POT zaprasza zagranicznych wideoblogerów
W pierwszej wizycie dla influencerów organizowanej przez Polską Organizację Turystyczną ma wziąć udział 7-8 wpływowych wideoblogerów.
W 2018 roku Polska Organizacja Turystyczna będzie wdrażała innowacyjne projekty w Internecie służące promocji Polski jako kraju atrakcyjnego turystycznie. Jest to część nowej strategii promocji Polski z wykorzystaniem nowych mediów i kultury cyfrowej.
Polska Organizacja Turystyczna będzie wdrażała innowacyjne projekty przede wszystkim w mediach społecznościowych. Jednym z pierwszych będzie wizyta studyjna dla wideoblogerów (influencerów) z kilku kluczowych zagranicznych rynków turystycznych. W jej ramach wytypowani uczestnicy będą mieli okazję poznać unikalne, spektakularne i ekskluzywne miejsca i wydarzenia w Polsce. Miejsca i wydarzenia o wielkim potencjale turystycznym, które nie są szeroko znane za granicą, a często i w naszym kraju. Budzące silne emocje, obok których nie da się przejść obojętnie. Pozwoli to na ukazanie Polski jako kraju o szerokiej i nieprzeciętnej ofercie turystycznej. Również miejsca noclegów będą dobierane tak, aby pozostawiały niezapomniane wrażenia (np. kopalnia soli, latarnia morska, strażnica graniczna, dyżurka ratowników GOPR).
W chwili obecnej promocja w turystyce opiera się przede wszystkim na osobistej rekomendacji. Decyzje o tym, gdzie i jak podróżujemy, podejmujemy w dużej mierze w oparciu o informacje znalezione w sieci, w tym w mediach społecznościowych.
Robert Andrzejczyk, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, powiedział: „Rekomendacje popularnych influencerów – czyli osób które narzucają trendy w swoich środowiskach – postrzegane są jako informacje sprawdzone i prezentujące to, czego można naprawdę doświadczyć w wybranym miejscu. Stawiane są w kontrze do suchych opisów lub cukierkowych zdjęć z katalogów. Stąd pomysł na wykorzystanie wideoblogerów aktywnych na YouTube. Siła influencerów social mediowych jest nie do przecenienia. Chcemy pozwolić wybranym wideoblogerom poznać Polskę przez niezwykłe doświadczenia w nieoczywistych miejscach i dać im szansę na zaprezentowanie w sieci ich wizji naszego kraju.”
Celem kampanii jest promocja nietuzinkowych atrakcji Polski, poprzez wykorzystanie potencjału influence marketingu oraz budowanie opinii o atrakcyjności Polski, w oparciu o zdanie rynkowych trendsetterów. Główną zaletą przekazu wideo będzie jego autentyczność i wiarygodność. Stworzy to możliwość do dalszego wykorzystania jako inspiracji do storytellingu, pozwalając na zwiększenie zasięgu dotarcia z komunikatem promocyjnym.
Magdalena Ragus, dyrektor departamentu e-informacji POT, dodał: „Polska Organizacja Turystyczna przy propagowaniu projektu zamierza korzystać z ogromnych możliwości tworzenia zasięgu, jakie dają media społecznościowe. Pamiętajmy, że to druga na świecie wyszukiwarka online. Dodatkowym aspektem wzmacniającym przekaz będzie wprowadzenie zasad rywalizacji dla osób śledzących relacje z Polski.”
W pierwszej tego typu akcji organizowanej przez Polską Organizację Turystyczną ma wziąć udział 7-8 wpływowych wideoblogerów. Będą to osoby z ugruntowaną marką i rozpoznawalnością na swoim rynku krajowym, z takich państw jak m.in. Japonia, Chiny, Stany Zjednoczone czy wybranych krajów Europy Zachodniej. Ponadto pod uwagę będą brane predyspozycje osobowościowe np. pełna naturalność, osobowość budząca sympatię, charyzmatyczność, umiejętność opowiadania historii czy dowcip. Pobyt w Polsce planowany jest na kwiecień/maj 2018 r.
POWIĄZANE WPISY
14 maja 2025
Międzynarodowy chór, polskie serce. Vistula University Choir wystąpi na IMEX 2025
Podczas targów IMEX Frankfurt 2025 Polska Organizacja Turystyczna przygotowała muzyczną…
0 Komentarzy8 Minuty
14 maja 2025
Travelist.pl: Zmiana preferencji majówkowych Polaków. Mniej city breaków, więcej natury
Majówka 2025 przyniosła wyraźne zmiany w preferencjach wyjazdowych Polaków – wynika z…
0 Komentarzy2 Minuty
14 maja 2025
Puchar Świata UCI w Downhillu wraca do Szczyrku
W dniach 17–18 maja 2025 roku Szczyrk Mountain Resort po raz drugi będzie gospodarzem…
0 Komentarzy1 Minuty
13 maja 2025
Rusza XXII Konkurs na Najlepszy Produkt Turystyczny – Certyfikat POT
Polska Organizacja Turystyczna ogłasza XXII edycję konkursu na Najlepszy Produkt…
0 Komentarzy2 Minuty
13 maja 2025
Polacy spędzili majówkę 2025 w kraju. Królowały góry i aktywny wypoczynek
Z danych Polskiej Organizacji Turystycznej wynika, że 43 proc. Polaków planowało krótki…
0 Komentarzy3 Minuty
13 maja 2025
Miejsca Przyjazne Rowerzystom. Małopolska specjalizacja!
Jak wygląda rowerowy raj? W Polsce ujrzą go wszyscy, którzy wybiorą się do……
0 Komentarzy6 Minuty
12 maja 2025
Sopot dla każdego i przez cały rok. Sukces kampanii „See you in Sopot”
Sopot i Sopocka Organizacja Turystyczna zakończyły pierwszą odsłonę kampanii „Widzimy się…
0 Komentarzy2 Minuty
12 maja 2025
DOT uruchomiła nową wersję portalu dolnyslask.travel
Dolnośląska Organizacja Turystyczna zakończyła modernizację portalu turystycznego…
0 Komentarzy1 Minuty
12 maja 2025
Czech Tourism zaprasza na warsztat MICE w Krakowie
Czech Tourism zaprasza przedstawicieli branży MICE na swój pierwszy warsztat dedykowany…
0 Komentarzy2 Minuty