Prognoza Allianz na 2023: wzrost popytu na ubezpieczenia, ale też nieprzewidywalność i rosnące oczekiwania
Przygotowując się do najbardziej intensywnego okresu w roku, branża turystyczna powinna zmierzyć się z trzema wyzwaniami. Podwyższony poziom popytu na ubezpieczenia, zwiększona niestabilność gospodarcza i geopolityczna, oraz rosnące oczekiwania klientów – to wnioski wypływające z Global Travel Summit, organizowanego przez Allianz Partners, które mają na celu zidentyfikowanie najnowszych trendów i oczekiwań na rynku turystycznym w 2023 roku.
Tegoroczne wydarzenie pod hasłem „brak ograniczeń” zgromadziło ponad 200 gości oraz 1500 uczestników online z pięciu kontynentów, w tym liderów branży turystycznej, takich jak Jeff Rosenblum, dyrektor generalny agencji reklamowej Questus, oraz Tyler Brûlé, prezes i redaktor naczelny magazynu Monocle.
Na fali: Powrót podróży trwa – pomimo rosnącej inflacji
Liczba podróżujących w 2023 roku niezmiennie rośnie, a ich zainteresowanie ubezpieczeniami turystycznymi jest znacznie powyżej poziomu sprzed pandemii. Dane Allianz Partners Customer Lab z Belgii, Francji, Niemiec, Wielkiej Brytanii i Włoch wykazały, że chęć zakupu ubezpieczenia podróżnego w przypadku podróży międzynarodowych wzrosła ponad dwukrotnie w latach 2019-2022 – z 21 proc. w 2019 roku do 55 proc. w 2022 roku.
Wzmożony popyt przyczynił się do znacznego wzrostu sprzedaży produktu turystycznego przez Allianz Partners w 2022 roku, co przełożyło się na przychody w wysokości 3,05 mld euro. Oznacza to wzrost o 80 proc. rok do roku i najlepszy wynik firmy w historii.
Popyt idzie w parze ze zwiększonymi oczekiwaniami klientów wobec ubezpieczycieli, jak szybka obsługa szkód i większa responsywność. Podczas szczytu omawiano potrzebę zwiększenia efektywności i pozytywnych doświadczeń dla klientów za pomocą technologicznych innowacji, które zapewnią większą ochronę i wygodę. Całość tych rozważań została odniesiona do bardzo złożonego tła gospodarczego i geopolitycznego. Wprawdzie popyt pozostaje bardzo silny, jednak koniec tanich kredytów i rosnące koszty utrzymania mogą wpłynąć na plany podróżnych – zwłaszcza jeśli chodzi o dodatkowe wydatki podczas wakacji.
„Gwałtowny wzrost liczby wyjazdów wypoczynkowych zbiegł się ze wzrostem inflacji – zwłaszcza w obszarze transportu, żywności i rozrywki. Rozwój AI i nowych technologii odbywa się niezależnie od preferencji klientów dot. osobistego kontaktu w sytuacji wsparcia w krytycznych momentach. Jeśli dodamy do tego zmiany klimatyczne, niedobory pracowników w sektorze turystycznym oraz niestabilność geopolityczną, rok 2023 zapowiada się ciekawie. Obecnie podróżni chcą mieć więcej spokoju, aby móc „bez ograniczeń” poznawać nowe miejsca, odkrywać kolejne aktywności oraz mieć do dyspozycji szeroki wachlarz usług od swojego ubezpieczyciela. Naszym zadaniem jest zapewnienie tradycyjnych produktów ubezpieczeniowych i rozszerzonych usług, dzięki czemu podróżni poczują się bezpieczniej i pewniej” – powiedział Joe Mason, chief marketing officer ds. turystyki w Allianz Partners.
„Allianz Partners nadal odpowiada na rosnące zapotrzebowanie i tylko w 2022 roku obsłużył ponad 72 mln spraw swoich klientów, co oznacza wzrost o prawie 13 proc. rok do roku. Wprowadzamy i inwestujemy w nowe platformy cyfrowe, aby codzienne doświadczenia klientów były prostsze i szybsze. Jednocześnie oferujemy specjalistyczne i osobiste wsparcie, którego klienci potrzebują w najtrudniejszych chwilach, zwłaszcza gdy musimy zareagować na nagły przypadek medyczny lub pomóc w podróży” – dodał Joe Mason.
POWIĄZANE WPISY
26 listopada 2025
Polska podsumowuje udział w targach IBTM World 2025 w Barcelonie
Podczas tegorocznych targów IBTM World w Barcelonie Polska zaprezentowała szeroką ofertę…
0 Komentarzy4 Minuty
25 listopada 2025
Ponad 300 tys. biegaczy wzięło udział w Dubai Run 2025
Dubai Run 2025 zgromadził rekordowe 307 tys. uczestników, odnotowując ponad trzykrotny…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
eSky: Podróże zamiast zakupów. Jak wykorzystać okres Black Friday na inwestycję w siebie?
W czasie, gdy sklepy kuszą rekordowymi promocjami, coraz głośniej mówi się o…
0 Komentarzy3 Minuty
12 listopada 2025
Rafał Szmytke dołącza do zarządu Polskiego Holdingu Hotelowego
Polski Holding Hotelowy poinformował, że z dniem 12 listopada 2025 roku do zarządu spółki…
0 Komentarzy1 Minuty
18 października 2025
Dzień Austriackiego Wina
W środę 15 października Advantage Austria wspólnie z Narodowym Biurem Promocji Austrii…
0 Komentarzy1 Minuty
13 października 2025
Ryanair wprowadza płatności Blikiem
Linia lotnicza Ryanair ogłosiła wprowadzenie systemu Blik jako nowej opcji płatności dla…
0 Komentarzy1 Minuty
2 października 2025
Wizz Air ogłasza dni rekrutacyjne w Polsce
Wizz Air zorganizuje w październiku trzy dni otwarte rekrutacji dla personelu…
0 Komentarzy1 Minuty
24 września 2025
SITE Polska ma 10 lat. Dekada działań na rzecz branży MICE
W 2025 roku Stowarzyszenie SITE Polska świętuje dziesięciolecie działalności. Dekadę…
0 Komentarzy2 Minuty
24 września 2025
Uganda chroni goryle górskie. Rainbow umożliwia spotkanie z tymi niezwykłymi zwierzętami
Światowy Dzień Goryla, przypadający 24 września, to okazja do przypomnienia o trudnej…
0 Komentarzy1 Minuty










