„Polska Zobacz Więcej” rusza za dwa tygodnie

Akcja, podczas której będzie można za połowę ceny kupić w Polsce noclegi, bilety wstępu, przejazdy i przeloty, odbędzie się w weekend 15-17 marca. Polska Organizacja Turystyczna i Ministerstwo Sportu i Turystyki zorganizowały spotkanie z dziennikarzami i debatę poświęconą zagadnieniu wydłużenia sezonu turystycznego.
Akcja „Polska Zobacz Więcej – Weekend za pół ceny” odbędzie się po raz szósty, wiosenna edycja promowana jest obecnie w mediach. W restauracji Belvedere w Łazienkach Królewskich w Warszawie spotkali się z dziennikarzami twórcy akcji oraz niektórzy jej uczestnicy. Tematem rozmowy, oprócz samej akcji, były sposoby na wydłużenie sezonu turystycznego.
„Jako ambasador Polski na świecie otwieramy pokłady dla tych, którzy chcą zwiedzić nasz kraj. Cieszy nas każda inicjatywa wydłużająca sezon turystyczny, bo korzystają na tym wszyscy uczestnicy rynku” – mówił Rafał Milczarski, prezes PLL LOT.
„Rozwój połączeń lotniczych sprzyja rozwojowi hotelarstwa, traktujemy akcję POT od początku jako akcję marketingową, nie tylko sprzedażową. Oczywiście oferujemy w hotelach możliwości zakupu miejsc w połowie ceny, ale to jest inwestycja w przyszłość. Coraz więcej hotelarzy rozumie, że tu nie chodzi tylko o sprzedaż. Z punktu widzenia tego jednego weekendu być może to się nie opłacać, ale długofalowo – na pewno. Nasze hotele w tym okresie przeważnie są pełne, ale zawsze znajdujemy pokoje w allotmencie, które oferujemy za pół ceny w ramach „Polska zobacz więcej. Uważamy, że ta akcja jest swego rodzaju misją. Mamy dzięki niej szansę wspierania innych hoteli” – przekonywał Georghe Marian Cristescu, prezes Polskiego Holdingu Hotelowego.
„Dla turystyki ważny jest też sport, który jest magnesem dla publiczności. Za wydarzeniami sportowymi ludzie zawsze będą jeździli. 600 mld dolarów rocznie na świecie to branża sportowa, ona bardzo szybko rośnie, a dodatkowo wiąże się z tematami zdrowotnymi, zachęca do dbania o zdrowie, wiąże się z branżą wellness” – mówił Tomasz Zahorski, pełnomocnik zarządu Legii Warszawa.
Damian Konieczny, prezes zarządu Kopalni Soli „Wieliczka” mówił, że jeśli chodzi o szczyt sezonu, boryka się raczej z nadmiarem chętnych, ale co innego poza okresem wakacyjnym.
„Dziś mamy problem z przepustowością, w wysokim sezonie nie jesteśmy wpuścić tylu turystów, ilu byśmy chcieli. Ale kopalnie funkcjonują cały rok, w różnych warunkach pogodowych. Dzięki akcji docieramy do nowych osób, budujemy świadomość. Braliśmy udział w pięciu edycjach, w sumie u nas z akcji skorzystało 10 tys. osób” – powiedział Damian Konieczny.
„Wszyscy doświadczamy tego samego problemu – jak obsłużyć turystę w czasie wysokiego sezonu, kiedy brakuje wszystkiego: infrastruktury, ludzi. Powinniśmy zrobić wszystko, żeby wydłużyć sezon również po to, żeby dać przedsiębiorcom możliwość rozłożenia przychodów na cały rok. W gastronomii ważna jest tzw. turystyka michelinowa – moglibyśmy bardziej ją promować, to jest coś, co bardzo przyciąga ludzi” – mówił Artur Zymerman, dyrektor generalny Belvedere – Cafe Łazienki Królewskie.
Witold Bańka, Minister Sportu i Turystyki zapowiedział, że jesienna edycja akcji będzie promowana za granicami Polski.
„Jestem przekonany, że to przyciągnie jeszcze więcej partnerów. W 2018 roku 19,3 mln Polskę odwiedziło turystów z zagranicy. Ale widzimy też, że Polacy coraz chętniej wypoczywają w Polsce, w 2018 roku odbyło się 47,5 mln krajowych podróży krótkookresowych i długookresowych. Krótkookresowych było ok. 20 mln, co oznacza kilkuprocentowy wzrost” – powiedział.
Anna Krupka, sekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki dodała, że turystyka jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się branż w Polsce. „Ponadto, więcej osób może pozwolić sobie na podróżowanie dzięki środkom, które trafiły do budżetów domowych w ramach programu 500 plus” – dodała.
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Mazowsze pełne legend – odkryj trzy zamki, które pokochają dzieci
Mazowsze skrywa wiele miejsc owianych fascynującymi legendami, które potrafią pobudzić…
0 Komentarzy6 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty
4 grudnia 2025
Nowy Targ – stolica Podhala pełna atrakcji
Nowy Targ to górska stolica Podhala, malowniczo położona nad Białym i Czarnym Dunajcem. Z…
0 Komentarzy4 Minuty
3 grudnia 2025
Mazowieckie city breaks – odkryj Radom, Płock, Siedlce i Żyrardów
Jesień i zima to idealny moment, aby spojrzeć na Mazowsze z innej, mniej oczywistej…
0 Komentarzy8 Minuty
28 listopada 2025
Magdalena Krucz rekomendowana na prezeskę POT
Proces wyboru nowego prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej wciąż trwa, a branża…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2025
Niemcy częściej wybierają Polskę. Dane DRV wskazują na wyraźny wzrost zainteresowania
Niemieccy turyści coraz częściej wybierają Polskę jako cel podróży. Dane Deutscher…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Opole zapowiada świąteczny jarmark i nowe atrakcje
Tegoroczny Jarmark Bożonarodzeniowy w Opolu wystartuje 28 listopada i potrwa do 23…
0 Komentarzy1 Minuty
25 listopada 2025
Kasina Ski&Bike otwiera sezon narciarski
Kasina Ski&Bike jako pierwszy ośrodek Grupy Pingwina rozpoczęła sezon narciarski,…
0 Komentarzy1 Minuty
17 listopada 2025
Dolnośląska Organizacja Turystyczna prezentuje nowy spot – Dolny Śląsk Travel
Dolnośląska Organizacja Turystyczna zaprezentowała nowy spot promocyjny „Dolny Śląsk…
0 Komentarzy2 Minuty










