Slovenian Workshop: zrównoważony rozwój i promocja ofert turystycznych

Po dwuletniej przerwie Słoweńska Organizacja Turystyczna Feel Slovenia zorganizowała workshop, podczas którego zaprezentowana została aktualna oferta turystyczna tego kraju. Jeszcze do niedawna wiele z tych ofert skupionych było głównie na wycieczkach objazdowych. Obecnie są one rozszerzane o aktywne formy wypoczynku.
Słowenia jest jednym z najbardziej zielonych krajów na świecie. Słynie nie tylko z piękna i różnorodnego krajobrazu, ale także z niezapomnianych przeżyć, których nie można znaleźć nigdzie indziej. Kraj pod względem powierzchni zajmuje mniejszy obszar niż województwo mazowieckie, a uważany jest przez turystów za jeden z atrakcyjniejszych regionów na świecie.
Zielona Słowenia
Słowenia jest krajem, który przywiązuje dużą wagę do dbania o środowisko. Mieszkańcy od wielu pokoleń mają w sobie mocno zakorzenioną troskę o otaczającą ich naturę. Często w ofertach turystycznych i podczas ich promocji podkreślają, że są zielonym sercem Europy. Do tego dochodzi wiele atrakcji, które przyciągają turystów o każdej porze roku. Wśród nich między innymi znajdują się malownicze krajobrazy, Alpy, winnice i miasteczka.
„Słowenia jest bardzo różnorodna, jeśli chodzi o atrakcje. Aby móc je wszystkie zobaczyć wystarczy półtoragodzinna podróż samolotem. Połączenia z prawie całej Polski do Lublany odbywają się pięć razy w tygodniu, więc kraj jest łatwo dostępny dla turystów” – mówi Paweł Kranc, menadżer projektu Visit Slovenia.
Słowenia jako Europejski Region Gastronomiczny
Gastronomia jest jednym z kluczowych elementów ofert turystycznych i ma duży wkład w promocję państwa oraz turystyki. Słowenia też ma się czym pochwalić, ponieważ posiada wiele bogatych tradycji kulinarnych, które obejmują wpływy sąsiednich krajów. Przede wszystkim duży nacisk położony jest na składniki i produkty, które muszą pochodzić od lokalnych dostawców i być wysokiej jakości. W zeszłym roku Słowenia została Europejskim Regionem Gastronomicznym. Projekt ten skupia się między innymi na edukacji w zakresie zdrowego i zrównoważonego stylu życia oraz rozwoju gastronomii.
Workshop odbył się 21 kwietnia w Warszawie. Wydarzenie było okazją do osobistych spotkań z przedstawicielami słoweńskiej branży turystycznej, regionów, hoteli i atrakcji turystycznych. Podczas wydarzenia można było również zapoznać się z najnowszymi i najważniejszymi informacjami związanymi z ofertą turystyczną Słowenii.
POWIĄZANE WPISY
28 listopada 2025
Gruzja na cztery pory roku
Pani Ambasador Gruzji, JE Diana Zhgenti uświetniła konferencję prasową i warsztaty…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Madera rozwija turystykę kulinarną: plantacje, winnice, warsztaty
Kulinaria stają się jednym z filarów promocji Maderze, a rosnąca liczba inicjatyw…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Ponad 300 tys. biegaczy wzięło udział w Dubai Run 2025
Dubai Run 2025 zgromadził rekordowe 307 tys. uczestników, odnotowując ponad trzykrotny…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
Kiwi.com: Po otwarciu Wielkiego Muzeum Egipskiego wzrosło zainteresowanie lotami do Kairu
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Kairze wywołało wyraźny wzrost zainteresowania…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2025
Visit Madeira rusza z nową kampanią, która promuje odpowiedzialne podróżowanie
Agencja Visit Madeira rozpoczęła kampanię świadomościową zachęcającą odwiedzających oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2025
Zimowe ośrodki Trentino stawiają na pełną dostępność usług
Region Trentino wzmacnia swoją pozycję jako kierunek przyjazny osobom z…
0 Komentarzy1 Minuty
17 listopada 2025
Dubai Airshow 2025: Emirates prezentują nowe technologie i produkty
Emirates zaprezentują na Dubai Airshow 2025 nowe technologie i rozwiązania, które mają…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2025
World Travel Awards wyróżnia Portugalię jako najlepszy kierunek w Europie
Podczas 32. gali World Travel Awards 2025 w Forte Village Resort na Sardynii Portugalię…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2025
Raport Registradores de España: Polacy wciąż aktywni na rynku nieruchomości w Hiszpanii
Hiszpania pozostaje atrakcyjnym kierunkiem dla zagranicznych inwestorów, w tym Polaków. W…
0 Komentarzy2 Minuty










