolidatorów Primapol. Wolumenowo jest to prawie dwukrotnie więcej niż drugie w klasyfikacji biuro.
Na dalszych pozycjach meldują się starzy znajomi Why Not Travel, TUI i Hurra. Zarówno WNT jak i Hurra swoje wyniki zawdzięczają konsolidacji rynku mniejszych tour operatorów.
Słabo z dużymi Tour Operatorami chartery ich priorytetem nie pomogą LOTowi na Dubaju
Ważnym wnioskiem jaki płynie z analizy wyników jest bardzo słaba aktywność głównych Tour Operatorów. Wskazuje ona ewidentnie na charterowy priorytet ich działań w ramach oferty zima.
Sprzedaże Itaki prawie całkiem zamarły, wraz z zakończeniem akcji LOT na Wakacje. Nie inaczej wygląda Rainbow i TUI, wprawdzie jak widzimy wyżej można znaleźć pewną aktywność tych operatorów na kierunku Dubaj i egzotyka. Jest to jednak wynik symboliczny, biorąc pod uwagę możliwości tych graczy.
Czekamy na mocniejsze odpalenie dynamicznego pakietowania przez Ecco, wydaje się iż jest to już kwestia dni.
Niestety taki stan rzeczy nie wróży dobrze przyszłości połączeń LOT do Dubaju. Nie widać by duzi gracze byli gotowi mocno zaangażować się w pomoc narodowemu przewoźnikowi. Oznacza to ni mniej ni więcej jak tylko koniec lotowskich operacji wraz z zakończeniem Expo. Szkoda bo presja cenowa ze strony LOT pomagała trzymać w ryzach ceny Emirates.
Agenci czołówka bez zmian eSky eTravel WNT
Wciąż nie zmienia się panorama sprzedaży w zakresie liderów rynku agencyjnego. Miejsce pierwsze dla eSky, drugie dla eTravel a trzecie dla WNT. Nie wiele ustępuje mu czwarty Primapol.
Małym promykiem nadziei jest ponowne pojawienie się w pierwszej dziesiątce biur BCD i AMEX. To właśnie tego typu biura obsługują globalny ruch korporacyjny. W okresie pandemii na trwałe wypadły z górnej części zestawienia. W październiku meldują się na pozycjach 7 i 8. To wciąż jednak bardzo mało by ogłosić powrót ruchu służbowego.
Należy się raczej spodziewać dalszej koncentracji na egzotyce, tym bardziej iż istnieje realna szansa na większe sprzedaże na kierunkach Tajlandia i Sri Lanka. Otwarcie tej pierwszej destynacji staje się faktem, z kolei na Sri Lance mamy z nim do czynienia już od jakiegoś czasu.
Linie lotnicze zaczynają to dostrzegać, pojawiły się doskonałe oferty do Tajlandii od Scoota, a Sri Lankę możemy kupić we Fly Dubai już od 2100 zł. To niebywale atrakcyjna cena.
Czekamy na rozwój sytuacji, choć realnie rzecz biorąc trudno spodziewać się zmian w nakreślonym trendzie. Nadzieje dla ruchu służbowego odkładamy do wiosny?
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Wesprzyj naszą aukcję charytatywną. Zgłoś przedmiot i pomóż najmłodszym w trakcie V Gali Waszej Turystyki
Podczas kolejnej edycji Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 9 stycznia 2026 roku…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2025
Anex Tour Poland szkoli agentów w Marsa Alam
W dniach 30 listopada - 4 grudnia 2025 roku w Marsa Alam odbyło się wydarzenie branżowe…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
Kiwi.com: Polska wśród najpopularniejszych kierunków świątecznych w Europie
Tegoroczny sezon świąteczny przynosi Polsce wzrost ruchu turystycznego, a liczba…
0 Komentarzy2 Minuty
2 grudnia 2025
eSky: Wenecja, Malta i Teneryfa najpopularniejszymi kierunkami na przełomie roku
Zbliżający się przełom roku to okres zwiększonego zainteresowania wyjazdami…
0 Komentarzy2 Minuty
28 listopada 2025
Gala Exim Tours 2025 zgromadziła agentów i partnerów branży turystycznej w Warszawie
W Warszawie odbyła się Gala Exim Tours 2025, która zgromadziła agentów, partnerów oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
27 listopada 2025
Biuro Rainbow podsumowało III kwartał 2025 roku. Blisko 13 proc. wzrostu przychodów, nowe hotele i większa flota
Po udanym III kwartale 2025 roku Rainbow zapowiada dalszy rozwój. Spółka zwiększa skalę…
0 Komentarzy4 Minuty
26 listopada 2025
eSky: Rekordowe zainteresowanie wyjazdami na jarmarki bożonarodzeniowe. Budapeszt, Praga i Wiedeń w czołówce
Grudzień otwiera dla turystów jeden z najbardziej atrakcyjnych okresów wyjazdowych -…
0 Komentarzy3 Minuty
25 listopada 2025
Wakacje.pl: Przełom listopada i grudnia najtańszym momentem na podróż. Ceny wyjazdów o 30 proc. niższe niż w święta
Wakacje.pl: Przełom listopada i grudnia najtańszym momentem na podróż. Ceny wyjazdów o 30…
0 Komentarzy3 Minuty
24 listopada 2025
Black Week 2025: Skyscanner podpowiada, jak szukać najlepszych ofert
Nadchodzący Black Week ponownie przyciąga uwagę podróżnych, a Skyscanner prezentuje…
0 Komentarzy2 Minuty










