Podsumowanie 8. Targów WorldHotel

W dniach 13-15 października odbyły się 8. Międzynarodowe Targi Wyposażenia Obiektów Noclegowych WorldHotel. 117 wystawców zaprezentowało swoją ofertę, przeprowadzono ponad 30 branżowych prelekcji, a także po raz pierwszy zaaranżowano innowacyjną strefę „H 2030 – Hotel Przyszłości”.

Podczas oficjalnej inauguracji wydarzenia Tomasz Salomon reprezentujący Ministerstwo Gospodarki, podkreślił, że przemysł turystyczny to dynamiczny sektor gospodarki, a polskie hotelarstwo wraz z usługami okołohotelowymi z sukcesem promują nasz kraj za granicą. Targi WorldHotel zostały objęte honorowym patronatem Janusza Piechocińskiego, wiceprezesa Rady Ministrów i ministra gospodarki.
Wśród odwiedzających 8. Targi WorldHotel byli właściciele i managerowie hoteli, jak też zarządzający i osoby odpowiedzialne za zakup wyposażenia w pensjonatach, ośrodkach wypoczynkowych, konferencyjnych oraz restauracjach. Nie zabrakło prezesów i dyrektorów największych w Polsce obiektów, którzy przyjęli zaproszenie Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego i MT Targi Polska na śniadanie biznesowe.

Oprócz rozwiązań technologicznych, oświetlenia i mebli oferta wystawców obejmowała komfortowe materace i łóżka, tekstylia, porcelanę, wykładziny podłogowe i ścienne, płytki ceramiczne, wyposażenie pralni, spa czy elementy służące rekreacji. Prezentowano też wyposażenie gastronomiczne jak: ekspresy do kawy, roboty kuchenne, zmywarki oraz piece do pizzy. Dopełnieniem całości były usługi konsultingowe, doradztwo i szkolenia.
Równolegle z Targami WorldHotel zorganizowany został Jesienny Outlet HoReCa. W strefie wyprzedaży zaprezentowało się 26 producentów i dystrybutorów. Królowały produkty z branży gastronomicznej, meble oraz akcesoria. Klienci mogli nabyć nowe lub używane produkty w atrakcyjnych cenach. Niektórzy wystawcy wyprzedali całość ekspozycji, co świadczy o tym, że jest zapotrzebowanie na tego rodzaju spotkania i pomysł był trafiony.
Jedną z nowości Targów WorldHotel była strefa pokazowa „H 2030 – Hotel Przyszłości”, której współorganizatorem była firma Tremend. Odwiedzający z zaciekawieniem oglądali propozycje hotelowych wnętrz zaprojektowanych wedle najnowszych trendów: pokoju, łazienki, hallu czy strefy spa. Podczas targów artyści z firmy Artystyczne Malarstwo Ścienne tworzyli kwiecisty mural, który stanowił żywy przykład zastosowania sztuki w hotelowych wnętrzach.
Przyszli i obecni właściciele hoteli zabytkowych, a także pracownicy urzędów konserwatorskich, wzięli udział w konferencji pt. „Hotel w zabytku – wyzwania i możliwości”, zorganizowanej przez MT Targi Polska i firmę Archaios.
W programie merytorycznym znalazły się także szkolenia z marketingu i zarządzania personelem: „Marketing hotelowy 2015″ Grupy eholiday.pl, wspólny projekt Social WiFi i firmy MT Targi Polska „HoReCa Marketing Forum 2015″ oraz szkolenie „Rekrutacja i zarządzanie zespołem w hotelu i restauracji” Akademii Hotelarza. W ich trakcie słuchacze mogli dowiedzieć się m.in. o sposobach zwiększania widoczności strony hotelu w wyszukiwarce Google czy poznać najczęściej popełniane błędy podczas redagowania strony internetowej.