Słowacki Liptów – to było udane lato

archiwum SACR

Więcej o ok. 10 proc. gości w hotelach, więcej o 30 proc. gości w restauracjach, coraz więcej rodzin z dziećmi.

Ján Blcháč, burmistrz Liptowskiego Mikulasza i prezez Regionalnej Organizacji Ruchu Turystycznego Regionu Liptov, powiedział: “Nie mamy jeszcze oficjalnych statystyk z sezonu letniego, ale mogę powiedzieć, że był on na Liptowie wyjątkowo udany. Potwierdziło się, że jesteśmy regionem, który na Słowacji oferuje najbardziej kompletną ofertę wakacyjną: piękno natury, wodę, góry, jaskinie, trasy rowerowe, dobrą kuchnię, zabawę dla dzieci, historię i kulturę.I właśnie na tej kompleksowej ofercie skupiała się nasza tegoroczna kampania marketingowa. Dobrym przykładem zwiększenia się liczby gości jest Liptowski Mikulasz. Obchodził on w tym roku 730 rocznicę pierwszej pisemnej wzmianki i z tej okazji w kościele św. Mikołaja wprowadziliśmy audio-przewodniki. Dzięki temu świątynię odwiedziło dziesięć razy więcej turystów niż w ubiegłym sezonie letnim.”

Specyficzne w tym sezonie było to, że rezerwacje na noclegi nie były robione w ostatniej chwili, jak to było w ostatnich latach, ale z dużym wyprzedzeniem.

Miloš Dovičin, dyrektor hotelu SOREA Maj w Liptowskim Janie, powiedział: “W naszym hotelu najliczniejszą klientelą byłi Słowacy. Po nich drugą najliczniejszą grupą gości byli Czesi. W tym sezonie letnim odnotowaliśmy o 10 proc. więcej rezerwacji niż w 2015 roku. Na pewno część gości przyciągnęła nowa atrakcja w dolinie – park miniatur Mini Słowacja, który odwiedziło 95 proc. naszych gości.”

Coraz więcej turystów odwiedzających Liptów decyduje się na wyżywienie w lokalnych restauracjach. Liczba gości wykupujących noclegów wzrosła w porównaniu z ubiegłym sezonem o 10 proc., zas liczba korzystających z restauracji – o 30 proc.

Darina Bartková, dyrektor Regionalnej Organizacji Ruchu Turystycznego Regionu Liptov, oceniła: “W tym sezonie akcent położylismy na wypoczynek rodzin dziećmi. Nasz akcja „Poklady na LiptOVE“ odniosła sukces – tego lata odnotowaliśmy wzrost liczby rodzin z dziećmi o 20 proc. Z kolei karat turystyczna Liptov Region Card cieszys ię coraz większym poowdzeniem równiez latem, otrzymało ja 20 138 gości.”

Lýdia Chovancová, dyrektor marketingu z aquaparku GINO Paradise Bešeňová, dodała: “Sezon letni był bardzo udany. W porównaniu z zeszłym rokie mielismy o 5,7 proc. więcej gości. Najwięcej ze Słowacji, Polski i Czech. W tym roku główny przedłużył się aż do początku września.”

Dzięki połączeniu lotniczemu Tel Aviv – Poprad, na Liptowie pojawili sie w tym roku turyści z Izraela. W niektórych hotelach w Demianowskiej Dolinie odnotowano wzrost ich liczby aż o 500 proc.