Polska Marka Turystyczna 2024: Sopot, Roztocze i Kraina Górnej Odry dołączają do grona laureatów

fot. POT

W Hotelu Arche w Warszawie przyznany został tytuł Polska Marka Turystyczna. To wyróżnienie, którego inicjatorem jest Ministerstwo Sportu i Turystyki realizowane jest wspólnie z Polską Organizacją Turystyczną.

Kluczową ideą przedsięwzięcia Polskie Marki Turystyczne jest stworzenie katalogu profesjonalnie zarządzanych, najbardziej atrakcyjnych regionów Polski, w których wysoka jakość świadczonych usług, bez trudu identyfikowalna przez turystów, zachęca do odwiedzenia tych miejsc. Naturalne walory przyrodnicze i turystyczne w połączeniu z poziomem obsługi to fundament do tworzenia silnych marek.

Jednocześnie, oferta opracowana na bazie zasobów marki powinna odpowiadać oczekiwaniom odwiedzających. Niezwykle istotne pozostaje kompleksowe zarządzanie obszarem recepcyjnym, które umożliwia spójną linię marketingowego przekazu. Przedsięwzięcie zostało uwzględnione w Portfelu Projektów Strategicznych Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

Dotychczas tytuł Laureata zdobyły następujące podmioty: Beskidy, Kraina Lessowych Wąwozów, Lublin, Śląsk Cieszyński, Toruń, Poznań, Łódź, Eno Tarnowskie i Jura Krakowsko-Częstochowska. Podczas tegorocznej edycji do tego grona dołączyły: Sopot, Roztocze oraz Kraina Górnej Odry.

Udział w projekcie stwarza możliwości rozwoju i promocji. Ze strony Polskiej Organizacji Turystycznej Laureaci włączani są w działania promocyjne prowadzone na rynku krajowym, w tym na dedykowanych profilach Polskich Marek Turystycznych oraz mediów społecznościowych prowadzonych przez POT, mogą również skorzystać z przeznaczonych dla nich szkoleń i warsztatów.