Prawie 80 mln euro inwestycji w ośrodki narciarskie Słowenii

76,5 mln euro przeznaczono na poprawę infrastruktury i rozszerzenie całorocznej oferty dziewięciu słoweńskich ośrodków narciarskich.
Słoweńskie ośrodki narciarskie, w tym Krvavec, Vogel, Velika Planina, Cerkno, Golte, Rogla, Kope, Mariborsko Pohorje i Trije Kralji, szykują się do znaczących modernizacji infrastruktury, planując zakończenie prac do końca 2023 roku. Łączny koszt tych inwestycji to 76,5 mln euro, z czego wkład w wysokości 55,4 mln euro pochodzi ze słoweńskiego Ministerstwa Gospodarki, Turystyki i Sportu (MGTŠ). Celem strategicznej modernizacji jest rozwój zrównoważonej, całorocznej turystyki w regionie.
Słoweńska Izba Turystyczna (STB) intensyfikuje działania promocyjne, prezentując odnowione ośrodki górskie i wprowadzając nowe doświadczenia na nadchodzący sezon zimowy 2023/2024. Inwestycje mają kluczowe znaczenie dla transformacji ośrodków narciarskich w wielosezonowe destynacje górskie – podkreślają Stowarzyszenie Outdoor Slovenia oraz Słoweńskie Stowarzyszenie Kolei Linowych.
„Inwestycja była możliwa dzięki wsparciu ze strony państwa. Przetarg był ukierunkowany tak, by kolejki linowe i infrastruktura turystyczna mogła być wykorzystywana do aktywności na świeżym powietrzu poza sezonem zimowym” – powiedziała Dubravka Kalin, dyrektor generalna Dyrekcji ds. Turystyki.
Wszyscy odbiorcy funduszy są również zobowiązani umowami o współfinansowanie projektu.
,,Oznacza to, że musieli oni również zainwestować w budowę lub renowację infrastruktury do aktywności na świeżym powietrzu, które nie są związane wyłącznie z sezonem zimowym” – dodała.
„W Słoweńskiej Izbie Turystycznej prowadzimy szereg działań promocyjnych mających na celu pokazanie Słowenii jako najlepszego miejsca na zimowe wakacje. Prócz tradycyjnych form promocji przygotowujemy reklamy z treściami audio na platformie Spotify, zawierające dźwięki słoweńskiej przyrody zimą, takie jak dźwięk wspinaczki w locie, dźwięk czekana, raków, nart, narciarstwa biegowego i inne. Mamy nadzieję, że zachęcimy więcej turystów do odwiedzenia Słowenii zimą” – podsumowała Ana Savšek, szefowa działu Content Digital Marketing.
POWIĄZANE WPISY
28 listopada 2025
Gruzja na cztery pory roku
Pani Ambasador Gruzji, JE Diana Zhgenti uświetniła konferencję prasową i warsztaty…
0 Komentarzy2 Minuty
26 listopada 2025
Polska podsumowuje udział w targach IBTM World 2025 w Barcelonie
Podczas tegorocznych targów IBTM World w Barcelonie Polska zaprezentowała szeroką ofertę…
0 Komentarzy4 Minuty
25 listopada 2025
Madera rozwija turystykę kulinarną: plantacje, winnice, warsztaty
Kulinaria stają się jednym z filarów promocji Maderze, a rosnąca liczba inicjatyw…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Ponad 300 tys. biegaczy wzięło udział w Dubai Run 2025
Dubai Run 2025 zgromadził rekordowe 307 tys. uczestników, odnotowując ponad trzykrotny…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
Kiwi.com: Po otwarciu Wielkiego Muzeum Egipskiego wzrosło zainteresowanie lotami do Kairu
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Kairze wywołało wyraźny wzrost zainteresowania…
0 Komentarzy1 Minuty
24 listopada 2025
eSky: Podróże zamiast zakupów. Jak wykorzystać okres Black Friday na inwestycję w siebie?
W czasie, gdy sklepy kuszą rekordowymi promocjami, coraz głośniej mówi się o…
0 Komentarzy3 Minuty
20 listopada 2025
Visit Madeira rusza z nową kampanią, która promuje odpowiedzialne podróżowanie
Agencja Visit Madeira rozpoczęła kampanię świadomościową zachęcającą odwiedzających oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2025
Zimowe ośrodki Trentino stawiają na pełną dostępność usług
Region Trentino wzmacnia swoją pozycję jako kierunek przyjazny osobom z…
0 Komentarzy1 Minuty
17 listopada 2025
Dubai Airshow 2025: Emirates prezentują nowe technologie i produkty
Emirates zaprezentują na Dubai Airshow 2025 nowe technologie i rozwiązania, które mają…
0 Komentarzy2 Minuty










