Portal Nocowanie.pl ma już 15 lat
W 2020 roku mija 15 lat od debiutu portalu Nocowanie.pl w polskim internecie. Dzisiaj co miesiąc na Nocowanie.pl zagląda 3 miliony turystów szukających noclegów przed planowaną podróżą, a z usług portalu korzysta 12 tysięcy klientów.
Historia portalu Nocowanie.pl rozpoczęła się w 2003 roku od pracy dyplomowej studenta Politechniki Lubelskiej Kamila Rucińskiego. W jej ramach stworzył serwis internetowy swojego rodzinnego miasta, Kazimierza Dolnego, zawierający aktualne informacje oraz oferty noclegowe. Duży nacisk położył na jakość obsługi turystów oraz dostosowanie zamieszczanych informacji do ich potrzeb. Pomysł okazał się trafiony, a strona zaczęła przynosić pierwsze zyski.
Kamil Ruciński, założyciel Nocowanie.pl , powiedział: “Dwa lata później w 2005 powstał pomysł na portal Nocowanie.pl, jako kontynuacja pierwszego projektu, z tym że na większą skalę. Całą pracę wykonywałem wtedy sam, z redakcyjną pomocą żony. Pierwsze skrypty strony pisałem samodzielnie, w międzyczasie rysowałem projekt graficzny, robiłem zdjęcia i składałem newsy i oferty reklamowe dla potencjalnych klientów.
Po kilku latach przyszedł czas na decyzje zmieniające życie – do tej pory zatrudnieni w warszawskich korporacjach Rucińscy złożyli wypowiedzenia, wrócili do Lublina i na poważnie zajęli się rozwojem portalu. Wynajęli pierwsze biuro i zatrudnili współpracowników: osoby, które wpisywały kwatery do systemu, zbierały informacje i zdjęcia, weryfikowały ogłoszenia, sprzedawały reklamy, ale także obudowały serwis tekstami.
Dziś możemy się pochwalić ponad 3 milionami turystów miesięcznie, około 60 tysiącami zapytań o nocleg dziennie oraz ponad 50 milionami odsłon serwisu miesięcznie.”
Poza ekipą, która pracuje w lubelskiej centrali firmy, w Nocowanie.pl działają też przedstawiciele regionalni. To dzięki nim udaje się unikać publikowania nierzetelnych ofert noclegów, nieaktualnych zdjęć pokoi, czy nawet ogłaszania pensjonatów, które zakończyły już działalność. Nocowanie.pl prowadzi czterostopniową weryfikację ofert, a gdy obiekt przejdzie ją pomyślnie, otrzymuje certyfikat „Sprawdzony obiekt”. Dla turystów to sygnał, że miejsce jest godne zaufania i warto zarezerwować tam nocleg.
Kamil Ruciński dodał: “Nasz przedstawiciel odwiedza obiekty i robi zdjęcia autentycznych warunków pobytowych. To dwa pierwsze stopnie weryfikacji. Kolejne to czas od jakiego obiekt korzysta z portalu oraz promocja obiektów otwartych na opinie turystów, a zatem takich, które konstruktywnie wykorzystują spostrzeżenia klientów i pozostają z nimi w stałej interakcji. Nocowanie.pl nie tylko oferuje miejsca noclegowe, ale skupia społeczność właścicieli i turystów, łącząc ich wzajemnie.”
Starania Nocowanie.pl zostały docenione przez internetowego potentata, jaką jest Grupa Wirtualna Polska. Kolejną ważną datą w historii firmy jest 2016 rok, kiedy to WP kupiła pakiet większościowy, co pozwoliło portalowi jeszcze bardziej rozwinąć skrzydła.
Kamil Ruciński skomentował: „Każdy twórca internetowego serwisu na pewnym etapie musi zadać sobie pytanie, czy jest w stanie dalej sam prowadzić działalność, a może lepiej przyłączyć się do kogoś większego i wskoczyć na o wiele wyższe poziomy biznesu. To była bardzo dobra decyzja. Obie firmy odnoszą z tego tytułu ogromne korzyści, jak na przykład wymiana know how. Od tego czasu powiększyliśmy również znacznie zespół, nowe osoby dołączyły do działu marketingu i IT. Dla pracowników współpraca z tak znaczącym podmiotem, jak WP jest dodatkową korzyścią.”
