Singapur jest dobry dla każdego

O tym, że do Singapuru warto przyjechać na dłużej, że warto zabrać tu dzieci, można w nim ciekawie spędzić czas, jest gdzie smacznie i niedrogo zjeść i wypić przekonywali w Warszawie reprezentanci Singapore Tourism Board i Singapore Airlines.
Przychody z turystyki stanowią 4 proc. PKB Singapuru. O tym, jak ważny to sektor gospodarki świadczy fakt, że w sierpniu 2017 roku Singapore Tourism Board (STB) i Singapore Economic Development Board wspólnie uruchomiły kampanię Passion Made Possible odzwierciedlającą charakter Singapuru: napędzany pasją, nigdy niegasnący duch determinacji oraz przedsiębiorczości, która nieustannie kreuje innowacje i nowe możliwości. W 2018 roku Singapur odwiedziło ponad 18,5 mln turystów z całego świata, o 6,2 proc. więcej niż w 2018 roku. Gości z Polski odnotowano 39 020, o 75 proc. więcej niż rok wcześniej.
Przedstawiciele Singapore Tourism Board Singapore Airlines (SIA), narodowa linia lotnicza Singapuru zaprezentowali w Warszawie walory Singapuru i jego przewoźnika.
Melissa Thompson, dyrektor regionu Europy Wschodniej w Singapore Tourism Board, podkreśliła: “Chcemy obalić kilka mitów dotyczacych Singapuru, takich jak: Singapur to drogie miasto, do Singapuru jeździ się tylko dla biznesu, Singapru, to tylko miasto, Singapur nadaje sie tylko na stopover.”
Pierwszym mitem z jakim rozprawiła się Melissa Thompson jest teza, że na Singapur wystarczy jeden dzień. Tymczasem, jak podkreśliła, Singapur to ponad 613 kilometrów kwadratowych na lądzie, 63 wyspy, 300 parków i 4 rezerwaty.
Jako młode państwo Singapur nie ma rzekomo czym się pochwalić w temacie kultura. Tymczasem to tygiel kilku kultur – jest tutaj Chinatown, dzielnica Małe Indie, enklawa malajska z oryginalną wioską rybacką, Muzeum kultury peranakańskiej.
Równie nieprawdziwe jest twierdzenie, że Singapur to sztuczne miasto. Tymczasem pod względem zieleni w przestrzeni miejskiej Singapur jest miastem nr 1.
Melissa Thompson podobnie łatwo zaprzeczyla twierdzeniu, że Singapur to nie miejsc dla rodzin z dziećmi i nudne miasto. Podkreśliła: “Każdego miesiąca odbywa się co najmniej jedno wielkie wydarzenie (w lipcu jest to Singapore Food Festival, w sierpniu – Night Festival). Architektoniczne cuda, pełne zieleni parki i niesamowite jedzenie stały się naszym znakiem rozpoznawczym. Wielokrotnie nagradzane atrakcje, takie jak singapurskie zoo z największym na świecie akwarium, hotel Marina Bay Sands oraz futurystyczne ogrody Gardens by the Bay czy Jewel Changi Airport z krytym wodospadem to tylko niektóre powody, dla których warto odwiedzić Singapur.”
Wielką zaletą Singapuru jest jego kuchnia i bary.
Jest tutaj 39 restauracji odznaczonych gwiazdkami Michelin oraz 11 z listy 50 najlepszych barów w Azji (w tym bary z pozycji 2., 3., 5 i 8. na tej liście).
Jednocześnie najtańsze restauracje z gwiazdkami Michelin są właśnie w Singapurze – przeczy to kolejnemu mitowi, że to bardzo drogie miasto. Noclegi w hotelach 5* kosztują od 200 do 350 euro, w hotelach 3* od 50 do 100 euro, w tańszych hotelikach – od 15 do 50 euro.
