Rainbow – marzec gorszy przez koronawirusa o ponad 38 proc.

Przychody spółki Rainbow z tytułu organizacji imprez turystycznych w marcu 2020 wyniosły 40,8 mln złotych, o 38,7 proc. mniej niż w trzecim miesiącu 2019 roku.
Według komunikatu zarządu Rainbow Tours Spółki Akcyjnej wartość jednostkowych przychodów ze sprzedaży Spółki z tytułu organizacji imprez turystycznych w marcu 2019 wyniosła 66,6 mln zł.
Przychody z pośrednictwa wyniosły w marcu 2020 roku 0,6 mln zł i były niższe o około 50 proc. od przychodów z pośrednictwa dla tego samego okresu 2019 roku, które wyniosły 1,2 mln PLN.
Łączne przychody ze sprzedaży w miesiącu marcu 2020 roku wyniosły 41,4 mln zł, co w porównaniu z tym samym okresem 2019 roku, w którym przychody wyniosły 67,8 mln PLN, stanowi dla tego okresu (miesiąc marzec) spadek sprzedaży o około 38,9 proc.
I kwartał mimo wszystko lepszy
W I kwartale tego roku przychody ze sprzedaży z tytułu organizacji imprez turystycznych Spółki wyniosły 267,8 mln zł i są wyższe o około 11,0 proc. od przychodów pierwszych trzech miesiącach 2019 roku, które wyniosły w tym okresie 241,3 mln PLN. P
Przychody z pośrednictwa w tym okresie wyniosły 5,9 mln PLN i były wyższe o około 47,5 proc. od przychodów z pośrednictwa dla tego samego okresu roku 2019, które wyniosły w tym okresie 4,0 mln zł.
Łączne przychody ze sprzedaży Spółki w I kwartale wyniosły 273,7 mln zł i są wyższe o około 11,6 peroc. od przychodów za okres od 1 stycznia do 31 marca 2019 roku, które wyniosły w tym okresie 245,3 mln PLN.
Przychody skonsolidowane niższe
Zarząd Spółki poinformował, że wartość skonsolidowanych przychodów Grupy Kapitałowej ze sprzedaży z tytułu organizacji imprez turystycznych (bez wyłączeń konsolidacyjnych) w miesiącu marcu 2020 roku wyniosła 40,8 mln zł (spadek sprzedaży o około 38,7 proc.).
Skonsolidowane przychody Grupy Kapitałowej z pośrednictwa (bez wyłączeń konsolidacyjnych) wyniosły w marcu 2020 roku 0,7 mln zł i były niższe o około 61,1 proc. od przychodów z pośrednictwa dla tego samego okresu roku 2019, które wyniosły 1,8 mln zł.
Jak głosi komunikat zarządu Rainbowa, łączne skonsolidowane przychody Grupy Kapitałowej ze sprzedaży w miesiącu marcu 2020 roku wyniosły 41,5 mln zł, co w porównaniu z tym samym okresem 2019 roku, w którym przychody wyniosły 68,4 mln PLN, stanowi spadek sprzedaży o około 39,3 proc..
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży imprez turystycznych Grupy Kapitałowej Rainbow Tours w I kwartale wyniosły 267,8 mln zł i są wyższe o około 11,0 proc. od przychodów za pierwsze trzy miesiące 2019 roku, które wyniosły w tym okresie 241,3 mln zł.
Winny koronawirus
Według zarządu Spółki Rainbow, spadek przychodów w miesiącu marcu 2020 roku spowodowany jest rozprzestrzenianiem się w Europie i w Polscej pandemii koronawirusa SARS-CoV-2. Także wprowadzone ograniczenia w przemieszczaniu się między państwami Unii oraz ograniczenia podróży z / do państw trzecich z Unii Europejskiej, wprowadzonymi od 16 marca 2020 roku.
POWIĄZANE WPISY
4 grudnia 2025
Anex Tour Poland szkoli agentów w Marsa Alam
W dniach 30 listopada - 4 grudnia 2025 roku w Marsa Alam odbyło się wydarzenie branżowe…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
Kiwi.com: Polska wśród najpopularniejszych kierunków świątecznych w Europie
Tegoroczny sezon świąteczny przynosi Polsce wzrost ruchu turystycznego, a liczba…
0 Komentarzy2 Minuty
2 grudnia 2025
eSky: Wenecja, Malta i Teneryfa najpopularniejszymi kierunkami na przełomie roku
Zbliżający się przełom roku to okres zwiększonego zainteresowania wyjazdami…
0 Komentarzy2 Minuty
28 listopada 2025
Gala Exim Tours 2025 zgromadziła agentów i partnerów branży turystycznej w Warszawie
W Warszawie odbyła się Gala Exim Tours 2025, która zgromadziła agentów, partnerów oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
26 listopada 2025
eSky: Rekordowe zainteresowanie wyjazdami na jarmarki bożonarodzeniowe. Budapeszt, Praga i Wiedeń w czołówce
Grudzień otwiera dla turystów jeden z najbardziej atrakcyjnych okresów wyjazdowych -…
0 Komentarzy3 Minuty
25 listopada 2025
Wakacje.pl: Przełom listopada i grudnia najtańszym momentem na podróż. Ceny wyjazdów o 30 proc. niższe niż w święta
Wakacje.pl: Przełom listopada i grudnia najtańszym momentem na podróż. Ceny wyjazdów o 30…
0 Komentarzy3 Minuty
24 listopada 2025
Black Week 2025: Skyscanner podpowiada, jak szukać najlepszych ofert
Nadchodzący Black Week ponownie przyciąga uwagę podróżnych, a Skyscanner prezentuje…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
Kiwi.com: Po otwarciu Wielkiego Muzeum Egipskiego wzrosło zainteresowanie lotami do Kairu
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Kairze wywołało wyraźny wzrost zainteresowania…
0 Komentarzy1 Minuty
24 listopada 2025
Travelist.pl: Polacy coraz wcześniej rezerwują wyjazdy na lato 2026. Bałtyk pozostaje liderem
Polscy turyści coraz wcześniej planują wakacyjny wypoczynek. Jak wynika z danych portalu…
0 Komentarzy3 Minuty










