PZOT odpiera atak KRD na biura podróży

W ostatnich dniach pojawiły się oparte na materiale prasowym KRD artykuły bijące na alarm w sprawie rzekomo rosnącego zadłużenia polskich biur podróży. Jak co roku Krajowy Rejestr Długów opiera swoją kampanię medialną na medialnej nagonce na branżę turystyczną. Komentarz w tej sprawie opublikował prezes PZOT.
W tym roku KRD, który „żyje” z wydawania odpłatnie certyfikatów „Rzetelna firma” oraz wpisywaniu do rejestru niepotwierdzonych sądownie długów, w swoim corocznym atakującym branżę turystyczną materiale prasowym powołał się na raporty PZOT. Wywołał tym samym komentarz prezesa Krzysztofa Piątka, który przy okazji wydania kolejnego raportu tygodniowego napisał:
„W kalendarzu działań PR i marketingowych prowadzonych przez KRD wpisana jest niezmiennie od lat, zawsze w I kw. każdego roku, informacja prasowa na temat rosnącego zadłużenia biur podróży. Aby uwiarygodnić ten przekaz tym razem KRD zmanipulował odbiorców wskazując na raport PZOT z 1 tygodnia roku. Zmanipulował gdyż wskazał na spadek sprzedaży z ostatnich 7 dni, nie podając wartości sprzedaży skumulowanej.
Zgrabny tytuł „Biura Podróży Pod Lawiną Długów” – ma wywołać dreszczyk emocji.
Po wpisaniu w Google hasła zadłużenie Polaków otrzymujemy np..:
• „Z terminowym spłacaniem długów ma problem prawie 2,5 miliona Polaków. Niespłacone zaległości przekraczają już 40 miliardów złotych”
• „.. w latach 2006-2014 całkowite zadłużenie polskich gospodarstwo domowych z tytułu kredytów hipotecznych wzrosło prawie pięciokrotnie (z 78 mld zł do 350 mld zł)”
• „Dochód 40 proc. osób powyżej 50 lat nie przekracza 2 tys. zł miesięcznie. Choć niechętnie pożyczają pieniądze, ich zadłużenie notowane w Krajowym Rejestrze Długów przekroczyło 7 miliardów zł – wynika z raportu KRD”
Na tym tle branża turystyczna prezentuje się bardzo solidnie a na pewno zupełnie odmiennie od wizerunku budowanego przez KRD. Straszenie konsumentów rosnącym zadłużeniem biur podróży w celu zwabienia ich jako nowych klientów KRD to zwykły przekręt.
KRD wykorzystuje z premedytacją naiwność dziennikarzy polujących na sensacje, darząc ich historyjkami o grożącym niebezpieczeństwie ze strony biur podróży aby napędzić sobie świeżej klienteli.”
POWIĄZANE WPISY
4 grudnia 2025
Anex Tour Poland szkoli agentów w Marsa Alam
W dniach 30 listopada - 4 grudnia 2025 roku w Marsa Alam odbyło się wydarzenie branżowe…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
Kiwi.com: Polska wśród najpopularniejszych kierunków świątecznych w Europie
Tegoroczny sezon świąteczny przynosi Polsce wzrost ruchu turystycznego, a liczba…
0 Komentarzy2 Minuty
2 grudnia 2025
eSky: Wenecja, Malta i Teneryfa najpopularniejszymi kierunkami na przełomie roku
Zbliżający się przełom roku to okres zwiększonego zainteresowania wyjazdami…
0 Komentarzy2 Minuty
28 listopada 2025
Gala Exim Tours 2025 zgromadziła agentów i partnerów branży turystycznej w Warszawie
W Warszawie odbyła się Gala Exim Tours 2025, która zgromadziła agentów, partnerów oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
26 listopada 2025
eSky: Rekordowe zainteresowanie wyjazdami na jarmarki bożonarodzeniowe. Budapeszt, Praga i Wiedeń w czołówce
Grudzień otwiera dla turystów jeden z najbardziej atrakcyjnych okresów wyjazdowych -…
0 Komentarzy3 Minuty
25 listopada 2025
Wakacje.pl: Przełom listopada i grudnia najtańszym momentem na podróż. Ceny wyjazdów o 30 proc. niższe niż w święta
Wakacje.pl: Przełom listopada i grudnia najtańszym momentem na podróż. Ceny wyjazdów o 30…
0 Komentarzy3 Minuty
24 listopada 2025
Black Week 2025: Skyscanner podpowiada, jak szukać najlepszych ofert
Nadchodzący Black Week ponownie przyciąga uwagę podróżnych, a Skyscanner prezentuje…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
Kiwi.com: Po otwarciu Wielkiego Muzeum Egipskiego wzrosło zainteresowanie lotami do Kairu
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Kairze wywołało wyraźny wzrost zainteresowania…
0 Komentarzy1 Minuty
24 listopada 2025
Travelist.pl: Polacy coraz wcześniej rezerwują wyjazdy na lato 2026. Bałtyk pozostaje liderem
Polscy turyści coraz wcześniej planują wakacyjny wypoczynek. Jak wynika z danych portalu…
0 Komentarzy3 Minuty











„Stłucz termometr – nie będziesz miał gorączki!”.
Czy to chce nam przekazać prezes Piątek???!!
Kilka dni temu mieliśmy kolejną upadłość; sytuacja międzynarodowa, drastyczne osłabienie złotego i spadek ilości klientów osłabiają kondycję organizatorów wyjazdów. A my ciągle nie mamy żadnego systemu gwarancji turystycznych, nawiasem mówiąc, m. in. na skutek działań PZOT!
Wreszcie ktoś powiedział prawdę o naciągaczach z KRD. Brawo. Co roku w ten sam sposób próbują, z jednej strony zdobyć sobie klientów, z drugiej – sławę. Aż żal że niektóre media bezkrytycznie przyjmują wszystko, co KRD wymyśli. A „mati” niech uważnie czyta artykuły. Co ma oświadczenie prezesa Piątka do osłabienia złotówki i systemu gwarancyjnego. Turystyczny Fundusz Gwarancyjny nie rozwiąże ewentualnego problemu nieuczciwych czy nieudolnych biur. To bardziej gwarancja dla klientów. A biur turystycznych nie upada tak dużo, jak firm w innych gałęziach – w budownictwie, transporcie, handlu.