Spot promujący Wrocław z nagrodami na festiwalach w Cannes, Belgradzie i Terres

Wrocławski spot promocyjny „Wrocław Miasto Przygody” zdobył nagrody na trzech międzynarodowych festiwalach filmowych. Produkcja, która jest częścią kampanii turystycznej miasta od 2023 roku, została wyróżniona na Cannes Corporate Media & TV Awards we Francji, Terres Travel Festival w Hiszpanii oraz Silafest w Serbii.
W Cannes (Francja) w ramach Cannes Corporate Media & TV Awards spot otrzymał Srebrnego Delfina w kategorii „Filmy turystyczne – Destynacje: Miasta”. To już trzecie wyróżnienie dla tego materiału we wrześniu – wcześniej zdobył nagrody na festiwalu Silafest w Belgradzie (Srebrne odznaczenie Blue Danube i Biała Akacja za dźwięk) oraz Złotą Nagrodę na festiwalu Terres Travel Festival w Hiszpanii w kategorii „Turystyczna Destynacja – Miasto”.
„To ogromne wyróżnienie dla Wrocławia, pokazujące efektowność i efektywność działań promocyjnych naszego miasta. Zaangażowanie pracowników Wydziału Promocji Miasta i Turystyki oraz Wrocławskiej Organizacji Turystycznej przekłada się na wspaniałe rezultaty. Szczególnie dziś, po katastrofalnej w skutkach dla Dolnego Śląska powodzi, zależy nam, aby ruch turystyczny jak najszybciej i w jeszcze większej ilości powrócił do Wrocławia i na Dolny Śląsk. Wszelkie skuteczne działania promocyjne mają dziś dla branży bardzo istotne znaczenie” – mówił Radosław Michalski, dyrektor departamentu marki miasta UM Wrocławia.
Spot „Wrocław Miasto Przygody” zrealizowany został w formie przygodowego zwiastuna, czerpiąc inspiracje z serii o Indiana Jonesie oraz legendy o zaginionym skarbie Piotra Włostowica i Opactwa Ołbińskiego. W filmie możemy podziwiać ujęcia m.in. z wrocławskiego ZOO, Hali Stulecia, Hydropolis, Narodowego Forum Muzyki oraz wrocławskiego rynku. W rolach głównych wystąpili Marianna Zydek, Piotr Nerlewski oraz Daniel Olbrychski.
„Cieszy nas, ale też krępuje ta ilość przyznawanych wyróżnień za Miasto Przygody. Startując do międzynarodowej rywalizacji liczyliśmy, że na którymś z festiwali zostaniemy laureatami – nikt nie spodziewał się jednak takiego sukcesu. To nagroda dla wszystkich, którzy zaangażowali się zarówno w przygotowanie spotu jak i przeprowadzenie całej dwuletniej kampanii turystycznej. Ruch turystyczny we Wrocławiu i na Dolnym Śląsku musi szybko wrócić na właściwe tory” – powiedział Alfred Wagner, prezes Wrocławskiej Organizacji Turystycznej.
Od czerwca do sierpnia 2024 roku film był intensywnie promowany online w czterech wersjach językowych (angielskiej, niemieckiej, czeskiej i hiszpańskiej), uzyskując imponującą liczbę 17 milionów wyświetleń na różnych platformach. Największe zainteresowanie wzbudził w Hiszpanii (6,3 mln wyświetleń), Czechach (3,5 mln) i Holandii (2 mln). Na YouTube spot miał największy zasięg w Niemczech (900 tys. wyświetleń) i Czechach (500 tys.)
POWIĄZANE WPISY
26 listopada 2025
Polska podsumowuje udział w targach IBTM World 2025 w Barcelonie
Podczas tegorocznych targów IBTM World w Barcelonie Polska zaprezentowała szeroką ofertę…
0 Komentarzy4 Minuty
25 listopada 2025
Ponad 300 tys. biegaczy wzięło udział w Dubai Run 2025
Dubai Run 2025 zgromadził rekordowe 307 tys. uczestników, odnotowując ponad trzykrotny…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
eSky: Podróże zamiast zakupów. Jak wykorzystać okres Black Friday na inwestycję w siebie?
W czasie, gdy sklepy kuszą rekordowymi promocjami, coraz głośniej mówi się o…
0 Komentarzy3 Minuty
12 listopada 2025
Rafał Szmytke dołącza do zarządu Polskiego Holdingu Hotelowego
Polski Holding Hotelowy poinformował, że z dniem 12 listopada 2025 roku do zarządu spółki…
0 Komentarzy1 Minuty
18 października 2025
Dzień Austriackiego Wina
W środę 15 października Advantage Austria wspólnie z Narodowym Biurem Promocji Austrii…
0 Komentarzy1 Minuty
13 października 2025
Ryanair wprowadza płatności Blikiem
Linia lotnicza Ryanair ogłosiła wprowadzenie systemu Blik jako nowej opcji płatności dla…
0 Komentarzy1 Minuty
2 października 2025
Wizz Air ogłasza dni rekrutacyjne w Polsce
Wizz Air zorganizuje w październiku trzy dni otwarte rekrutacji dla personelu…
0 Komentarzy1 Minuty
24 września 2025
SITE Polska ma 10 lat. Dekada działań na rzecz branży MICE
W 2025 roku Stowarzyszenie SITE Polska świętuje dziesięciolecie działalności. Dekadę…
0 Komentarzy2 Minuty
24 września 2025
Uganda chroni goryle górskie. Rainbow umożliwia spotkanie z tymi niezwykłymi zwierzętami
Światowy Dzień Goryla, przypadający 24 września, to okazja do przypomnienia o trudnej…
0 Komentarzy1 Minuty










