W ubiegłym roku Słowenię odwiedziły 54 tysiące Polaków. O tym, co kraj ten ma do zaoferowania turystom można było dowiedzieć się podczas prezentacji zorganizowanej przez Ambasadę Republiki Słowenii oraz portal visitslovenia.pl.
„Polska jest jednym z najciekawszych i najbardziej atrakcyjnych rynków przyjazdowych w Europie Środkowo-Wchodniej. Cały czas dynamicznie się rozwija, a w porównaniu z Zachodem nie ucierpiała zbytnio podczas kryzysu ekonomicznego.” – przekonywał w rozmowie z przedstawicielami WaszejTurystyki.pl Robert Krmelj, ambasador Słowenii w Polsce.
Mimo że ruch turystyczny z Polski stale rośnie, na poziomie 5-7 proc. rocznie, jesteśmy dla Słowenii rynkiem, który pod względem liczby przyjazdów znajduje się dopiero w drugiej dziesiątce. W Polsce nie ma przedstawicielstwa narodowej organizacji turystycznej Słowenii (Slovenia Tourism Bard). Promocją turystyczną zajmuje się przede wszystkim ambasada, poszczególne regiony oraz portal visitslovenia.pl należący do firmy Green House.
Narty i morze za jednym zamachem
W Polsce Słoweńcy promują przede wszystkim produkty turystyki wyspecjalizowanej: enoturystykę, turystykę aktywną, city breaks. Krótkie wypady ułatwia bezpośrednie połączenie do Ljubljany liniami LOT.
„Słowenię można, w odróżnieniu od większych krajów takich jak Polska, pobieżnie zwiedzić w niemal tydzień. Dzięki zróżnicowanemu klimatowi oraz geografii, można tu uprawiać jednocześnie różne rodzaje aktywności. Jednego dnia można zjeżdżać na nartach, a następnego kąpać się w morzu, wieczorem zaś posiedzieć przy lampce wina na tarasie.” – mówi Robert Krmelj.
Baza turystyki biznesowej
Polacy często przyjeżdżają do Słowenii po drodze do Chorwacji czy Włoch. Jadąc na własną rękę, korzystają z okazji i zwiedzają Ljubljanę i inne miasta. A Ljubljanę zwiedzić warto, według portalu Lonely Planet jest to jedno z najciekawszych miast świata.
W przyszłości Słoweńcy planują promować w Polsce swoją ofertę SPA oraz turystykę biznesową. Słowenia jest bowiem dobrym miejscem wypadowym do Wiednia i Salzburga. Organizowane w tych miastach eventy często łączy się z pobytem nad Adriatykiem.
Oprócz Ljubljany, Polacy zwiedzają chętnie okolice jeziora Bled, średniowieczne miasteczka oraz jaskinię Postojna.
Degustacja słoweńskich win oraz prezentacja oferty turystycznej odbyła się 18 listopada w Krakowie, 19 listopada w JM Hotel w Warszawie oraz 20 listopad w Bydgoszczy.
POWIĄZANE WPISY
22 kwietnia 2024
Zmiany w Greckiej Organizacji Turystycznej. Nikoletta Nikolopoulou odchodzi ze stanowiska
Nikoletta Nikolopoulou, dyrektorka Biura Greckiej Organizacji Turystycznej w Polsce i…
0 Komentarzy1 Minuty
16 kwietnia 2024
Michelin wprowadza Litwę do swojego przewodnika
Michelin ogłasza dodanie Litwy do swojego przewodnika, uzupełniając w nim tym samym…
0 Komentarzy3 Minuty
13 kwietnia 2024
Prawdziwie włoskie wakacje w regionie Emilia-Romania
Polacy z roku na rok coraz bardziej doceniają Emilię-Romanię jako kierunek wypoczynku.…
0 Komentarzy4 Minuty
10 kwietnia 2024
Mistrzostwa Europy 2024 w Niemczech – nowe możliwości dla turystyki przyjazdowej
Od 14 czerwca Niemcy skupią się przede wszystkim na Mistrzostwach Europy w Piłce Nożnej…
0 Komentarzy4 Minuty
8 kwietnia 2024
Wenecja wprowadza opłaty za wstęp do miasta
Od 25 kwietnia 2024 roku Wenecja wprowadza pilotażowo opłaty za wstęp do najstarszej…
0 Komentarzy4 Minuty
4 kwietnia 2024
Grecja ogłasza program Rodos Week dla osób poszkodowanych przez pożary na Rodos
Ministerstwo Turystyki Grecji uruchomiło program „Rodos Week”, który zapewnia darmowe…
0 Komentarzy1 Minuty
3 kwietnia 2024
Litwa: liczba turystów z Polski stale rośnie
O działaniach marketingowych Litwy, planach dotyczących rozwoju sektora turystycznego,…
0 Komentarzy7 Minuty
2 kwietnia 2024
Chorwacja: żeglarskie królestwo Adriatyku
Adriatyk, jedno z najspokojniejszych i najbardziej przejrzystych mórz w basenie Morza…
0 Komentarzy7 Minuty
27 marca 2024
Rekordowa liczba gości w Lipsku. 3,8 mln noclegów w 2023 roku
Według danych Saksońskiego Urzędu Statystycznego, Lipsk odnotował 1 979 968 przyjazdów i…
0 Komentarzy4 Minuty