Melissa Thompson podkreśliła: “Cieszę się, że mamy możliwość spotkać się dzisiaj z przedstawicielami polskich mediów, by zaprezentować ofertę Singapuru. Polska jest dla nas ważnym rynkiem, ponieważ widzimy stały wzrost liczby Polaków odwiedzających Singapur, który jest inspirującym miastem z ogromnym potencjałem wspieranym naszą wiedzą i doświadczeniem w tworzeniu ekscytujących możliwości. Wierzymy, że oferta Singapuru zaspokoi potrzeby zarówno turystów jak i przedsiębiorców z Polski, gdyż „Singapore – Passion Made Possible.”
Kardien de Werker, Regional Offline Manager Europe w Singapore Airlines, dodał: „Jesteśmy zachwyceni, że jesteśmy tu dzisiaj i prezentujemy nasz 5-gwiazdowy produkt w Polsce. To ważny dla nas rynek, mimo że fizycznie nie jesteśmy na nim obecni. Z Polski korzystamy z połączeń dolotowych naszych partnerskich linii lotniczych, aby zapewnić loty dla naszych pasażerów z 15 miejsc w Europie do Singapuru oraz wszystkich głównych miast w Azji, Australii i Nowej Zelandii. Robimy to również z 8 lotnisk w Polsce.”
Pięciogwiazdkowe linie Singapore Airlines (SIA) to narodowy przewoźnik Singapuru, którego głównym węzłem jest najlepsze lotnisko na świecie, Changi, od 7 lat zdobywające najwyższą notę w rankingu najlepszych lotnisk świata według agencji ratingowej Skytrax. SIA jest wielokrotnie nagradzaną linią lotniczą na świecie docenianą za najwyższy poziom obsługi na pokładzie, a także nowoczesną flotę.
Kardien de Werker podkreślił: „Nasza flota to 128 najnowocześniejszych samolotów pasażerskich szerokokadłubowych począwszy od Airbusa A380 po niedawno wprowadzonego Boeinga 787-10 Dreamliner.
Razem z naszą regionalną linią SilkAir oraz linią niskokosztową obsługujemy 139 kierunków, w teem 17 europejskich – niskokosztowa linia SCOOT operuje w Atenach i Berlinie (Tegel).”
POWIĄZANE WPISY
19 marca 2025
Morza marzeń. Rejsy z Itaką
Z roku na rok dynamicznie rośnie popularność rejsów wycieczkowych. Rejsy stają się stylem…
0 Komentarzy9 Minuty
17 marca 2025
Chorwacja zaprasza do Dubrownika
Chorwacja zaprasza do zwiedzenia Dubrownika i okolic. W sezonie mamy tam bezpośrednie…
0 Komentarzy2 Minuty
17 marca 2025
Stabilny wzrost turystyki w Austrii
Pozytywny rok 2024 w austriackiej turystyce. Dane przekazane przez Austria Tourism…
0 Komentarzy3 Minuty
14 marca 2025
Poznaj nieznane Niemcy Północne
Północne Niemcy są coraz bardziej popularne wśród polskich turystów. W ubiegłym roku…
0 Komentarzy2 Minuty
13 marca 2025
Rekordowy rok polskich turystów w Szwajcarii
Drugi rok z rzędu polscy turyści w Szwajcarii przekroczyli liczbę 200 tys. noclegów. W…
0 Komentarzy3 Minuty
10 marca 2025
Rekordowa liczba Polaków w Indonezji
Polscy turyści polubili Indonezję. W ubiegłym roku kraj 17 tys. wysp odwiedziła rekordowa…
0 Komentarzy2 Minuty
7 marca 2025
Polacy pokochali Emilię-Romanię
Polscy turyści na trzecim miejscu wśród turystów zagranicznych we włoskim regionie Emilia…
0 Komentarzy4 Minuty
7 marca 2025
Strelicje na klifach, czyli z Itaką na Maderę
Touroperator na Maderę wysyła klientów od 2007 roku. Dzięki doświadczeniu i długoletniej…
0 Komentarzy12 Minuty
4 marca 2025
Kiwi.com: Maroko i Malta wśród najpopularniejszych kierunków 2025
Najnowsze dane z Kiwi.com wskazują rosnącą popularność Maroka, które odnotowało 54 proc.…
0 Komentarzy2 Minuty