Polacy chcą jeździć na city breaki. Ponad jedna trzecia kilka razy w roku zwiedza duże miasta

Polacy chcą zwiedzać duże miasta. Z badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Leonardo Hotels wynika, że więcej niż co trzecia osoba korzysta z wyjazdów w modelu city break aż kilka razy w roku. Jedną z motywacji jest to, aby płacić mniej niż za dłuższe wakacje.
Około 24 proc. ankietowanych w ogóle nie korzysta z city breaków – pozostali korzystają z tej formy wyjazdu w różnym wymiarze. Ponieważ osoby o odmiennych upodobaniach decydują się na takie wakacje z różną częstotliwością, różni je też motywacja do wybierania się na city break. Może to być ogólny relaks, zwiedzanie konkretnych lokalizacji i zabytków, odkrywanie kultury i atrakcji turystycznych.
Więcej do zobaczenia, taniej i krócej
Najwięcej ankietowanych wskazało, że ich motywacją jest zwiedzanie, chęć poznania miasta i jego historii oraz zobaczenie zabytków – było to 29 proc. Na drugim miejscu uplasowała się możliwość poznania kilku różnych miejsc, zamiast spędzania dłuższego czasu w jednym miejscu – na ten czynnik wskazało 21 proc. respondentów. Na trzecim miejscu wymieniono aspekt finansowy, ponieważ city breaki są tańszą i bardziej dopasowaną do finansowych możliwości respondentów formą wypoczynku – tak twierdzi 18 proc. ankietowanych. Pozostałe czynniki to: eventy w dużych miastach, koncerty, zakupy, ale również aspekt czasowy, ponieważ 10 proc. ankietowanych wskazało, że nie ma czasu na dłuższe wakacje.
O wyborze kierunku decyduje koszt
Ankietowanych zapytano o to, jaki aspekt decyduje o wyborze miejscowości na city break. Największa grupa – 31 proc. – wskazała na ogólny koszt takiego wyjazdu. Na drugim miejscu – 23 proc. – wskazano na zainteresowanie konkretnym, jeszcze niepoznanym miejscem. Dalej wymieniano powrót do ulubionego miejsca, rekomendację znajomych, wygodne połączenia lotnicze i dojazd czy ofertę kulinarną danej miejscowości oraz ofertę miejsca noclegowego. Cena jest też głównym czynnikiem wyboru hotelu, w którym goście spędzą city break – wskazało na nią aż 60 proc. ankietowanych.
Zapytani o najlepsze towarzystwo do wypadu, ankietowani odpowiedzieli jednoznacznie: 43 proc. wskazało na partnera/partnerkę. Tuż za nimi znalazła się rodzina z dziećmi – 28 proc. – oraz znajomi i przyjaciele – 17 proc. Zaledwie 8 proc. ankietowanych wybrałoby się na city break w pojedynkę.
POWIĄZANE WPISY
28 listopada 2025
Gruzja na cztery pory roku
Pani Ambasador Gruzji, JE Diana Zhgenti uświetniła konferencję prasową i warsztaty…
0 Komentarzy2 Minuty
26 listopada 2025
Polska podsumowuje udział w targach IBTM World 2025 w Barcelonie
Podczas tegorocznych targów IBTM World w Barcelonie Polska zaprezentowała szeroką ofertę…
0 Komentarzy4 Minuty
25 listopada 2025
Madera rozwija turystykę kulinarną: plantacje, winnice, warsztaty
Kulinaria stają się jednym z filarów promocji Maderze, a rosnąca liczba inicjatyw…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Ponad 300 tys. biegaczy wzięło udział w Dubai Run 2025
Dubai Run 2025 zgromadził rekordowe 307 tys. uczestników, odnotowując ponad trzykrotny…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
Kiwi.com: Po otwarciu Wielkiego Muzeum Egipskiego wzrosło zainteresowanie lotami do Kairu
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Kairze wywołało wyraźny wzrost zainteresowania…
0 Komentarzy1 Minuty
24 listopada 2025
eSky: Podróże zamiast zakupów. Jak wykorzystać okres Black Friday na inwestycję w siebie?
W czasie, gdy sklepy kuszą rekordowymi promocjami, coraz głośniej mówi się o…
0 Komentarzy3 Minuty
20 listopada 2025
Visit Madeira rusza z nową kampanią, która promuje odpowiedzialne podróżowanie
Agencja Visit Madeira rozpoczęła kampanię świadomościową zachęcającą odwiedzających oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2025
Zimowe ośrodki Trentino stawiają na pełną dostępność usług
Region Trentino wzmacnia swoją pozycję jako kierunek przyjazny osobom z…
0 Komentarzy1 Minuty
17 listopada 2025
Dubai Airshow 2025: Emirates prezentują nowe technologie i produkty
Emirates zaprezentują na Dubai Airshow 2025 nowe technologie i rozwiązania, które mają…
0 Komentarzy2 Minuty










