Polacy podczas zagranicznych wakacji zapłacą kartą, smartfonem lub smartwatchem
62 proc. Polaków kupując zagraniczne wakacje w biurze podróży zrobi to online. Trzy czwarte polskich turystów organizujących swój urlop samodzielnie kupi nocleg przez internet. 42 proc. urlopowiczów z Polski wyda na swoje zagraniczne wakacje od 400 do 800 euro na osobę – oto niektóre wyniki najnowszego badania Visa CEE Travel and Payment Intentions Study 2023, obejmującego osiem rynków Europy Środkowo-Wschodniej, w tym Polskę.
38 proc. ankietowanych Polaków planuje w tym roku urlop za granicą, a średnia długość wyjazdu wyniesie 8 dni. 44 proc. Polaków wyjeżdżających za granicę nie zakłada rezygnowania ze swoich planów urlopowych, nawet jeśli inflacja utrzyma się na wysokim poziomie, a koszty życia będą rosły. Jednak 55 proc. naszych rodaków planujących zagraniczne podróże poszuka w takim wypadku tańszych opcji noclegowych, a 54 proc. rozważy skrócenie wyjazdu.
Niemal 60 proc. Polaków twierdzi, że sytuacja międzynarodowa w regionie nie spowoduje zmiany ich zagranicznych planów wakacyjnych. Co trzeci deklaruje, że w tym roku w końcu wybierze się w podróż przesuniętą wcześniej z powodu pandemii Covid-19 – dotyczy to zwłaszcza najmłodszych respondentów.
Najczęściej wskazywane przez Polaków cele podróży to Włochy (24 proc.), Hiszpania (17 proc.) oraz Grecja i Chorwacja (po 14 proc.). Podczas zagranicznego urlopu Polacy zamierzają odpocząć, łącząc relaks ze zwiedzaniem. Jedynie co piąty planuje spędzić wakacje za granicą aktywnie, uprawiając sport i turystykę pieszą.
“Powrót do podróżowania – bez względu na to, czy to dłuższy wyjazd urlopowy czy wypad na weekend – sugeruje, że polscy konsumenci nabierają poczucia pewności. To może być pozytywnym impulsem dla lokalnych gospodarek i wielu branż, w tym sektora turystycznego” – komentuje Adrian Kurowski.
Płatność cyfrowa – szybko, wygodnie i bezpiecznie
Wg przeprowadzonego badania, obejmującego osiem rynków: Polskę, Czechy, Węgry, Rumunię, Bułgarię, Słowację, Słowenię i Chorwację, trzy czwarte osób wyjeżdżających na zagraniczne wakacje planuje płacić kartą, smartfonem lub smartwatchem. W Polsce będzie to 77% wyjeżdzających. Uczestnicy badania doceniają wygodę, bezpieczeństwo, postrzegane jako brak ryzyka utraty gotówki i szybkość wskazanych metod płatności.
Prawie połowa (49 roc.) polskich wczasowiczów zamierza używać za granicą tej samej karty płatniczej, co w kraju. Niektórzy turyści na wakacjach za granicą będą płacić inną kartą niż w kraju. To rozwiązanie jest najbardziej popularne wśród Rumunów (25 proc.), Polaków (24 proc.) i Węgrów (23 proc.). Spośród polskich respondentów, którzy na czas zagranicznej podróży zmieniają kartę, 57 proc. użyje takiej, która jest powiązana z ich kontem wielowalutowym. Trzy czwarte mieszkańców Europy Środkowo-Wschodniej, którzy planują zagraniczny urlop, jeszcze przed wyjazdem decyduje o sposobie płacenia podczas wakacji za granicą.
Wakacje kupujemy w internecie
Wraz z rozwojem e-commerce coraz chętniej kupujemy różnorodne produkty i usługi online. Za wakacje również płacimy przez internet. 91 proc. Polaków samodzielnie organizujących zagraniczny wyjazd co najmniej jedną usługę wakacyjną kupi online: 75 proc. zarezerwuje w ten sposób nocleg, 48 proc. opłaci transport, a 25 proc. wykupi bilety wstępu lub dodatkowe wycieczki. Ponad połowa kupujących te usługi w internecie zapłaci za nie kartą lub cyfrowym portfelem.
Badanie Visa pokazuje także, że 62 proc. spośród Polaków kupujących zorganizowane wakacje za granicą również zrobi to online, za pośrednictwem stron biur podróży lub platform agregujących oferty wielu touroperatorów. Prawie połowa tych wczasowiczów (48 proc.) zapłaci za swoje wakacje kartą lub cyfrowym portfelem. Zorganizowane wakacje najczęściej kupują online turyści z Chorwacji (78 proc. klientów biur podróży kupuje online), Słowacji (76 proc.) i Słowenii (74 proc.).
POWIĄZANE WPISY
18 marca 2024
IGHP: wyniki hoteli poprawiają się
Wyniki hoteli w lutym były na lepszym poziomie niż w styczniu, ale jednak słabszym od…
0 Komentarzy6 Minuty
18 marca 2024
Re-start w podejściu do turystyki. „Promujemy Polskę jako bezpieczną destynację turystyczną”
Polska kieruje swoją politykę zagraniczną w stronę promowania kraju jako bezpiecznej i…
0 Komentarzy5 Minuty
18 marca 2024
Wakacje.pl startuje z nową kampanią rekrutacyjną kreowaną przez sztuczną inteligencję
Wakacje.pl stworzyły nową kampanię rekrutacyjną, a jej przygotowanie „zleciły” sztucznej…
0 Komentarzy3 Minuty
18 marca 2024
Biura podróży – znaczący spadek cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
18 marca 2024
Cypr i Nekera wspólnie zadbają o ekosystem i zrównoważoną turystykę
Nekera kieruje się zasadami zrównoważonego rozwoju, wybierając destynacje priorytetowo…
0 Komentarzy4 Minuty
15 marca 2024
W Ambasadzie Republiki Chorwacji w Polsce zaprezentowano atrakcje województwa szybenicko-knińskiego
14 marca 2024 roku w Ambasadzie Republiki Chorwacji w Polsce dziennikarze i…
0 Komentarzy2 Minuty
13 marca 2024
DER Touristik zmienia się w Dertour i prognozuje wzrost obrotów o 30 proc. w 2024
W 2023 roku grupa DER Touristik osiągnęła 23 proc. wzrost obrotów i patrzy z optymizmem…
0 Komentarzy5 Minuty
13 marca 2024
Port Lotniczy Wrocław: 30 mln pasażerów na 12. urodziny
11 marca 2024 roku minęło 12 lat od operacyjnego otwarcia nowego terminalu Portu…
0 Komentarzy5 Minuty
13 marca 2024
Blogerzy z Austrii i Szwajcarii odkrywają polskie miasta
City break to cieszące się popularnością kilkudniowe wypady do atrakcyjnych turystycznie…
0 Komentarzy4 Minuty