Polska Organizacja Turystyczna partnerem Kongresu IMPACT’25
fot. materiały prasowe
Polska Organizacja Turystyczna po raz drugi została partnerem kongresu Impact – platformy wymiany wiedzy między biznesem a nauką w Europie Środkowo-Wschodniej. Tegoroczna edycja wydarzenia odbyła się w Poznaniu i zgromadziła około 6 tys. uczestników. Wśród poruszanych tematów znalazła się również turystyka, przedstawiona jako naturalne rozwinięcie działań w obszarze marketingu sportowego. Za merytoryczne przygotowanie tej ścieżki tematycznej odpowiadała POT.
Centralnym punktem bloku turystycznego był panel dyskusyjny „Polska więcej niż myślisz”, nawiązujący do flagowej kampanii realizowanej wspólnie przez POT i Ministerstwo Sportu i Turystyki. Wzięli w nim udział: wiceminister sportu i turystyki Piotr Borys, prezes POT Rafał Szmytke, prezes Polskiego Związku Pływackiego i mistrzyni olimpijska Otylia Jędrzejczak oraz biegacz ekstremalny Tomasz Sobania. Dyskusję poprowadził dziennikarz sportowy Sergiusz Ryczel.
Piotr Borys podkreślił znaczenie sportu jako skutecznego narzędzia budowy marki narodowej:
„Sport i turystyka to naturalne i korzystne dla obu stron połączenie. Pracujemy obecnie nad spójną marką Polska, a kampania Polska więcej niż myślisz jest tego ważnym elementem” – powiedział.
Budżet kampanii wyniósł 55 mln zł. To czyni ją największą w historii kraju pod względem zasięgu w internecie i skali wsparcia ministerialnego.
Z kolei Prezes Rafał Szmytke zwrócił uwagę na przemyślany dobór ambasadorów kampanii, m.in. Katarzyny Niewiadomej i Jeremy’ego Sochana:
„Ich duet przebił się na świecie. Wybory te poprzedziły badania przeprowadzone w większości krajów Europy” – powiedział Szmytke.
Znaczenie turystyki sportowej poparto twardymi danymi. Z danych Expedia Group wynika, że 44 proc. fanów sportu podróżuje za granicę na wydarzenia sportowe, a w grupie wiekowej 16–34 lata odsetek ten wynosi 56 proc. Wydatki na turystykę sportową stanowią obecnie 10 proc. całego rynku turystycznego na świecie, a według prognoz, w niedalekiej przyszłości ich wartość osiągnie 1,3 bln USD
Inspiracje i promocja przez sport
Otylia Jędrzejczak zaprezentowała działania promocyjne Polskiego Związku Pływackiego. W grudniu odbędą się Mistrzostwa Europy w pływaniu w Lublinie – pierwsze tej rangi zawody w Polsce od 13 lat.
„Pomimo krótkiego czasu na przygotowania, realizacja była profesjonalna. Chcemy pokazywać sport jako sposób promocji Polski – kraju, w którym można przeżyć najlepsze chwile życia” – powiedziała Jędrzejczak.
Z kolei Tomasz Sobania podzielił się swoją historią ekstremalnych biegów przez Europę i USA:
„Podczas biegu przez Stany Zjednoczone, gdzie czułem się jak Forrest Gump, dołączali do mnie ludzie. Powstał nawet film, który osiągnął 48 mln wyświetleń i przyniósł wartość reklamową na poziomie 7 mln zł – bez żadnego budżetu promocyjnego” – powiedział.
Sobania zapowiedział również nowy projekt: 50 maratonów w 50 stanach USA w 50 dni. POT był partnerem jego wcześniejszego biegu do Barcelony.
Poznań stawia na MICE
POT współorganizował również panel pt. „Budowanie przewagi konkurencyjnej miast”, poświęcony strategiom pozyskiwania wydarzeń w ramach branży MICE. Moderatorem spotkania był dr Krzysztof Celuch, a wśród prelegentów znaleźli się m.in. Tomasz Kobierski (Grupa MTP), Karin Amstler (Kuoni Tumlare), Gijs Verbeek (EAIE), a także Chao Wang (Viparis). Zaprezentowano także koncepcję Poznań Event Hub – sieci pięciu lokalizacji eventowych, która ma na celu zwiększenie konkurencyjności miasta na rynku spotkań i wydarzeń międzynarodowych.
POWIĄZANE WPISY
4 grudnia 2025
Nowy Targ – stolica Podhala pełna atrakcji
Nowy Targ to górska stolica Podhala, malowniczo położona nad Białym i Czarnym Dunajcem. Z…
0 Komentarzy4 Minuty
3 grudnia 2025
Mazowieckie city breaks – odkryj Radom, Płock, Siedlce i Żyrardów
Jesień i zima to idealny moment, aby spojrzeć na Mazowsze z innej, mniej oczywistej…
0 Komentarzy8 Minuty
28 listopada 2025
Magdalena Krucz rekomendowana na prezeskę POT
Proces wyboru nowego prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej wciąż trwa, a branża…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2025
Niemcy częściej wybierają Polskę. Dane DRV wskazują na wyraźny wzrost zainteresowania
Niemieccy turyści coraz częściej wybierają Polskę jako cel podróży. Dane Deutscher…
0 Komentarzy2 Minuty
26 listopada 2025
Polska podsumowuje udział w targach IBTM World 2025 w Barcelonie
Podczas tegorocznych targów IBTM World w Barcelonie Polska zaprezentowała szeroką ofertę…
0 Komentarzy4 Minuty
25 listopada 2025
Opole zapowiada świąteczny jarmark i nowe atrakcje
Tegoroczny Jarmark Bożonarodzeniowy w Opolu wystartuje 28 listopada i potrwa do 23…
0 Komentarzy1 Minuty
25 listopada 2025
Kasina Ski&Bike otwiera sezon narciarski
Kasina Ski&Bike jako pierwszy ośrodek Grupy Pingwina rozpoczęła sezon narciarski,…
0 Komentarzy1 Minuty
25 listopada 2025
Ponad 300 tys. biegaczy wzięło udział w Dubai Run 2025
Dubai Run 2025 zgromadził rekordowe 307 tys. uczestników, odnotowując ponad trzykrotny…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
eSky: Podróże zamiast zakupów. Jak wykorzystać okres Black Friday na inwestycję w siebie?
W czasie, gdy sklepy kuszą rekordowymi promocjami, coraz głośniej mówi się o…
0 Komentarzy3 Minuty










