Raport: podróżuje coraz więcej Polaków w wieku 50-70 lat
Pokolenie dzisiejszych 50 – 70 – latków podróżuje po Polsce i po świecie. Raz w roku na wypoczynek w Polsce udaje się aż 83 proc. reprezentantów przedstawicieli „Power Generation” – wynika z badań.
Polacy w wieku 50 – 70 lat podróżują coraz chętniej i coraz częściej – wynika z badania „Power Generation. Pieniądze, seks, władza – co napędza osoby po pięćdziesiątce”, przeprowadzonego przez agencję marketingu zintegrowanego Communication Unlimited (CU) i agencję badawczo-strategiczną Atena Research & Consulting.
„Podróże są nieodłącznym elementem ich życia. Osoby po pięćdziesiątce nie tylko marzą o podróżowaniu, ale również dążą do tego, aby te marzenia spełniać. 43 proc. spośród osób posiadających oszczędności planuje je przeznaczyć właśnie na wakacje. Są świadomymi podróżnikami. Lubią różnorodność i chętnie zwiedzają różne zakątki Polski i świata. Tylko co czwarty zbadany przez nas przedstawiciel pokolenia 50 – 70 lat, spędza wakacje od lat w tym samym miejscu” – informuje Agnieszka Brytan-Jędrzejowska, CEO, dyrektor zarządzająca Atena Research&Consulting.
Dwie podróże w roku
Raz w roku na wypoczynek w Polsce udaje się aż 83 proc. reprezentantów przedstawicieli „Power Generation”, a 60 proc. podróżuje nawet częściej, bo minimum raz na pół roku.
Kierunki zagranicznych wojaży wybiera 56 proc. badanych, w tym 32 proc. jeździ za granicę co najmniej raz na pół roku.
Podróżują raczej we dwoje (55 proc.), ponieważ cenią sobie niezależność oraz brak konieczności dopasowania się do rodziny czy grupy znajomych.
Nowe życie po 50-tce
„W momencie, kiedy większość obowiązków związanych z domem i rodziną odeszła, bo dzieci się usamodzielniły, otwiera się dla nich przestrzeń do zrobienia czegoś dla siebie. Mają ustabilizowaną sytuację zawodową oraz finansową. Wreszcie mogą i chcą zadbać o swoje potrzeby, a podróże są jedną z nich. Nasze badanie pokazuje, że osoby po 50. prowadzą zupełnie inne życie, niż ta sama grupa wiekowa jeszcze kilka lat temu. Są aktywniejsi, otwarci na nowe doświadczenia. Mają dużo energii, planów i pragnień. Chcą żyć ciekawie, odkrywać świat i rozwijać zainteresowania” – mówi Elżbieta Wojtczak, CEO agencji reklamowej Communication Unlimited.
Aby ułatwić sobie podróżowanie, co czwarty przedstawiciel pokolenia 50 – 70 latków rozpoczął naukę języka angielskiego.
Najbogatsi wybierają biura podróży
Większość (72 proc.) planuje swoje wyjazdy samodzielnie, a pomaga im w tym internet. Większość – przegląda sieć w poszukiwaniu najbardziej atrakcyjnych cenowo ofert wakacyjnych, czyta fora i blogi podróżnicze szukając opinii o hotelach. ponad 40 proc. kupuje przez Internet noclegi, a co drugi badany bilety na samolot, pociągi czy autobusy. Ponad 1/3 kupuje przez internet wycieczki.
Najbardziej zamożna część korzysta z usług biur podróży, a nawet indywidualnych doradców. Chcą być nie tylko odciążeni od załatwienia wszelkich formalności związanych
z przygotowywaniem urlopu. Mając organizatora wyjazdu, czują się bezpieczniej.
Badanie „Power Generation. Pieniądze seks i władza – co napędza osoby po pięćdziesiątce”, zrealizowała na zlecenie agencji marketingu zintegrowanego Communication Unlimitted agencja badawczo-strategiczna Atena Research & Consulting. Badanie przeprowadzono metodą ilościową oraz jakościową na przełomie marca i kwietnia 2019 r. Pomiar ilościowy zrealizowano metodą CAWI na reprezentatywnej próbie 815 osób w wieku 50-70 lat (reprezentatywność dla płci, przedziałów wiekowych, wykształcenia oraz wielkości zamieszkiwanych miejscowości). W badaniu jakościowym zrealizowano 24 pogłębione wywiady etnograficzne w domach i otoczeniu respondentów, uzupełnione 24 pamiętnikami etnograficznymi.
POWIĄZANE WPISY
20 marca 2023
Wystawcy Africa Showcase przestawili swoje oferty w Polsce, na Węgrzech i w Czechach
Globalny roadshow – Africa Showcase – rozpoczął się w minionym tygodniu w Europie…
0 Komentarzy2 Minuty
20 marca 2023
Spanish Event – wielkie święto hiszpańskiej turystyki już za tydzień
16 silnych hiszpańskich marek, dwa dni workshopów, 250 profesjonalistów z branży i ogrom…
0 Komentarzy9 Minuty
17 marca 2023
Efe Türkel odchodzi z Join Up
Efe Türkel, po niespełna pół roku zrezygnował ze stanowiska prezesa Join Up! Polska,…
0 Komentarzy1 Minuta
16 marca 2023
Zima w biurach podróży: klienci zapłacili więcej, ale wyjechali tłumniej niż rok temu
Ponad milion Polaków zdecydowało się wyjechać tej zimy z biurami podróży – zarówno na…
0 Komentarzy12 Minuty
15 marca 2023
Ceny wycieczek na celowniku UOKiK. „Przepisy zniszczą pakietowanie dynamiczne”
Zarzut, który UOKiK postawił w styczniu multiagentowi Wakacje.pl, to problem dla całej…
0 Komentarzy14 Minuty
14 marca 2023
TUI Poland kontraktuje w Enter Air miejsca za 718 mln zł
Enter Air i TUI Poland podpisały umowę czarteru dotyczącą współpracy w sezonie lato 2023…
0 Komentarzy2 Minuty
12 marca 2023
Turespaña: chcemy podnosić kwalifikacje agentów biur podróży
Hiszpański event organizowany przez biuro podróży Nekera, to nie tylko okazja do…
0 Komentarzy2 Minuty
7 marca 2023
Workshop ALLinTOO: stawiamy na jakość, a nie na ilość
III międzynarodowy workshop turystyczny ALLinTOO zorganizowany wspólnie przez Magazyn…
0 Komentarzy4 Minuty
2 marca 2023
Rego-Bis: polecimy z Rzeszowa do Podgornicy i z Lublina do Splitu
Narodowy przewoźnik z Czarnogóry Air Montenegro i polski touroperator Rego-Bis podwajają…
0 Komentarzy4 Minuty