Raport: podróżuje coraz więcej Polaków w wieku 50-70 lat
Pokolenie dzisiejszych 50 – 70 – latków podróżuje po Polsce i po świecie. Raz w roku na wypoczynek w Polsce udaje się aż 83 proc. reprezentantów przedstawicieli „Power Generation” – wynika z badań.
Polacy w wieku 50 – 70 lat podróżują coraz chętniej i coraz częściej – wynika z badania „Power Generation. Pieniądze, seks, władza – co napędza osoby po pięćdziesiątce”, przeprowadzonego przez agencję marketingu zintegrowanego Communication Unlimited (CU) i agencję badawczo-strategiczną Atena Research & Consulting.
„Podróże są nieodłącznym elementem ich życia. Osoby po pięćdziesiątce nie tylko marzą o podróżowaniu, ale również dążą do tego, aby te marzenia spełniać. 43 proc. spośród osób posiadających oszczędności planuje je przeznaczyć właśnie na wakacje. Są świadomymi podróżnikami. Lubią różnorodność i chętnie zwiedzają różne zakątki Polski i świata. Tylko co czwarty zbadany przez nas przedstawiciel pokolenia 50 – 70 lat, spędza wakacje od lat w tym samym miejscu” – informuje Agnieszka Brytan-Jędrzejowska, CEO, dyrektor zarządzająca Atena Research&Consulting.
Dwie podróże w roku
Raz w roku na wypoczynek w Polsce udaje się aż 83 proc. reprezentantów przedstawicieli „Power Generation”, a 60 proc. podróżuje nawet częściej, bo minimum raz na pół roku.
Kierunki zagranicznych wojaży wybiera 56 proc. badanych, w tym 32 proc. jeździ za granicę co najmniej raz na pół roku.
Podróżują raczej we dwoje (55 proc.), ponieważ cenią sobie niezależność oraz brak konieczności dopasowania się do rodziny czy grupy znajomych.
Nowe życie po 50-tce
„W momencie, kiedy większość obowiązków związanych z domem i rodziną odeszła, bo dzieci się usamodzielniły, otwiera się dla nich przestrzeń do zrobienia czegoś dla siebie. Mają ustabilizowaną sytuację zawodową oraz finansową. Wreszcie mogą i chcą zadbać o swoje potrzeby, a podróże są jedną z nich. Nasze badanie pokazuje, że osoby po 50. prowadzą zupełnie inne życie, niż ta sama grupa wiekowa jeszcze kilka lat temu. Są aktywniejsi, otwarci na nowe doświadczenia. Mają dużo energii, planów i pragnień. Chcą żyć ciekawie, odkrywać świat i rozwijać zainteresowania” – mówi Elżbieta Wojtczak, CEO agencji reklamowej Communication Unlimited.
Aby ułatwić sobie podróżowanie, co czwarty przedstawiciel pokolenia 50 – 70 latków rozpoczął naukę języka angielskiego.
Najbogatsi wybierają biura podróży
Większość (72 proc.) planuje swoje wyjazdy samodzielnie, a pomaga im w tym internet. Większość – przegląda sieć w poszukiwaniu najbardziej atrakcyjnych cenowo ofert wakacyjnych, czyta fora i blogi podróżnicze szukając opinii o hotelach. ponad 40 proc. kupuje przez Internet noclegi, a co drugi badany bilety na samolot, pociągi czy autobusy. Ponad 1/3 kupuje przez internet wycieczki.
Najbardziej zamożna część korzysta z usług biur podróży, a nawet indywidualnych doradców. Chcą być nie tylko odciążeni od załatwienia wszelkich formalności związanych
z przygotowywaniem urlopu. Mając organizatora wyjazdu, czują się bezpieczniej.
Badanie „Power Generation. Pieniądze seks i władza – co napędza osoby po pięćdziesiątce”, zrealizowała na zlecenie agencji marketingu zintegrowanego Communication Unlimitted agencja badawczo-strategiczna Atena Research & Consulting. Badanie przeprowadzono metodą ilościową oraz jakościową na przełomie marca i kwietnia 2019 r. Pomiar ilościowy zrealizowano metodą CAWI na reprezentatywnej próbie 815 osób w wieku 50-70 lat (reprezentatywność dla płci, przedziałów wiekowych, wykształcenia oraz wielkości zamieszkiwanych miejscowości). W badaniu jakościowym zrealizowano 24 pogłębione wywiady etnograficzne w domach i otoczeniu respondentów, uzupełnione 24 pamiętnikami etnograficznymi.
POWIĄZANE WPISY
22 lipca 2024
Biura podróży – umiarkowane wzrosty cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
19 lipca 2024
Objazdówki Rainbow – inny wymiar odkrywania świata
Rainbow od dawna znany jest jako specjalista od wycieczek objazdowych. I wbrew opiniom,…
0 Komentarzy9 Minuty
15 lipca 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych nieznacznie spadają
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
12 lipca 2024
Itaka SMART – dynamiczne wzrosty i jeszcze szybszy rozwój
Coraz większa oferta wyjazdów do najdalszych zakątków świata i wzrosty sprzedaży pakietów…
0 Komentarzy5 Minuty
11 lipca 2024
Badanie GfK i eSky.pl: Polacy chętniej jeżdżą na wakacje poza szczytem sezonu. 33 proc. wyjedzie w czerwcu lub wrześniu
Jedna trzecia Polaków wyjedzie w tym roku na wakacje poza szczytem sezonu. Połowa z nich…
0 Komentarzy7 Minuty
8 lipca 2024
Według Polaków do all inclusive warto dopłacić ok 500 zł. Wybierają ten typ wypoczynku nie tylko ze względu na alkohol
Wbrew obiegowym opiniom alkohol jest jednym z mniej istotnych powodów, dla którego…
0 Komentarzy7 Minuty
8 lipca 2024
Rejsy z Rainbow: luksus kurortu z bogatym programem objazdówki
Z myślą o miłośnikach komfortu i ciekawych destynacji biuro podróży Rainbow przygotowało…
0 Komentarzy8 Minuty
8 lipca 2024
Biura podróży – rosną ceny sierpniowych imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
4 lipca 2024
Andrzej Bargiel nowym ambasadorem marki No Limits by Itaka
Marka No Limits by Itaka rozwija produkt adresowany do osób poszukujących aktywnego…
0 Komentarzy1 Minuty