Rainbow sprawdził, czemu Polacy chcą jeździć do Grecji

Liczne atrakcje turystyczne, niska cena, niewielka odległość z Polski i bogata oferta wycieczek na miejscu – to główne powody, dla których polscy turyści wybierają Grecję jako kierunek podróży. Z badań Rainbow wynika, że Polacy lubią odwiedzać ten kraj kilkukrotnie.
Biuro podróży Rainbow przygotowało raport na podstawie badania ankietowego przeprowadzonego na grupie ponad 1100 respondentów, którzy odwiedzili Grecję co najmniej raz w życiu. Dowiadujemy się z niego między innymi, dlaczego Polacy wybierają Grecję za cel wakacyjnych podróży, z kim najczęściej się do niej udają, jak spędzają wolny czas na wakacjach oraz jaką formę podróżowania preferują. Uzyskane dane pokazują, że nasi rodacy decydują się na wczasy w Grecji z uwagi na liczne atrakcje turystyczne i niską cenę wyjazdu oraz pobytu na miejscu, a osoby, które raz odwiedziły ten kraj, chętnie do niego wracają.
Rainbow spytał ankietowanych o to, czemu decydowali się na wczasy w Grecji. Ponad połowa ankietowanych (53 proc.) odwiedziła ten piękny kraj co najmniej trzy razy. Minimum dwa razy odwiedziło Helladę 20 proc. osób ankietowanych, zaś 27 proc. miała okazję być w niej tylko raz.
Jedzenie, atmosfera, pogoda
Uczestnicy badania, w pytaniu wielokrotnego wyboru, wypowiadali się na temat powodów, dla których chętnie podróżują do Grecji. Aż 84,5 proc. respondentów przyznało, że dla nich najważniejszym argumentem za wyborem wycieczki do tego konkretnie kraju są atrakcje turystyczne. Nieco mniej niż połowa ankietowanych (48 proc.) zwróciła również uwagę na stosunkowo niskie koszty wyjazdu i pobytu na miejscu.
Kolejną często pojawiającą się w ankiecie odpowiedzią była bliska odległość Polski, którą zaznaczyło 21 proc. uczestników badania, a także bogata oferta wycieczek organizowanych na miejscu – tę odpowiedź zaznaczyło 19 proc. odpowiadających. Ankietowani zwracali także uwagę na takie czynnik jak: dobre jedzenie, przyjazna atmosfera, mili i gościnni ludzie, bezpieczeństwo oraz gwarancja dobrej pogody, piękne krajobrazy i ciepła woda.
Nie tylko wyspy
W przygotowanym przez biuro turystyczne Rainbow badaniu, pod lupę wzięto także najchętniej zwiedzane przez Polaków rejony Grecji. Okazało się, że ponad połowa respondentów (53 proc.) zwiedzała zarówno kontynent, jak i wysypy, 36 proc. osób zdecydowała się jedynie na część wyspiarską, a niewiele ponad 10 proc. odpowiadających odwiedziła wyłącznie kontynent.
W pierwszej piątce najczęściej odwiedzanych wysp znalazły się: Kreta, na którą wybrało się 58 proc. badanych; Rodos, Zakynthos, Korfu (swoją obecność na choć jednej z nich potwierdziło we wszystkich trzech przypadkach ponad 35 proc. respondentów) oraz Santorini (25 proc. odwiedzających turystów). Polacy chętnie zwiedzają również wyspy: Kos, Kefalonia, Thassos, Lefkada oraz Mykonos.
86 proc. ankietowanych zadeklarowało, że plażowanie to dla nich najbardziej atrakcyjna opcja podczas urlopowego wypoczynku. Niewiele mniej uznało zwiedzanie zabytków za najbardziej atrakcyjną dla siebie formę spędzania wolnego czasu (82 proc. ankietowanych). Jedynie co piąta osoba jest zainteresowana górskimi wycieczkami i uznała tę formę aktywności za ciekawą. Wycieczki z przewodnikiem i rejsy statkiem lub promem cieszą się nieco mniejszą popularnością, zaś wypoczynek na terenie hotelu jest najbardziej atrakcyjną opcją dla 41 proc. ankietowanych.
