Raport o przemyśle spotkań i wydarzeń w 2023 w Polsce. Dominują wydarzenia korporacyjne i motywacyjne

W ramach corocznej inicjatywy, Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej we współpracy z miejskimi i regionalnymi convention bureaux, rekomendowanymi organizatorami kongresów i podróży motywacyjnych oraz międzynarodowymi organizacjami i stowarzyszeniami przedstawia swoją najnowszą publikację, „Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce 2023”. Raport stanowi podsumowanie wyników branży spotkań i wydarzeń za rok 2022.

Raport skupia się na wynikach współpracy z lokalnymi i regionalnymi biurami konferencyjnymi, rekomendowanymi organizatorami kongresów, a także międzynarodowymi organizacjami i stowarzyszeniami. To opracowanie dostarcza wnikliwego spojrzenia na obecny stan branży spotkań w Polsce.

Prawie dwa razy więcej wydarzeń niż w 2021

Najpopularniejszymi rodzajami wydarzeń w Polsce nadal pozostają wydarzenia korporacyjne i motywacyjne, które stanowią 51 proc. wszystkich zarejestrowanych wydarzeń w kraju. Konferencje i kongresy odgrywają również znaczącą rolę, reprezentując 42 proc. ogółu wydarzeń, podczas gdy targi i wystawy stanowią pozostałe 7 proc.

Na potrzeby tegorocznego raportu miejskie i regionalne convention bureaux, a także G2A Arena Centrum Wystawienniczo – Kongresowe Województwa Podkarpackiego przekazały informacje na temat 12 554 spotkań i wydarzeń w 2022 roku, w których każdorazowo uczestniczyło co najmniej 50 osób. Polska zanotowała 96 proc. wzrost raportowanych danych w stosunku do roku 2021.

„Oddajemy w Państwa ręce czternastą edycję raportu „Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce”. Stanowi on podsumowanie osiągnięć branży spotkań z ubiegłego roku. Zgodnie z prognozami ekspertów z Oxford Economics z 2020 roku nasz sektor w 2022 roku zaczął odrabiać straty, które spowodowała pandemia Covid-19. Cieszy niezmiernie fakt, iż w porównaniu z rokiem 2021 we wszystkich prezentowanych w niniejszym raporcie miastach widoczny jest średni wzrost o 120 proc. liczby wydarzeń. Kolejny rok z rzędu najwięcej w Polsce mieliśmy wydarzeń korporacyjnych oraz motywacyjnych (51 proc.), natomiast konferencje i kongresy stanowiły 42 proc., a targi i wystawy 7 proc.” –  powiedział Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

Spójny wizerunek Polski

Drugi artykuł opracowany został w ramach Vademecum Laboratorium Twórców i poświęcony jest działaniom komunikacyjnym Poland Convention Bureau w ramach tegorocznych targów IMEX we Frankfurcie, które dowiodły znaczenia właściwej komunikacji e-marketingowej w tworzeniu i prezentacji atrakcyjnego i spójnego wizerunku Polski.

„To już czternasty raz, kiedy dziękujemy wszystkim miejskim i regionalnym partnerom, którzy włączyli się w zbieranie danych na swoim obszarze. Dziękujemy rekomendowanym organizatorom kongresów i podróży motywacyjnych. Przekazali oni dane opracowane w rozdziale dotyczącym analizy spotkań i wydarzeń zorganizowanych przez nie w 2022 roku. Zbieranie danych nie należy do najbardziej pasjonujących zajęć, ale mam nadzieje, że wspólnie pozyskane i prezentowane w niniejszym opracowaniu wyniki Waszej rocznej a czasami kilkuletniej pracy (kongresy zdobywa się przecież latami) stanowią dla państwa dumę i będą drogowskazem na kolejny rok” – podsumowała Aneta Książek, kierowniczka Biura Spotkań i Wydarzeń PCB POT.

Raport „Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce 2023” w całości dostępny jest na stronie Polskiej Organizacji Turystycznej tutaj.

Weronika Szabelewska

Zastępczyni Redaktorki Naczelnej


POWIĄZANE WPISY

Privacy Preference Center