PZOT odpiera atak KRD na biura podróży
W ostatnich dniach pojawiły się oparte na materiale prasowym KRD artykuły bijące na alarm w sprawie rzekomo rosnącego zadłużenia polskich biur podróży. Jak co roku Krajowy Rejestr Długów opiera swoją kampanię medialną na medialnej nagonce na branżę turystyczną. Komentarz w tej sprawie opublikował prezes PZOT.
W tym roku KRD, który „żyje” z wydawania odpłatnie certyfikatów „Rzetelna firma” oraz wpisywaniu do rejestru niepotwierdzonych sądownie długów, w swoim corocznym atakującym branżę turystyczną materiale prasowym powołał się na raporty PZOT. Wywołał tym samym komentarz prezesa Krzysztofa Piątka, który przy okazji wydania kolejnego raportu tygodniowego napisał:
„W kalendarzu działań PR i marketingowych prowadzonych przez KRD wpisana jest niezmiennie od lat, zawsze w I kw. każdego roku, informacja prasowa na temat rosnącego zadłużenia biur podróży. Aby uwiarygodnić ten przekaz tym razem KRD zmanipulował odbiorców wskazując na raport PZOT z 1 tygodnia roku. Zmanipulował gdyż wskazał na spadek sprzedaży z ostatnich 7 dni, nie podając wartości sprzedaży skumulowanej.
Zgrabny tytuł „Biura Podróży Pod Lawiną Długów” – ma wywołać dreszczyk emocji.
Po wpisaniu w Google hasła zadłużenie Polaków otrzymujemy np..:
• „Z terminowym spłacaniem długów ma problem prawie 2,5 miliona Polaków. Niespłacone zaległości przekraczają już 40 miliardów złotych”
• „.. w latach 2006-2014 całkowite zadłużenie polskich gospodarstwo domowych z tytułu kredytów hipotecznych wzrosło prawie pięciokrotnie (z 78 mld zł do 350 mld zł)”
• „Dochód 40 proc. osób powyżej 50 lat nie przekracza 2 tys. zł miesięcznie. Choć niechętnie pożyczają pieniądze, ich zadłużenie notowane w Krajowym Rejestrze Długów przekroczyło 7 miliardów zł – wynika z raportu KRD”
Na tym tle branża turystyczna prezentuje się bardzo solidnie a na pewno zupełnie odmiennie od wizerunku budowanego przez KRD. Straszenie konsumentów rosnącym zadłużeniem biur podróży w celu zwabienia ich jako nowych klientów KRD to zwykły przekręt.
KRD wykorzystuje z premedytacją naiwność dziennikarzy polujących na sensacje, darząc ich historyjkami o grożącym niebezpieczeństwie ze strony biur podróży aby napędzić sobie świeżej klienteli.”
POWIĄZANE WPISY
22 kwietnia 2024
Biura podróży – wahania cen imprez turystycznych wokół poziomu równowagi
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 kwietnia 2024
Cypr zaprezentował swoją ofertę na spotkaniach w Polsce
W dniach 8-10 kwietnia 2024 roku w Warszawie, Krakowie i Katowicach odbyły się Warsztaty…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2024
Natalia Kaczmarek ambasadorką No Limits by Itaka. „Sport i podróże to najlepsze połączenie”
Rozwijająca się marka No Limits by Itaka to wynik konsekwentnego dążenia zarządu Itaka…
0 Komentarzy2 Minuty
17 kwietnia 2024
Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok. 3,3 mln klientów wydało na podróże blisko 3,5 mld zł
Polski właściciel globalnej platformy podróży po raz pierwszy w swojej historii…
0 Komentarzy6 Minuty
17 kwietnia 2024
Analiza Kiwi.com: rośnie popularność wyjazdów do Azji i USA na majówkę
Kiwi.com, firma travel tech i wyszukiwarka tanich podróży, przyjrzała się tegorocznym…
0 Komentarzy3 Minuty
16 kwietnia 2024
Nekera stawia na Hiszpanię. Zapowiada się kolejne rekordowe lato: ponad 180 połączeń lotniczych z Polski
Nekera poinformowała ostatnio o znaczącym wzroście zainteresowania Hiszpanią wśród…
0 Komentarzy9 Minuty
16 kwietnia 2024
Targi IMEX Frankfurt 2024 odbędą się od 14 do 16 maja
Biuro Spotkań i Wydarzeń Polskiej Organizacji Turystycznej po raz kolejny organizuje…
0 Komentarzy2 Minuty
16 kwietnia 2024
Polinezja Francuska od teraz dostępna dla podróżujących z Exim Tours
Exim Tours, część Grupy DERTOUR, wprowadza Polinezję Francuską do swojej oferty…
0 Komentarzy2 Minuty
15 kwietnia 2024
Biura podróży – duża podaż i mocny złoty przyhamowały wzrost cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
“Stłucz termometr – nie będziesz miał gorączki!”.
Czy to chce nam przekazać prezes Piątek???!!
Kilka dni temu mieliśmy kolejną upadłość; sytuacja międzynarodowa, drastyczne osłabienie złotego i spadek ilości klientów osłabiają kondycję organizatorów wyjazdów. A my ciągle nie mamy żadnego systemu gwarancji turystycznych, nawiasem mówiąc, m. in. na skutek działań PZOT!
Wreszcie ktoś powiedział prawdę o naciągaczach z KRD. Brawo. Co roku w ten sam sposób próbują, z jednej strony zdobyć sobie klientów, z drugiej – sławę. Aż żal że niektóre media bezkrytycznie przyjmują wszystko, co KRD wymyśli. A “mati” niech uważnie czyta artykuły. Co ma oświadczenie prezesa Piątka do osłabienia złotówki i systemu gwarancyjnego. Turystyczny Fundusz Gwarancyjny nie rozwiąże ewentualnego problemu nieuczciwych czy nieudolnych biur. To bardziej gwarancja dla klientów. A biur turystycznych nie upada tak dużo, jak firm w innych gałęziach – w budownictwie, transporcie, handlu.