Wycieczki z przewodnikiem to atrakcyjna forma spędzania czasu dla 65 proc. ankietowanych. Niewiele mniej osób (62 proc.) chętnie wybiera się w rejsy statkiem lub promem. Wypoczynek na terenie hotelu jest najbardziej atrakcyjną opcją dla 41 proc. ankietowanych. Wśród innych, dość często powtarzających się odpowiedzi, znalazły się aktywności związane z wodą, w tym nurkowanie i żeglowanie. Ankietowani wybierali również przejażdżki rowerowe i piesze wędrówki po okolicznych miejscowościach, połączone ze smakowaniem regionalnej kuchni i zakupami.
Greckie all inclusive
Badanie wykazało, że Polacy udający się na wczasy do Grecji zdecydowanie bardziej preferują wycieczki organizowane przez biura podróży (blisko 82 proc. respondentów) niż te na własną rękę. Wśród osób, które wybrały wycieczkę z biurem podróży, aż 72 proc. zdecydowało się na ofertę all inclusive, z czego 59,7 proc. respondentów zaznaczyło, że wybierało tę formę wypoczynku podczas każdego wyjazdu, a 24,9 proc. prawie za każdym razem.
Z oferty all inclusive najchętniej korzystały osoby w wieku 45-54 lata (30 proc. odpowiadających mieściło się w tej grupie wiekowej), 27 proc. mieściło się w przedziale 35-44 lata, zaś najmniejszy odsetek stanowiły osoby, które nie przekroczyły 24. roku życia.
Dwa tysiące za osiem dni
Największy odsetek ankietowanych (nieco ponad 27 proc.) jest w stanie zapłacić za ośmiodniową wycieczkę do Grecji kwotę w granicach 1500-2000 zł na jednego członka rodziny. Najmniejsza liczba ankietowanych osób byłaby zainteresowana wyjazdem za maksimum 1000 zł na osobę. 23 proc. przeznaczyłaby na ten cel o 2500-3500 zł.
Spośród ankietowanych kobiet, największy odsetek (28 proc.) jest skłonny przeznaczyć pomiędzy 1501 a 2000 zł netto na członka rodziny za ośmiodniową wycieczkę do Grecji. Największa liczba osób (26 proc.) między 35. a 44. rokiem życia jest w stanie przeznaczyć na wycieczkę do Grecji między 1 501 a 2 000 zł netto na członka rodziny. Niewiele mniej, bo 24 proc. osób w tym wieku, deklaruje chęć wydania na ten cel między 1001 a 1500 zł netto na osobę.
Kobiety skłonne wydać więcej
Mężczyźni są bardziej oszczędni w wydawaniu pieniędzy na podróże do Grecji. Kobiety są skłonne przeznaczyć większą kwotę (minimum 2000 zł per osoba) na ośmiodniową wycieczkę niż panowie (kobiety 33 proc. vs mężczyźni 30 proc.). Jednocześnie mniejsza liczba kobiet (5 proc.) niż mężczyzn (7 proc.) jest zdania, że na wycieczkę do Grecji może przeznaczyć maksymalnie do 1000 zł.
Największą kwotę na wycieczkę (powyżej 2501 zł na członka rodziny) są w stanie przeznaczyć osoby między 35. a 44. rokiem życia – 33 proc. ankietowanych. Najmniejszą (do 1500 zł netto) ankietowani pomiędzy 45. a 54. rokiem życia, 28 proc. respondentów.
Największy odsetek ankietowanych (44%) deklaruje miesięczne zarobki na członka rodziny w przedziale między 2001 a 3500 zł netto. W większości są to osoby między 45. a 54. rokiem życia (28 proc.). 67 proc. tych osób deklaruje, że wybrało opcję all inclusive, zaś 28 proc. zdecydowało się lecieć last minute.
