SITE Poland i Emirates przypominają o CSR i zapraszają na EXPO 2020
Śniadanie biznesowe zorganizowane przez SITE Poland we współpracy z liniami Emirates miało na celu przypomnieć o akcji charytatywnej na rzecz domu samotnej matki, a także zapoznać członków organizacji ze strategią odpowiedzialności za środowisko stosowaną przez przewoźnika. Przy okazji zaprezentowana została oferta EXPO 2020 w Dubaju dla grup.
Spotkanie członków i przedstawicielek zarządu SITE Poland odbyło się w warszawskiej restauracji Le Cedre, w orientalnej atmosferze i przy specjałach libańskiej kuchni. W nieformalnej, przedświątecznej atmosferze, nie zabrakło jednak części merytorycznej – prezentacji partnera spotkania, linii Emirates, reprezentowanej przez Katarzynę Czajkę, dyrektorkę ds. sprzedaży.
Członkowie SITE Poland na rzecz dzieci
Na wstępie Grażyna Grot – Duziak z firmy Weco-Travel Services, prezes SITE Poland, przypomniała o organizowanej przez zrzeszenie akcji Travel Clown, organizowanej na rzecz Domu Samotnej Matki na warszawskie Białołęce. W ramach akcji członkowie przekazują datki i zabawki – pamiątki i maskotki przywiezione z podróży na Wschód, podczas zorganizowanej na wesoło lekcji geografii dla dzieci.
Członkowie SITE Poland zainteresowani udziałem mogą jeszcze przekazywać prezenty – finał akcji odbędzie się po świętach.
EXPO 2020 dla każdego
Podczas spotkania była też okazja zapoznać się z najważniejszymi informacjami dotyczącymi EXPO 2020, przekazanymi przez Katarzynę Czajkę. Przypomniała ona, że to największe na świecie wydarzenie, organizowane po raz pierwszy na Bliskim Wschodzie, odbędzie się pomiędzy 20 października 2020 a 10 kwietnia 2021 i jest atrakcją praktycznie dla każdego – od rodzin z małymi dziećmi po grupy biznesowe.
Ideą Expo jest promowanie wszystkiego, co najlepsze, najciekawsze i najbardziej innowacyjne – najbardziej aktualnych dokonań i wynalazków wymyślonych przez człowieka. Wśród tematów przewodnich pojawią się też wyzwania, przed którymi staje obecnie ludzkość. Podzielono je na trzy obszary: szanse, mobilność i zrównoważony rozwój (poświęcony temu ostatniemu motywowi pawilon będzie sam wytwarzał wodę i elektryczność, goście będą chodzili po naturalnym lesie, podziwiali środowisko podwodne).
Edycja 2020 ma być rekordowa pod wieloma względami – przede wszystkim liczby uczestniczących krajów, których ma być 192. Każdy będzie miał swój pawilon, każdemu z państw będzie też poświęcony jeden dzień światowej wystawy (7 marca będzie dzień Polski), będą też tygodnie tematyczne – pomiędzy 1 a 7 grudnia EXPO 2020 skoncentruje się na temacie podróży. Wieczorami odbywać się będą liczne imprezy towarzyszące, w trzech specjalnie do tego przeznaczonych pawilonach.
Gotowa oferta dla branży turystycznej i MICE
Gospodarze spodziewają się też rekordowej frekwencji 25 mln odwiedzających.
Jak zauważyli uczestnicy spotkania, EXPO to samograj dla branży MICE i bardzo atrakcyjny, gotowy program wyjazdu, do tego w przystępnej cenie. Za trzydniowy bilet wstępu zapłacimy niecałe 250 zł. EXPO 2020 jest też przygotowane na wysyłkę programów indywidualnych do biur zainteresowanych stworzeniem oferty dla klientów. Można też zostać autoryzowanym dystrybutorem biletów.
Emirates chce obniżyć emisję CO2
Drugą część swojej prezentacji Katarzyna Czajka poświęciła strategii CSR wdrażanej przez Emirates. Przewoźnik wydał obszerny raport podsumowujący wpływowi firmy na środowisko naturalne, emisji CO2 oraz przyjętych założeń mających prowadzić do ograniczenia zanieczyszczeń, a także innych działań podejmowanych na rzecz ochrony ekosystemu.
