Słowacki Liptów – to było udane lato
Więcej o ok. 10 proc. gości w hotelach, więcej o 30 proc. gości w restauracjach, coraz więcej rodzin z dziećmi.
Ján Blcháč, burmistrz Liptowskiego Mikulasza i prezez Regionalnej Organizacji Ruchu Turystycznego Regionu Liptov, powiedział: “Nie mamy jeszcze oficjalnych statystyk z sezonu letniego, ale mogę powiedzieć, że był on na Liptowie wyjątkowo udany. Potwierdziło się, że jesteśmy regionem, który na Słowacji oferuje najbardziej kompletną ofertę wakacyjną: piękno natury, wodę, góry, jaskinie, trasy rowerowe, dobrą kuchnię, zabawę dla dzieci, historię i kulturę.I właśnie na tej kompleksowej ofercie skupiała się nasza tegoroczna kampania marketingowa. Dobrym przykładem zwiększenia się liczby gości jest Liptowski Mikulasz. Obchodził on w tym roku 730 rocznicę pierwszej pisemnej wzmianki i z tej okazji w kościele św. Mikołaja wprowadziliśmy audio-przewodniki. Dzięki temu świątynię odwiedziło dziesięć razy więcej turystów niż w ubiegłym sezonie letnim.”
Specyficzne w tym sezonie było to, że rezerwacje na noclegi nie były robione w ostatniej chwili, jak to było w ostatnich latach, ale z dużym wyprzedzeniem.
Miloš Dovičin, dyrektor hotelu SOREA Maj w Liptowskim Janie, powiedział: “W naszym hotelu najliczniejszą klientelą byłi Słowacy. Po nich drugą najliczniejszą grupą gości byli Czesi. W tym sezonie letnim odnotowaliśmy o 10 proc. więcej rezerwacji niż w 2015 roku. Na pewno część gości przyciągnęła nowa atrakcja w dolinie – park miniatur Mini Słowacja, który odwiedziło 95 proc. naszych gości.”
Coraz więcej turystów odwiedzających Liptów decyduje się na wyżywienie w lokalnych restauracjach. Liczba gości wykupujących noclegów wzrosła w porównaniu z ubiegłym sezonem o 10 proc., zas liczba korzystających z restauracji – o 30 proc.
Darina Bartková, dyrektor Regionalnej Organizacji Ruchu Turystycznego Regionu Liptov, oceniła: “W tym sezonie akcent położylismy na wypoczynek rodzin dziećmi. Nasz akcja „Poklady na LiptOVE“ odniosła sukces – tego lata odnotowaliśmy wzrost liczby rodzin z dziećmi o 20 proc. Z kolei karat turystyczna Liptov Region Card cieszys ię coraz większym poowdzeniem równiez latem, otrzymało ja 20 138 gości.”
Lýdia Chovancová, dyrektor marketingu z aquaparku GINO Paradise Bešeňová, dodała: “Sezon letni był bardzo udany. W porównaniu z zeszłym rokie mielismy o 5,7 proc. więcej gości. Najwięcej ze Słowacji, Polski i Czech. W tym roku główny przedłużył się aż do początku września.”
Dzięki połączeniu lotniczemu Tel Aviv – Poprad, na Liptowie pojawili sie w tym roku turyści z Izraela. W niektórych hotelach w Demianowskiej Dolinie odnotowano wzrost ich liczby aż o 500 proc.
POWIĄZANE WPISY
25 sierpnia 2025
Zakończyła się I edycja Beautiful Destinations Academy
Zakończyła się pierwsza edycja programu Beautiful Destinations Academy, realizowanego we…
0 Komentarzy2 Minuty
20 sierpnia 2025
Koreańskie petroglify w Ulsan wpisane na listę UNESCO
Korea Południowa wzbogaciła listę Światowego Dziedzictwa UNESCO o petroglify w Ulsan. To…
0 Komentarzy1 Minuty
20 sierpnia 2025
Chemnitz prezentuje program Europejskiej Stolicy Kultury 2025
Chemnitz, znane w przeszłości jako Karl-Marx-Stadt, w 2025 roku pełni rolę Europejskiej…
0 Komentarzy1 Minuty
19 sierpnia 2025
Jesienne festiwale na Maderze – kalendarz imprez
Madera, wyspa znana z łagodnego klimatu i różnorodnych krajobrazów, jesienią staje się…
0 Komentarzy2 Minuty
13 sierpnia 2025
Usain Bolt globalnym ambasadorem turystyki Jamajki w nowej kampanii JTB
Jamajska Rada Turystyczna (JTB) rozpoczęła nową kampanię reklamową z udziałem…
0 Komentarzy1 Minuty
26 sierpnia 2025
eSky: Oktoberfest – pomysł na wrześniowy city break
Monachium przygotowuje się do kolejnej edycji Oktoberfest - największego i…
0 Komentarzy3 Minuty
26 sierpnia 2025
Corgi Race Vilnius 2025 przyciągnął tysiące widzów
Wilno po raz czwarty stało się gospodarzem wyjątkowego wydarzenia dla miłośników psów -…
0 Komentarzy1 Minuty
26 sierpnia 2025
Phillipa Harrison nową CEO Ras Al Khaimah Tourism Development Authority
Rząd Ras Al Khaimah ogłosił nominację Phillipy Harrison na stanowisko CEO Ras Al Khaimah…
0 Komentarzy1 Minuty
25 sierpnia 2025
Arabia Saudyjska – miejsce na wielką przygodę
Rozległe wydmy pustyni, gigantyczne masywy górskie poprzecinane szlakami turystycznymi i…
0 Komentarzy7 Minuty
25 sierpnia 2025
Zakończyła się I edycja Beautiful Destinations Academy
Zakończyła się pierwsza edycja programu Beautiful Destinations Academy, realizowanego we…
0 Komentarzy2 Minuty
20 sierpnia 2025
Koreańskie petroglify w Ulsan wpisane na listę UNESCO
Korea Południowa wzbogaciła listę Światowego Dziedzictwa UNESCO o petroglify w Ulsan. To…
0 Komentarzy1 Minuty
20 sierpnia 2025
Chemnitz prezentuje program Europejskiej Stolicy Kultury 2025
Chemnitz, znane w przeszłości jako Karl-Marx-Stadt, w 2025 roku pełni rolę Europejskiej…
0 Komentarzy1 Minuty
19 sierpnia 2025
Jesienne festiwale na Maderze – kalendarz imprez
Madera, wyspa znana z łagodnego klimatu i różnorodnych krajobrazów, jesienią staje się…
0 Komentarzy2 Minuty
13 sierpnia 2025
Usain Bolt globalnym ambasadorem turystyki Jamajki w nowej kampanii JTB
Jamajska Rada Turystyczna (JTB) rozpoczęła nową kampanię reklamową z udziałem…
0 Komentarzy1 Minuty
26 sierpnia 2025
eSky: Oktoberfest – pomysł na wrześniowy city break
Monachium przygotowuje się do kolejnej edycji Oktoberfest - największego i…
0 Komentarzy3 Minuty
26 sierpnia 2025
Corgi Race Vilnius 2025 przyciągnął tysiące widzów
Wilno po raz czwarty stało się gospodarzem wyjątkowego wydarzenia dla miłośników psów -…
0 Komentarzy1 Minuty
26 sierpnia 2025
Phillipa Harrison nową CEO Ras Al Khaimah Tourism Development Authority
Rząd Ras Al Khaimah ogłosił nominację Phillipy Harrison na stanowisko CEO Ras Al Khaimah…
0 Komentarzy1 Minuty
25 sierpnia 2025
Arabia Saudyjska – miejsce na wielką przygodę
Rozległe wydmy pustyni, gigantyczne masywy górskie poprzecinane szlakami turystycznymi i…
0 Komentarzy7 Minuty
25 sierpnia 2025
Zakończyła się I edycja Beautiful Destinations Academy
Zakończyła się pierwsza edycja programu Beautiful Destinations Academy, realizowanego we…
0 Komentarzy2 Minuty