Polacy chętnie odpoczywają w Niemczech

W 2014 roku Polscy turyści odwiedzający Niemcy wykupili 2 448 115 noclegów, to o 246 576 więcej niż roku 2013 (wzrost o 11,2 proc.). Liczone są tutaj noclegi w hotelach i na campingach. Wydali oni o ok. 19 mln euro w hotelach więcej niż rok wcześniej.
Tomasz Pędzik, dyrektor polskiego oddziału Niemieckiej Centrali Turystycznej (DZT), podkreślił: „Taka liczba noclegów wykupywanych przez polskich turystów była przez nas zakładana na rok 2020, osiągnęliśmy więc wynik z pięcioletnim wyprzedzeniem. Od roku 2014, kiedy DZT rozpoczęła działalność promocyjną na rynku polskim, zanotowaliśmy 160 proc. wzrost liczby kupowanych noclegów. Co dala nas szczególnie ważne, w ubiegłym roku aż 43 proc. Polaków odwiedza Niemcy w celu wypoczynkowym. 37 proc. przyjeżdża w celach służbowych a 20 proc. w odwiedziny.”
W ośmiu landach niemieckich zanotowano ponad 100 tysięcy noclegów Polaków. Największe wzrosty, w porównaniu z rokiem 2013, zanotowano w Hamburgu – 43,1 proc., Szlezwiku-Holsztynie – 26,4 proc. i Nadrenii-Palatynacie – 21,4 proc.
Największy udział w rynku noclegów wykupywanych przez Polaków mają: Bawaria – 17 proc., Nadrenia-Palatynat – 13,3 proc., Berlin – 12,4 proc., Badenia-Wirtembergia – 11 proc., Dolan Saksonia – 9,2 proc.
Spośród Polaków przyjeżdżających w celach wypoczynkowych, aż 47 proc. ma mniej niż 34 lata. Oni najczęściej odwiedzają wielkie miasta (m.in. oczywiście Berlin), jeżdżą na zakupy, na clubbing, na koncerty, wielkie imprezy.
W roku 2030, według prognozy DZT, liczba noclegów wykupywanych przez Polaków ma wzrosnąć o 110 proc, do 4,6 mln. Polacy będą na dziesiątym miejscu na świecie, a na ósmym w Europie. Wyprzedzimy Belgów i Duńczyków, nas zdystansują Rosjanie.
Tomasz Pędzik przedstawił założenia akcji promocyjnej DZT.
Oprze się ona na dwóch wielkich filarach: miastach i kulturze (podtematami są tutaj: kuchnia, wydarzenia, zabytki UNESCO, zamki, parki i ogrody, muzyka i przedstawienia, zakupy oraz muzea) oraz turystyce aktywnej (podtematami są: aktywność, wędrówki, turystyka rowerowa, wellness, trasy turystyczne, degustacje win, itp). Ważnym elementem akcji promocyjnej ma być turystyka zrównoważona oraz turystyka bez barier.
W 2015 roku tematem naczelnym będą tradycje i zwyczaje.
Tomasz Pędzik skomentował: „Tradycja jest jednym z dziesięciu głównych powodów przyjazdu do Niemiec. Chcemy się skupić na trzech segmentach: kulinariach a wic kuchniach regionalnych i winach, żywej tradycji a więc jarmarkach, festiwalach, świętach oraz rękodziele. O tym, jak wielką wagę do tradycji na przykład kulinarnych, powiedzą te liczby: w Niemczech wyrabia się 300 gatunków chleba, 1 500 rodzajów kiełbasy, istnieje 1 400 browarów i ponad sto dwa tysiące winnic.”
Dodatkowo, w tym roku DZT chce kontynuować promocje 25-lecia zjednoczenia Niemiec oraz niemieckie trasy turystyczne (ponad 150 w całym kraju).
Ważna rolę w promocji i informacji o Niemczech odgrywa strona internetowa www.germany.travel, udostępniająca informacje w 30 językach, w tym w polskim.
POWIĄZANE WPISY
24 maja 2023
Weekend portugalski w Warszawie. Czwarta edycja już od 16 czerwca w Hali Gwardii
Od 16 do 18 czerwca w Hali Gwardii w Warszawie odbędzie się czwarta edycja Weekendu…
0 Komentarzy1 Minuty
18 maja 2023
Garda Trentino – włoska kultura, kuchnia i aktywności na świeżym powietrzu
W minionym tygodniu odbyło się spotkanie z dziennikarzami poświęcone Garda Trentino –…
0 Komentarzy3 Minuty
17 maja 2023
W ośrodkach TMR narciarze mogą konkurować długością pokonanych tras. Słowacki narciarz zimą przejechał prawie 7 tys. km
W słowackim ośrodku narciarskim Jasna i Tatrach Wysokich miłośnicy sportów zimowych mieli…
0 Komentarzy3 Minuty
16 maja 2023
Raport Global Travel Trends 2023: rośnie popularność podróży śladami filmów i seriali
Według raportu Global Travel Trends 2023, na decyzje podróżnych media społecznościowe i…
0 Komentarzy4 Minuty
15 maja 2023
Life-changing experience: Grecja staruje z nową kampanią promocyjną
Grecka Narodowa Organizacja Turystyczna (GNTO) startuje z nową kampanią promocyjną o…
0 Komentarzy1 Minuty
12 maja 2023
Targi ATM 2023 większe niż rok temu. Polska musi lepiej promować swoją ofertę w krajach Zatoki Perskiej
Największa w historii frekwencja oraz liczba wystawców, liczne panele dotyczące…
1 Komentarz12 Minuty
11 maja 2023
Polska drugim najważniejszym rynkiem turystycznym dla Słowacji. 11 proc. zagranicznych gości w 2022 to Polacy
Liczba odwiedzających Słowację z Polski w roku 2022 wyniosła 1 594 148 osób, co stanowiło…
0 Komentarzy1 Minuty
4 maja 2023
Jubileuszowa 10. edycja Wings For Life World Run odbędzie się w Chorwacji
7 maja 2023 roku rusza dziesiąta edycja Wings For Life World Run – międzynarodowego biegu…
0 Komentarzy1 Minuty
4 kwietnia 2023
Rekordowe wyniki polskich turystów w Niemczech w 2022. W 2023 roku 17,2 proc. Polaków wybierze ten kierunek
Choć niemiecka turystyka przyjazdowa jeszcze nie całkiem odrodziła się po pandemii,…
0 Komentarzy11 Minuty