„W kontekście linii lotniczych ograniczanie emisji CO2 nie jest łatwe, ale ponieważ przewoźnicy znacznie przykładają się do zanieczyszczania środowiska, powinny czynić wszelkie starania, aby to rekompensować” – powiedziała Katarzyna Czajka.
Przypomniała, że Emirates inwestuje w nowoczesne, ekologiczne technologie i dysponuje jedną z najmłodszych flot na świecie. Stara się redukować hałas – używane przez przewoźnika Airbusy A380 to jedne z najcichszych dużych maszyn lotniczych dostępnych na rynku.
Nie jest powszechną wiedzą to, jak ważne dla ochrony środowiska jest utrzymywanie samolotów w czystości – a Emirates robi to niemalże bez użycia wody. Regularnie czyszczone też są silniki – co pozwala na dłuższe ich wykorzystywanie, co także wpływa na mniejsze zanieczyszczanie planety.
Jak podkreśliła Katarzyna Czajka, ochrona środowiska jest korzystna również dlatego, że bardzo często wiąże się dla firmy z oszczędnością.
Ochrona gatunków i nieemisyjny kompleks hotelowy
Katarzyna Czajka przypomniała, że Emirates angażuje się także w ochronę pustynnych obszarów Dubaju – wspólnie z rządem ZEA utworzyły Pustynny Rezerwat Przyrody w Dubaju, gdzie prowadzone są działania na rzecz ochrony dzikiej zwierzyny.
W październiku 2009 roku przewoźnik uruchomił też projekt Emirates One&Only Wolgan. To zlokalizowany w Australii w Dolinie Wolgan, zajmujący obszar 1600 hektarów, jeden z pierwszych luksusowych kurortów rezerwatowych na tym kontynencie. Ośrodek jest pierwszym na świecie hotelem z certyfikatem carboNzero i pierwszym kurortem na świecie o neutralnej emisji dwutlenku węgla do atmosfery. W projekt zainwestowano 125 mln dolarów australijskich. Ma on na celu ochronę naturalnej bioróżnorodności doliny. Ponadto, na jej terenie Emirates zasadziły 175 tys. lokalnych gatunków drzew i krzewów.
POWIĄZANE WPISY
22 kwietnia 2024
Biura podróży – wahania cen imprez turystycznych wokół poziomu równowagi
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 kwietnia 2024
Cypr zaprezentował swoją ofertę na spotkaniach w Polsce
W dniach 8-10 kwietnia 2024 roku w Warszawie, Krakowie i Katowicach odbyły się Warsztaty…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2024
Natalia Kaczmarek ambasadorką No Limits by Itaka. „Sport i podróże to najlepsze połączenie”
Rozwijająca się marka No Limits by Itaka to wynik konsekwentnego dążenia zarządu Itaka…
0 Komentarzy2 Minuty
17 kwietnia 2024
Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok. 3,3 mln klientów wydało na podróże blisko 3,5 mld zł
Polski właściciel globalnej platformy podróży po raz pierwszy w swojej historii…
0 Komentarzy6 Minuty
17 kwietnia 2024
Analiza Kiwi.com: rośnie popularność wyjazdów do Azji i USA na majówkę
Kiwi.com, firma travel tech i wyszukiwarka tanich podróży, przyjrzała się tegorocznym…
0 Komentarzy3 Minuty
16 kwietnia 2024
Nekera stawia na Hiszpanię. Zapowiada się kolejne rekordowe lato: ponad 180 połączeń lotniczych z Polski
Nekera poinformowała ostatnio o znaczącym wzroście zainteresowania Hiszpanią wśród…
0 Komentarzy9 Minuty
16 kwietnia 2024
Targi IMEX Frankfurt 2024 odbędą się od 14 do 16 maja
Biuro Spotkań i Wydarzeń Polskiej Organizacji Turystycznej po raz kolejny organizuje…
0 Komentarzy2 Minuty
16 kwietnia 2024
Polinezja Francuska od teraz dostępna dla podróżujących z Exim Tours
Exim Tours, część Grupy DERTOUR, wprowadza Polinezję Francuską do swojej oferty…
0 Komentarzy2 Minuty
15 kwietnia 2024
Biura podróży – duża podaż i mocny złoty przyhamowały wzrost cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty