Raport: podróżuje coraz więcej Polaków w wieku 50-70 lat
Pokolenie dzisiejszych 50 – 70 – latków podróżuje po Polsce i po świecie. Raz w roku na wypoczynek w Polsce udaje się aż 83 proc. reprezentantów przedstawicieli „Power Generation” – wynika z badań.
Polacy w wieku 50 – 70 lat podróżują coraz chętniej i coraz częściej – wynika z badania „Power Generation. Pieniądze, seks, władza – co napędza osoby po pięćdziesiątce”, przeprowadzonego przez agencję marketingu zintegrowanego Communication Unlimited (CU) i agencję badawczo-strategiczną Atena Research & Consulting.
„Podróże są nieodłącznym elementem ich życia. Osoby po pięćdziesiątce nie tylko marzą o podróżowaniu, ale również dążą do tego, aby te marzenia spełniać. 43 proc. spośród osób posiadających oszczędności planuje je przeznaczyć właśnie na wakacje. Są świadomymi podróżnikami. Lubią różnorodność i chętnie zwiedzają różne zakątki Polski i świata. Tylko co czwarty zbadany przez nas przedstawiciel pokolenia 50 – 70 lat, spędza wakacje od lat w tym samym miejscu” – informuje Agnieszka Brytan-Jędrzejowska, CEO, dyrektor zarządzająca Atena Research&Consulting.
Dwie podróże w roku
Raz w roku na wypoczynek w Polsce udaje się aż 83 proc. reprezentantów przedstawicieli „Power Generation”, a 60 proc. podróżuje nawet częściej, bo minimum raz na pół roku.
Kierunki zagranicznych wojaży wybiera 56 proc. badanych, w tym 32 proc. jeździ za granicę co najmniej raz na pół roku.
Podróżują raczej we dwoje (55 proc.), ponieważ cenią sobie niezależność oraz brak konieczności dopasowania się do rodziny czy grupy znajomych.
Nowe życie po 50-tce
„W momencie, kiedy większość obowiązków związanych z domem i rodziną odeszła, bo dzieci się usamodzielniły, otwiera się dla nich przestrzeń do zrobienia czegoś dla siebie. Mają ustabilizowaną sytuację zawodową oraz finansową. Wreszcie mogą i chcą zadbać o swoje potrzeby, a podróże są jedną z nich. Nasze badanie pokazuje, że osoby po 50. prowadzą zupełnie inne życie, niż ta sama grupa wiekowa jeszcze kilka lat temu. Są aktywniejsi, otwarci na nowe doświadczenia. Mają dużo energii, planów i pragnień. Chcą żyć ciekawie, odkrywać świat i rozwijać zainteresowania” – mówi Elżbieta Wojtczak, CEO agencji reklamowej Communication Unlimited.
Aby ułatwić sobie podróżowanie, co czwarty przedstawiciel pokolenia 50 – 70 latków rozpoczął naukę języka angielskiego.
Najbogatsi wybierają biura podróży
Większość (72 proc.) planuje swoje wyjazdy samodzielnie, a pomaga im w tym internet. Większość – przegląda sieć w poszukiwaniu najbardziej atrakcyjnych cenowo ofert wakacyjnych, czyta fora i blogi podróżnicze szukając opinii o hotelach. ponad 40 proc. kupuje przez Internet noclegi, a co drugi badany bilety na samolot, pociągi czy autobusy. Ponad 1/3 kupuje przez internet wycieczki.
Najbardziej zamożna część korzysta z usług biur podróży, a nawet indywidualnych doradców. Chcą być nie tylko odciążeni od załatwienia wszelkich formalności związanych
z przygotowywaniem urlopu. Mając organizatora wyjazdu, czują się bezpieczniej.
Badanie „Power Generation. Pieniądze seks i władza – co napędza osoby po pięćdziesiątce”, zrealizowała na zlecenie agencji marketingu zintegrowanego Communication Unlimitted agencja badawczo-strategiczna Atena Research & Consulting. Badanie przeprowadzono metodą ilościową oraz jakościową na przełomie marca i kwietnia 2019 r. Pomiar ilościowy zrealizowano metodą CAWI na reprezentatywnej próbie 815 osób w wieku 50-70 lat (reprezentatywność dla płci, przedziałów wiekowych, wykształcenia oraz wielkości zamieszkiwanych miejscowości). W badaniu jakościowym zrealizowano 24 pogłębione wywiady etnograficzne w domach i otoczeniu respondentów, uzupełnione 24 pamiętnikami etnograficznymi.
POWIĄZANE WPISY
24 kwietnia 2025
Itaka wprowadza własną markę lotniczą. Air 001 wchodzi na rynek
Air 001 to nowy projekt Itaka Holdings. W odpowiedzi na potrzebę większej kontroli nad…
0 Komentarzy4 Minuty
23 kwietnia 2025
Abu Dhabi gościło najlepszych sprzedawców Itaki
Blisko 200 najlepszych partnerów sprzedażowych Itaki spotkało się w dniach 10–17 kwietnia…
0 Komentarzy5 Minuty
23 kwietnia 2025
Rainbow Złotym Partnerem XVI Forum Promocji Turystycznej
Pozostało już kilka dni do kolejnej edycji Forum Promocji Turystycznej organizowanego…
0 Komentarzy2 Minuty
16 kwietnia 2025
Rainbow: najlepsze zagraniczne kierunki na majówkę 2025
Biuro podróży Rainbow przygotowało przegląd kierunków na majówkę, które właśnie w tym…
0 Komentarzy7 Minuty
16 kwietnia 2025
Więcej lotów z Bydgoszczy do Turcji w sezonie letnim 2025
Port Lotniczy Bydgoszcz ogłosił rozszerzenie siatki połączeń do Turcji w sezonie letnim…
0 Komentarzy1 Minuty
12 kwietnia 2025
Powstał thriller inspirowany wyprawą z Rainbow
Wyprawa do Kenii zorganizowana przez biuro podróży Rainbow stała się inspiracją dla…
0 Komentarzy1 Minuty
12 kwietnia 2025
Zagraniczni turyści odkrywają Bieszczady. Liczba odwiedzających wzrosła o 52 proc. jesienią 2024
Podkarpacka Regionalna Organizacja Turystyczna poinformowała o wzroście liczby turystów…
0 Komentarzy2 Minuty
9 kwietnia 2025
Jak zmienia się świat podróży służbowych? Eksperci spotkali się na Forum Liderów Business Travel
Forum Liderów Business Travel, organizowane przez BCD Travel Poland, przyciągnęło do…
0 Komentarzy2 Minuty
9 kwietnia 2025
Wakacje.pl: Wielkanoc z widokiem na morze. Polacy coraz częściej świętują za granicą
Z danych biura Wakacje.pl wynika, że najczęściej wybieranymi kierunkami na Wielkanoc i…
0 Komentarzy5 Minuty