PIT i Merigo o dyrektywie unijnej
O tym co dla branży turystycznej oznacza wprowadzenie nowej dyrektywy unijnej oraz sposobach rozliczania VAT w usługach turystycznych, dyskutowano na konferencji PIT. Podczas konferencji Możliwości rozwoju i problemy branży turystycznej”, która odbyła się w Krakowie, prezes Polskiej Izby Turystyki, Paweł Niewiadomski przedstawił najważniejsze zmiany w prawie unijnym, związane z nowelizacją dyrektywy w sprawie podróży zorganizowanych.
Niewiadomski powiedział m.in. „Nowa dyrektywa jest aktem prawnym o charakterze maksymalnej harmonizacji, a także fakt, że Polska nie może wprowadzić przepisów bardziej lub mniej surowych niż te zawarte w treści dyrektywy. Jej wdrożenie ma na celu ułatwienie przedsiębiorcom świadczenia usług w sposób transgraniczny.”
Podczas konferencji zwrócono uwagę na zapis mówiący o wyłączeniu spod jej zakresu turystyki biznesowej, a także usług dodatkowych, stanowiących nie więcej niż 25 proc. całościowej ceny imprezy i sprzedawanych po rozpoczęciu imprezy, a także na nową definicję pojęcia imprezy turystycznej, która obejmować będzie: tradycyjne imprezy turystyczne oraz tzw. pakiety „click-through” (w przypadku których podróżny, tworząc pakiet, przechodzi przez kilka stron internetowych).
Paweł Niewiadomski omówił też inne kwestie regulowane przez nową dyrektywę, takie jak znaczące zmiany warunków umowy (ze szczególnym uwzględnieniem zmiany cen i zmiany godziny wylotu), możliwość rozwiązania umowy z powodu tzw. „siły wyższej”, zasady finansowego zabezpieczania sprzedaży usług turystycznych oraz spoczywający na przedsiębiorcach obowiązek informacyjny wobec klienta.
W części konferencji zatytułowanej „Zrozumieć VAT” Stanisław Piśko przedstawił w praktyce zasady rozliczeń usług turystycznych jeśli chodzi o podatek VAT oraz wyjaśnił funkcjonowanie specjalnej procedury „VAT marża dla biur podróży”. Zwrócił też uwagę na aktualne problemy związane z rozliczaniem VAT od usług turystycznych.
Tomasz Mandyna z firmy Merigo w swojej prezentacji zatytułowanej „Podnoszenie rentowności, zwiększanie efektywności i redukcja czasu pracy w działalności biur podróży” wyjaśnił, jakie są zalety korzystania z systemów rezerwacyjnych usług turystycznych B2B. Zwrócił uwagę na najważniejsze z nich, które dostępne są dla partnerów Merigo. Są to m.in.: brak opłat za korzystanie z systemu, brak obowiązku wyrabiania progów sprzedażowych, możliwość rezerwacji „z dziś na dziś” i możliwość bezkosztowego dokonywania anulacji.
POWIĄZANE WPISY
22 lipca 2024
Biura podróży – umiarkowane wzrosty cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
19 lipca 2024
Objazdówki Rainbow – inny wymiar odkrywania świata
Rainbow od dawna znany jest jako specjalista od wycieczek objazdowych. I wbrew opiniom,…
0 Komentarzy9 Minuty
15 lipca 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych nieznacznie spadają
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
12 lipca 2024
Itaka SMART – dynamiczne wzrosty i jeszcze szybszy rozwój
Coraz większa oferta wyjazdów do najdalszych zakątków świata i wzrosty sprzedaży pakietów…
0 Komentarzy5 Minuty
11 lipca 2024
Badanie GfK i eSky.pl: Polacy chętniej jeżdżą na wakacje poza szczytem sezonu. 33 proc. wyjedzie w czerwcu lub wrześniu
Jedna trzecia Polaków wyjedzie w tym roku na wakacje poza szczytem sezonu. Połowa z nich…
0 Komentarzy7 Minuty
8 lipca 2024
Według Polaków do all inclusive warto dopłacić ok 500 zł. Wybierają ten typ wypoczynku nie tylko ze względu na alkohol
Wbrew obiegowym opiniom alkohol jest jednym z mniej istotnych powodów, dla którego…
0 Komentarzy7 Minuty
8 lipca 2024
Rejsy z Rainbow: luksus kurortu z bogatym programem objazdówki
Z myślą o miłośnikach komfortu i ciekawych destynacji biuro podróży Rainbow przygotowało…
0 Komentarzy8 Minuty
8 lipca 2024
Biura podróży – rosną ceny sierpniowych imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
4 lipca 2024
Andrzej Bargiel nowym ambasadorem marki No Limits by Itaka
Marka No Limits by Itaka rozwija produkt adresowany do osób poszukujących aktywnego…
0 Komentarzy1 Minuty