Ruszyły prace nad stworzeniem Turystycznej Marki Polesie

9 października 2024 roku w Starostwie Powiatowym w Łęcznej odbyła się konferencja inaugurująca prace nad Turystyczną Marką Polesie, mającą na celu promocję jednego z jeszcze nieodkrytych regionów Polski. Wydarzenie, zorganizowane przez Lubelską Regionalną Organizację Turystyczną oraz lokalne samorządy, zgromadziło przedstawicieli instytucji publicznych, przedsiębiorców oraz ekspertów z dziedziny turystyki, którzy wspólnie podpisali deklarację o współpracy na rzecz rozwoju subregionu.
Turystyczna Marka Polesie to projekt mający na celu promocję jednego z najbardziej malowniczych i jeszcze nieodkrytych subregionów Polski. Inicjatorem rozpoczęcia prac jest dr hab. Marcin Szewczak, prof. KUL, będący obecnie Członkiem Zarządu Województwa Lubelskiego. Podczas konferencji uczestnicy poznali główne założenia projektu. Zaprezentowano potencjał turystyczny regionu, omawiano zasady zrównoważonego rozwoju, a także wskazano, korzyści dla lokalnej społeczności i przedsiębiorców.
Wydarzenie zostało zorganizowane przez Lubelską Regionalną Organizację Turystyczną, Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego, Starostwo Powiatowe w Łęcznej, Gminę Łęczna oraz Instytut Rozwoju Samorządu Terytorialnego Województwa Lubelskiego.
W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele samorządów, instytucji publicznych, lokalnych przedsiębiorców oraz ekspertów w dziedzinie turystyki, Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego, Starostwa Powiatowego w Parczewie, Urzędu Gminy Cyców, Urzędu Gminy Urszulin, Urząd Gminy Puchaczów, Urzędu Gminy Siemień, Starostwo Powiatowe we Włodawie, Urząd Gminy Ludwin, LGD Polesie, Urząd Gminy Spiczyn, LGD Stowarzyszenie Poleska Dolina Bugu, Muzeum Ziemi Chełmskiej im. W. Ambroziewicza w Chełmie, Poleski Park Narodowy, Zespół Lubelskich Parków Krajobrazowych, Starostwo Powiatowe w Łęcznej, LGD Jagiellońska Przystań, Urząd Miasta we Włodawie, Urząd Miejski w Parczewie, Urząd Gminy Sosnowica, Urząd Miasta w Łęcznej, Urząd Gminy Wierzbica, Kraina Rumianku, Urząd Gminy w Hańsku, Wydział Nauk o Ziemi i Gospodarki Przestrzennej UMCS, Sejmik Województwa Lubelskiego, Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie, Urząd Gminy Dębowa Kłoda.
Doceniając wspólny potencjał turystyczny Polesia oraz mając na uwadze konieczność zrównoważonego rozwoju i promocji regionu, uczestnicy konferencji podpisali deklarację o współpracy na rzecz stworzenia Turystycznej Marki Polesie.
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Mazowsze pełne legend – odkryj trzy zamki, które pokochają dzieci
Mazowsze skrywa wiele miejsc owianych fascynującymi legendami, które potrafią pobudzić…
0 Komentarzy6 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty
4 grudnia 2025
Nowy Targ – stolica Podhala pełna atrakcji
Nowy Targ to górska stolica Podhala, malowniczo położona nad Białym i Czarnym Dunajcem. Z…
0 Komentarzy4 Minuty
3 grudnia 2025
Mazowieckie city breaks – odkryj Radom, Płock, Siedlce i Żyrardów
Jesień i zima to idealny moment, aby spojrzeć na Mazowsze z innej, mniej oczywistej…
0 Komentarzy8 Minuty
28 listopada 2025
Magdalena Krucz rekomendowana na prezeskę POT
Proces wyboru nowego prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej wciąż trwa, a branża…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2025
Niemcy częściej wybierają Polskę. Dane DRV wskazują na wyraźny wzrost zainteresowania
Niemieccy turyści coraz częściej wybierają Polskę jako cel podróży. Dane Deutscher…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Opole zapowiada świąteczny jarmark i nowe atrakcje
Tegoroczny Jarmark Bożonarodzeniowy w Opolu wystartuje 28 listopada i potrwa do 23…
0 Komentarzy1 Minuty
25 listopada 2025
Kasina Ski&Bike otwiera sezon narciarski
Kasina Ski&Bike jako pierwszy ośrodek Grupy Pingwina rozpoczęła sezon narciarski,…
0 Komentarzy1 Minuty
17 listopada 2025
Dolnośląska Organizacja Turystyczna prezentuje nowy spot – Dolny Śląsk Travel
Dolnośląska Organizacja Turystyczna zaprezentowała nowy spot promocyjny „Dolny Śląsk…
0 Komentarzy2 Minuty










