POT wystartowała z kampanią Odpoczywaj w Polsce

POT rozpoczyna kampanię „Odpoczywaj w Polsce”. Celem akcji jest zainspirowanie Polaków do podróżowania po kraju. Akcja została opracowana wspólnie z regionalnymi i lokalnymi organizacjami turystycznymi.
Z reprezentatywnych badań przygotowywanych na zlecenie POT wynika, że aż 87 proc. Polaków, którzy planują urlop w najbliższych miesiącach, zamierza spędzić go na terenie Polski. Najczęściej wybierane kierunki to góry (34 proc), morze (27 proc.) lub miejscowości położone przy jeziorach (16 proc.).
Andrzej Gut-Mostowy, sekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju, powiedział: „Tegoroczne wakacje większość naszych rodaków spędzi w kraju. Polska jest piękna i ma turystom wiele do zaoferowania. Jestem przekonany, że na specjalnie stworzonym przez POT portalu każdy znajdzie inspirację do zaplanowania wyjątkowej podróży.”
Robert Andrzejczyk, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, dodał: “Na potrzeby kampanii POT stworzył stronę odpoczywajwpolsce.pl, gdzie prezentowana jest oferta turystyczna naszego kraju. Zależy nam na tym, żeby pokazać Polakom, ile wyjątkowych miejsc czeka na nich w kraju. To punkty startowe do odkrywania okolicy. Na stronie internetowej kampanii za pomocą interaktywnej mapy prezentujemy najlepsze polskie produkty turystyczne nagrodzone Certyfikatami POT, zdobywców tytułu „Polska Marka Turystyczna” oraz laureatów konkursu „EDEN – European Destination of Excellence” i „Na wsi najlepiej – 12 dobrych praktyk w turystyce wiejskiej”. Zachęcamy także do odwiedzania miejsc znajdujących się na liście światowego dziedzictwa UNESCO czy do poznawania bogactwa parków narodowych.”
Kampania rozpoczęła się 6 czerwca i potrwa osiem tygodni. W tym czasie Polacy będą mogli zapoznać się z ofertą turystyczną wszystkich regionów kraju.
Przez osiem weekendów z rzędu poszczególne województwa będą promowane w cyklu „PnŚ na lato – Odpoczywaj w Polsce”. Każdy odcinek będzie poświęcony innemu regionowi. Miejsca promowane w telewizji śniadaniowej zostały wskazane przez regionalne organizacje turystyczne.
Szacowana oglądalność programu „Pytanie na Śniadanie” w weekendy wynosi ponad pół miliona widzów. Ponadto spoty zachęcające do wejścia na stronę internetową odpoczywajwpolsce.pl będą wyświetlane w ogólnopolskich kanałach telewizyjnych: główne kanały i kanały tematycznych TVP oraz Polsat i Polsat News. Estymowana liczba kontaktów z reklamą podczas całej akcji wynosi prawie 160 mln. Dodatkowo kampania będzie wsparta reklamami internetowymi.
Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity, skomentował: “Kampania promowana będzie także w pociągach PKP Intercity. Wierzymy, że potencjał turystyczny Polski jest ogromny i cały czas nie w pełni wykorzystany. Dzięki współpracy PKP Intercity i Polskiej Organizacji Turystycznej odkrywanie uroku polskich regionów staje się jeszcze łatwiejsze. Już teraz naszymi pociągami można szybko, bezpiecznie i komfortowo dotrzeć do atrakcyjnych turystycznie lokalizacji – od największych miast, po niewielkie, ale wyjątkowe miasteczka.”
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Mazowsze pełne legend – odkryj trzy zamki, które pokochają dzieci
Mazowsze skrywa wiele miejsc owianych fascynującymi legendami, które potrafią pobudzić…
0 Komentarzy6 Minuty
5 grudnia 2025
Triverna.pl: Rekordowy grudzień w hotelach. Najwyższe ceny w górach
Z danych portalu Triverna.pl wynika, że grudzień w polskich hotelach zapowiada się…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Sopocka Organizacja Turystyczna zaprasza do udziału w „Sopockich Perłach”
Sopocka Organizacja Turystyczna rozpoczyna siódmą edycję konkursu „Sopockie Perły”.…
0 Komentarzy1 Minuty
5 grudnia 2025
Sezon narciarski w Wiśle otwarty. Skolnity gotowy na narciarzy
Sezon narciarski na stacji Skolnity w Wiśle rozpocznie się dziś, 5 grudnia, o godzinie…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2025
Nowy Targ – stolica Podhala pełna atrakcji
Nowy Targ to górska stolica Podhala, malowniczo położona nad Białym i Czarnym Dunajcem. Z…
0 Komentarzy4 Minuty
4 grudnia 2025
Travelist.pl rusza z zimowym konkursem fotograficznym
Travelist.pl uruchomił konkurs fotograficzny „Jedź na ferie - wygraj wakacje”, w którym…
0 Komentarzy2 Minuty
4 grudnia 2025
Accor mianuje Karelle Lamouche CEO na Europę i Afrykę Północną
Grupa hotelowa Accor ogłosiła powołanie Karelle Lamouche na stanowisko CEO…
0 Komentarzy2 Minuty
3 grudnia 2025
Rusza 8. edycja konkursu fotograficznego #LubelskieTravel
Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna otwiera nabór do kolejnej edycji konkursu…
0 Komentarzy1 Minuty











Pan Bóg przyprowadził Adamowi Ewe i powiedział ” wybierz sobie żonę”.
Przy zamkniętych granicach i tuz przed rozpoczęciem sezonu POT prowadzi kampanię promująca wypoczynek w Polsce.
Większość rodzimej bazy jest już na lato zarezerwowana przez klientów indywidualnych. W POT chyba nie wiedzą, ze znikoma część wyjazdów krajowych jest rezerwowana w biurach podróży.
Mam wrażenie, że ważny jest efekt propagandowy. Polski urzędnik będzie miał czyste sumienie, bo rzekomo pomógł branży taka kampanią, a bon turystyczny jest świetnym pomysłem na wybory.
Branża pozostaje w tle działań pozornych , w zasadzie zbędnych oraz wykorzystana jest do rozgrywek politycznych.