POWIĄZANE WPISY
29 lipca 2025
Rainbow podsumowuje urlopowe wybory Polaków
Wakacje to dla wielu Polaków czas nie tylko odpoczynku, ale także okazja do odkrywania…
0 Komentarzy4 Minuty
29 lipca 2025
Nowy kierunek w ofercie Rainbow: Z Gdańska polecimy do Agadiru
Maroko utrzymuje silną pozycję wśród ulubionych kierunków wakacyjnych Polaków. W 2024…
0 Komentarzy3 Minuty
25 lipca 2025
Anex Tour uruchamia program dla partnerów – Anex Pro
Anex Tour Poland uruchomił nowy projekt Anex Pro - Biura Partnerskie, którego celem jest…
0 Komentarzy1 Minuty
24 lipca 2025
eSky: Praktyczny poradnik podróży do USA
Stany Zjednoczone pozostają wymarzonym kierunkiem wśród europejskich turystów. Wzrost…
0 Komentarzy4 Minuty
24 lipca 2025
eSky: Najlepsze europejskie kierunki dla cyfrowych nomadów
Cyfrowi nomadzi coraz częściej wybierają Europę na miejsce życia i pracy. Według…
0 Komentarzy5 Minuty
6 sierpnia 2025
eSky: Śródziemnomorskie kierunki nadal dostępne w ofercie last minute
Z analizy przeprowadzonej przez internetowe biuro podróży eSky.pl wynika, że Polacy wciąż…
0 Komentarzy4 Minuty
5 sierpnia 2025
Miesiąc miodowy z Rainbow. Nowa oferta kierowana do par
Biuro podróży Rainbow zaprezentowało szeroką i zróżnicowaną ofertę dedykowaną nowożeńcom…
0 Komentarzy3 Minuty
5 sierpnia 2025
Itaka rozpoczyna sprzedaż oferty LATO 2026
Z początkiem sierpnia biuro podróży Itaka uruchomiło przedsprzedaż oferty na sezon letni…
0 Komentarzy3 Minuty
1 sierpnia 2025
Rainbow prezentuje ofertę lato 2026: nowe kierunki i udogodnienia dla rodzin z dziećmi
Rainbow zapowiada rozszerzenie oferty na sezon lato 2026. Pomimo trwającego jeszcze…
0 Komentarzy4 Minuty
29 lipca 2025
Rainbow podsumowuje urlopowe wybory Polaków
Wakacje to dla wielu Polaków czas nie tylko odpoczynku, ale także okazja do odkrywania…
0 Komentarzy4 Minuty
29 lipca 2025
Nowy kierunek w ofercie Rainbow: Z Gdańska polecimy do Agadiru
Maroko utrzymuje silną pozycję wśród ulubionych kierunków wakacyjnych Polaków. W 2024…
0 Komentarzy3 Minuty
25 lipca 2025
Anex Tour uruchamia program dla partnerów – Anex Pro
Anex Tour Poland uruchomił nowy projekt Anex Pro - Biura Partnerskie, którego celem jest…
0 Komentarzy1 Minuty
24 lipca 2025
eSky: Praktyczny poradnik podróży do USA
Stany Zjednoczone pozostają wymarzonym kierunkiem wśród europejskich turystów. Wzrost…
0 Komentarzy4 Minuty
24 lipca 2025
eSky: Najlepsze europejskie kierunki dla cyfrowych nomadów
Cyfrowi nomadzi coraz częściej wybierają Europę na miejsce życia i pracy. Według…
0 Komentarzy5 Minuty
6 sierpnia 2025
eSky: Śródziemnomorskie kierunki nadal dostępne w ofercie last minute
Z analizy przeprowadzonej przez internetowe biuro podróży eSky.pl wynika, że Polacy wciąż…
0 Komentarzy4 Minuty
5 sierpnia 2025
Miesiąc miodowy z Rainbow. Nowa oferta kierowana do par
Biuro podróży Rainbow zaprezentowało szeroką i zróżnicowaną ofertę dedykowaną nowożeńcom…
0 Komentarzy3 Minuty
5 sierpnia 2025
Itaka rozpoczyna sprzedaż oferty LATO 2026
Z początkiem sierpnia biuro podróży Itaka uruchomiło przedsprzedaż oferty na sezon letni…
0 Komentarzy3 Minuty
1 sierpnia 2025
Rainbow prezentuje ofertę lato 2026: nowe kierunki i udogodnienia dla rodzin z dziećmi
Rainbow zapowiada rozszerzenie oferty na sezon lato 2026. Pomimo trwającego jeszcze…
0 Komentarzy4 Minuty
29 lipca 2025
Rainbow podsumowuje urlopowe wybory Polaków
Wakacje to dla wielu Polaków czas nie tylko odpoczynku, ale także okazja do odkrywania…
0 Komentarzy4 Minuty