Ryanair zaistnieje w GDS

Ryanair oraz Travelport, jeden z największych dostawców systemów dystrybucji i rozwiązań z dziedziny e-commerce dla światowej branży turystycznej, zawarły umowę dystrybucyjną.
Dzięki umowie, taryfy Ryanair, jak również liczne dodatkowe produkty i usługi, zostaną wprowadzone do oferty biur podróży współpracujących z Travelport, etapami, począwszy od 19 marca.
Decyzja firmy Ryanair o współpracy z Travelport nastąpiła po zeszłorocznym wprowadzeniu platformy Travelport Merchandising Platform, a w szczególności modułu Aggregated Shopping oferowanego tanim liniom lotniczym. Technologia ta, oferowana wyłącznie przez firmę Travelport, umożliwia przewoźnikom niskokosztowym dostarczanie informacji z wykorzystaniem interfejsu API, a nie tradycyjnych metod publikowania i ładowania taryf, preferowanych przez większość przewoźników. Jednocześnie ceny biletów oraz produkty i usługi dodatkowe są wyświetlane, porównywane i rezerwowane dokładnie w ten sam sposób.
Oprócz funkcjonalności Aggregated Shopping obie firmy będą również współpracować w dziedzinie wdrożenia produktu Rich Content and Branding firmy Travelport. Rozwiązanie to pozwala liniom lotniczym efektywniej kontrolować sposób prezentacji ich lotów oraz produktów i usług dodatkowych przez biura podróży, upodabniając go do sposobu prezentacji na ich własnej stronie internetowej.
Kenny Jacobs, dyrektor ds. marketingu w firmie Ryanair powiedział: „Nawiązanie współpracy z firmą Travelport to istotne wydarzenie dla Ryanair oraz dla przedsiębiorstw z całej Europy i nie tylko, ponieważ pomaga nam ono w transformacji naszej oferty biznesowej. Jesteśmy wiodącą linią lotniczą w Europie. W tym roku obsłużymy ponad 81,5 mln klientów, korzystając z największej siatki połączeń obejmującej 186 lotnisk w 30 krajach. Ponad 22 proc. tych klientów korzysta z usług Ryanair odbywając podróże służbowe, a oczekujemy, że procent ten jeszcze wzrośnie, ponieważ dzięki współpracy z Travelport działy odpowiedzialne za podróże służbowe oraz firmy świadczące usługi w zakresie podróży służbowych będą miały jeszcze lepszy dostęp do biletów i tras Ryanair, co pozwoli im obniżyć koszty podróży o wiele milionów euro każdego roku”.
Kurt Ekert, wiceprezes i dyrektor ds. handlowych w firmie Travelport dodała: „Jesteśmy zachwyceni, że Ryanair wybrał nas na partnera GDS oraz docenił wyjątkowe korzyści, jakie możemy zaoferować dzięki wiodącej w branży technologii – platformie Travelport Merchandising. Cieszymy się, że w ciągu najbliższych miesięcy będziemy intensywnie współpracować, aby wprowadzić szeroką ofertę lotów i usług dodatkowych linii Ryanair do oferty biur podróży, które z nami współpracują”.
POWIĄZANE WPISY
4 grudnia 2025
Ryanair powiększa bazę w Gdańsku i ogłasza rozkład lotów na lato 2026
Ryanair powiększa bazę w Gdańsku i ogłasza rekordowy rozkład lotów na lato 2026,…
0 Komentarzy1 Minuty
2 grudnia 2025
TAP Air Portugal rozszerza program NDC i podpisuje nową umowę z Amadeus
TAP Air Portugal ogłosił rozwój programu NDC dzięki podpisaniu nowej umowy z Amadeus oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
2 grudnia 2025
PLL LOT uruchamia świąteczny kalendarz adwentowy z codziennymi promocjami
Polskie Linie Lotnicze LOT uruchomiły świąteczną akcję promocyjną inspirowaną kalendarzem…
0 Komentarzy1 Minuty
1 grudnia 2025
Wizz Air otworzył szóstą bazę operacyjną w Polsce. 11 nowych tras z Lotniska Warszawa-Modlin
Dziś, 1 grudnia 2025 roku, linia lotnicza Wizz Air uruchomiła bazę operacyjną na Lotnisku…
0 Komentarzy2 Minuty
1 grudnia 2025
Zielona Góra-Babimost ma nową halę Non-Schengen
Lotnisko Zielona Góra-Babimost zakończyło kluczowy etap modernizacji, obejmujący m.in.…
0 Komentarzy1 Minuty
1 grudnia 2025
Enter Air i Coral Travel z nową umową czarterową na sezon 2026/2027
Enter Air podpisał z Coral Travel Poland umowę czarteru obejmującą współpracę w sezonie…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2025
Ryanair ogłasza ofertę Black Friday: drugi bilet za połowę ceny
Ryanair uruchomił wyprzedaż z okazji Black Friday, oferując promocję „drugi bilet za pół…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2025
Enter Air podsumowuje III kwartał 2025 roku
Przychody Enter Air po trzech kwartałach 2025 roku osiągnęły 2 422,8 mln zł, a EBITDA…
0 Komentarzy3 Minuty
28 listopada 2025
PLL LOT uruchomiły nowe połączenie z Warszawy do Rovaniemi
PLL LOT uruchomiły nowe sezonowe połączenie z Warszawy do Rovaniemi w północnej…
0 Komentarzy2 Minuty









