Portal Slowhop.com kończy 5 lat

Od stycznia 2017 roku Slowhop zanotował łącznie niemal 60 tysięcy rezerwacji i 29 milionów odwiedzin, a w samym tylko 2021 roku 26 tysięcy rezerwacji i 11,3 miliona odwiedzin.
Profil na Slowhopie ma już tysiąc wybranych pod kątem kryteriów portalu gospodarzy agroturystyk, pensjonatów, wyjątkowych domów wakacyjnych i hoteli butikowych. Swoją ofertę kieruje do osób zainteresowanych niszową formą turystyki – slow travel.
Aleksandra Klonowska-Szałek, pomysłodawczyni i współzałożycielka portalu, powiedziała: „Powolne podróżowanie jest uzupełnieniem oferty turystycznej i wciąż niewielkim wycinkiem tego, co proponuje turystyka. Trzeba jednak przyznać, że świadomość dotycząca zrównoważonej turystyki, opartej na szacunku do lokalnych społeczności i dziedzictwa kulturowego bardzo szybko rośnie i widać to w statystykach naszego portalu. Bycie slow oznacza zastąpienie ilości jakością, a hałaśliwych kurortów odludziem blisko natury.
Nie każdy gospodarz agroturystyki i pensjonatu będzie miał możliwość znalezienia się na Slowhopie. Nasze kryteria zakładają pewien poziom estetyczny, dopasowany do turysty z wielkiego miasta, ale zanim zdecydujemy się na współpracę, sprawdzamy też lokalizację, opinie dotychczasowych gości, dociekamy czy łączą nas podobne wartości – dbałość o lokalne środowisko i społeczność. Jesteśmy przekonani, że ten rodzaj obiektów turystycznych wpływa dobrze na rozwój lokalnych społeczności i nie przyczynia się do niszczenia środowiska. Odrzucamy aż 90 procent zgłoszeń do portalu, jeśli naszym zdaniem nie spełniają wyznaczonych kryteriów.”
Slowhop jest całkowicie polskim projektem. W ciągu pięciu lat zespół urósł z trzech do trzydziestu osób i poza Polską zaczął działać na sąsiednich rynkach: w Czechach i Niemczech, na Słowacji oraz Litwie. W najbliższym czasie firma zamierza się skupić na rozwoju technologicznym.
Aleksandra Klonowska-Szałek dodała: „Byliśmy przekonani, że mamy co najmniej 2 lata, żeby dopracować serwis pod względem technicznym zanim zyska popularność. Okazało się, że Slowhop przyjął się niemal od razu i wypełnił niszę. Plan na kolejne lata obejmuje dogonienie rynku pod względem technologicznym. Użytkownicy zyskają możliwość rezerwacji bezpośredniej, choć sporo naszych gospodarzy ceni sobie osobisty kontakt z potencjalnym gościem i nie zamierza tego zmieniać. Szanujemy tę odrębność i uznajemy, że jest to cecha turystyki slow.”
W przyszłości zespół Slowhopa stawia na jeszcze większy rozwój elementu społecznościowego i wspieranie zrównoważonego rozwoju i ekologii.
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Triverna.pl: Rekordowy grudzień w hotelach. Najwyższe ceny w górach
Z danych portalu Triverna.pl wynika, że grudzień w polskich hotelach zapowiada się…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Sopocka Organizacja Turystyczna zaprasza do udziału w „Sopockich Perłach”
Sopocka Organizacja Turystyczna rozpoczyna siódmą edycję konkursu „Sopockie Perły”.…
0 Komentarzy1 Minuty
5 grudnia 2025
Sezon narciarski w Wiśle otwarty. Skolnity gotowy na narciarzy
Sezon narciarski na stacji Skolnity w Wiśle rozpocznie się dziś, 5 grudnia, o godzinie…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2025
Travelist.pl rusza z zimowym konkursem fotograficznym
Travelist.pl uruchomił konkurs fotograficzny „Jedź na ferie - wygraj wakacje”, w którym…
0 Komentarzy2 Minuty
4 grudnia 2025
Accor mianuje Karelle Lamouche CEO na Europę i Afrykę Północną
Grupa hotelowa Accor ogłosiła powołanie Karelle Lamouche na stanowisko CEO…
0 Komentarzy2 Minuty
3 grudnia 2025
Rusza 8. edycja konkursu fotograficznego #LubelskieTravel
Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna otwiera nabór do kolejnej edycji konkursu…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
WP Holding sprzedaje Fluege.de chińskiej grupie Tongcheng Travel
Fluege.de ma nowego właściciela. WP Holding zawarło umowę sprzedaży Invia Flights Germany…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
ULC rusza z nową edycją kampanii „Nie pakuj się w kłopoty”
Urząd Lotnictwa Cywilnego rozpoczął nową edycję kampanii edukacyjnej „Nie pakuj się w…
0 Komentarzy2 Minuty