Twarzą portalu Nocowanie.pl jest Kamil Ruciński, prezes zarządu Nocowanie.pl. To właśnie jego pomysł i „zabawa internetem” na studiach dały podwaliny portalowi o ogólnopolskim zasięgu. Jako że jest absolwentem marketingu i informatyki, wiedział nie tylko co zrobić, by przyciągnąć użytkowników i klientów, ale także w jaki sposób wypromować swój produkt.
Inne ważne osoby to:
Alicja Tebin, dyrektor ds. rozwoju produktu, która pod swoimi skrzydłami ma między innymi dział IT. Tworzą go programiści, testerzy i project managerowie odpowiadający za wprowadzanie nowych rozwiązań i usprawnienia techniczne portalu. Oprócz tego Alicja Tebin zarządza też działem marketingu, a do jego głównych zadań należy prowadzenie działań promocyjnych, jak obecność na targach i eventach branżowych, tworzenie kampanii w radiu i telewizji a także praca w social mediach.
Anna Kryjer, dyrektor sprzedaży, zarządzająca działami sprzedaży oraz jej wsparcia. To dzięki niej Nocowanie.pl ma sprawny dział call centre, a swoim wsparciem służy klientom portalu Biuro Obsługi Klienta. Poza tym trzyma pieczę na działem sprzedaży regionalnej, w którym pracują przedstawiciele handlowi, koordynatorzy w biurze oraz fotografowie. Mają oni codzienny bezpośredni kontakt z klientami i jak nikt inny wpływają na wizerunek firmy w Polsce.
Paweł Bożko, dyrektor finansowy, bez wsparcia którego budżet firmy byłby zagrożony. Zarządza działami administracji i księgowości dbającymi o to, by wszystkie wpłaty klientów oraz wydatki były odpowiednio oznaczone.
POWIĄZANE WPISY
6 lutego 2023
Exim Tours: wzrost sprzedaży w styczniu o 122 proc. rdr
Biuro Podróży Exim Tours niedawno podsumowało rok 2022, a teraz zebrało wyniki za…
0 Komentarzy1 Minuty
6 lutego 2023
Biura podróży – w ostatnim tygodniu najbardziej podrożał Cypr, Zakintos i półwysep Chalcydycki
W minionym tygodniu, ceny wycieczek z wylotami pomiędzy 31 lipca i 6 sierpnia wzrosły…
0 Komentarzy8 Minuty
2 lutego 2023
Sieć Fostertravel.pl: styczeń lepszy od zeszłorocznego o 279 proc.
Fostertravel.pl nie zwalnia tempa i otworzył kolejne dwa salony w Żukowie i Izabelinie. W…
0 Komentarzy1 Minuta
2 lutego 2023
Fly.pl: Egipt, Turcja i Tunezja biorą ponad połowę rynku
W styczniu wśród klientów fly.pl, 52,2 proc. rezerwowało wyjazdy do Egiptu, Turcji lub…
0 Komentarzy3 Minuty
1 lutego 2023
Śniadanie biznesowe dla branży z MICE Expert
Grażyna Grot-Duziak działająca pod własną marką MICE Expert zorganizowała śniadanie…
0 Komentarzy1 Minuty
31 stycznia 2023
Wakacje.pl: prezes UOKiK się pomylił, nie wpływamy na wysokość cen
Wakacje.pl S.A. wydały oświadczenie w związku z dzisiejszym komunikatem Urzędu Ochrony…
0 Komentarzy1 Minuta
31 stycznia 2023
UOKiK: Wakacje.pl z zarzutami za mylące ceny
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił spółce Wakacje.pl zarzut wprowadzania konsumentów w…
1 Komentarz3 Minuty
30 stycznia 2023
Travelplanet.pl: w minionym roku wakacje zdrożały o ponad 18 proc. w porównaniu do 2021
Travelplanet.pl przygotował Raport Podróznika na podstawie zarezerwowanych wakacji, który…
0 Komentarzy8 Minuty
30 stycznia 2023
Biura podróży – średnia cena sierpniowa wyższa o ponad 900 zł
W ostatnim tygodniu badanie w biurach podróży w Polsce, średniej ceny imprez wobec cen…
0 Komentarzy3 Minuty