Pierwszy dzień Meetings Week Poland za nami
![Panel dyskusyjny Dominik Skurzak /www.dominikskurzak.wordpress.com/](https://www.waszaturystyka.pl/wp-content/uploads/2014/03/8b73a42f665d6a2641fcaae19abdf883.jpg)
Na rynku przemysłu spotkań możemy wygrać z innymi krajami, które są już nieco “ograne”. Jesteśmy dla wielu organizatorów wielkich spotkań kierunkiem egzotycznym a jednocześnie bardzo profesjonalnie przygotowanym do tego typu imprez.”
Już podczas otwierających imprezę wystąpień prelegenci podkreślali rosnącą w Polsce rolę przemysłu spotkań.
Katarzyna Sobierajska, podsekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki powiedziała m.in: “Sektor turystyki biznesowej jest coraz poważniejszą częścią przemysłu turystycznego. W Polsce tak naprawdę zaczął się rozwijać po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej. Dopiero wtedy zaczęliśmy dostrzegać jego wagę i myśleć o rozbudowie infrastruktury… Polska jest coraz częściej postrzegana jako poważny partner do organizacji wielkich spotkań międzynarodowych. Dobrze o nas świadczą choćby imprezy zorganizowane z powodzeniem w ostatnich latach, jak Konferencja Klimatyczna, tutaj na Stadionie Narodowym.”
Ryszard Grobelny, prezydent Poznania i jednocześnie prezes Związku Miast Polskich dodał: “Polska, dzięki rozwojowi gospodarczemu, w miarę stabilnej sytuacji ekonomicznej postrzegana jest jako kraj, z którym warto wchodzić w biznesy, do którego warto przyjeżdżać, również na wielkie konferencje i kongresy. Powstaje w naszym kraju coraz więcej obiektów nastawionych tylko na organizację kongresów i wielkich spotkań.”
Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej podkreślił: “Na rynku przemysłu spotkań możemy wygrać z innymi krajami, które sa już nieco “ograne”. Jesteśmy dla wielu organizatorów wielkich spotkań kierunkiem egzotycznym a jednocześnie bardzo profesjonalnie przygotowanym do tego typu imprez.”
Marcin Herra, prezes PL 2012+, operatora Stadionu Narodowego, gospodarz imprezy powiedział m.in.: “Ten rok będzie ważny dla Stadionu, bo będzie pierwszym rokiem z zyskiem. Stadion coraz częściej jest miejscem, w którym organizowane są spotkania na wszystkich szczeblach, konferencje o różnej wielkości. Na całym świecie wielkie obiekty sportowe pełnią rolę obiektów konferencyjnych.”
Pozostali prelegenci pierwszej części dnia mogli spowodować u uczestników kompleksy. Zarówno Magda Antonioli Corigliano, wybitna specjalistka w dziedzinie ekonomiki turystyki, z Università Bocconi w Mediolanie, jak i John Heeley, autor książki Inside City Tourism – A European Perspective” oraz Christian Mutschlechner, dyrektor Vienna Convention Bureau bardzo przejrzyście opowiadali o znaczeniu i perspektywach przemysłu spotkań. Jednak właśnie część, w której wspominali o doświadczeniach i rozwoju tej branży w ciągu kilkudziesięciu lat, pokazała, ile mamy do nadrobienia i jednocześnie natchnęło optymizmem, że będzie lepiej.
Panel dyskusyjny lokalnych Convention Bureaux z udziałem gości zagranicznych był ciekawy, ale – jak wszyscy podkreślali – o wiele za krótki. Rozmówcy mieli szansę w zasadzie wypowiedzieć bardzo krótkie zdania, a problemy były bardzo ważkie, m.in.
POWIĄZANE WPISY
22 lipca 2024
Biura podróży – umiarkowane wzrosty cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
19 lipca 2024
Objazdówki Rainbow – inny wymiar odkrywania świata
Rainbow od dawna znany jest jako specjalista od wycieczek objazdowych. I wbrew opiniom,…
0 Komentarzy9 Minuty
15 lipca 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych nieznacznie spadają
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
12 lipca 2024
Itaka SMART – dynamiczne wzrosty i jeszcze szybszy rozwój
Coraz większa oferta wyjazdów do najdalszych zakątków świata i wzrosty sprzedaży pakietów…
0 Komentarzy5 Minuty
11 lipca 2024
Badanie GfK i eSky.pl: Polacy chętniej jeżdżą na wakacje poza szczytem sezonu. 33 proc. wyjedzie w czerwcu lub wrześniu
Jedna trzecia Polaków wyjedzie w tym roku na wakacje poza szczytem sezonu. Połowa z nich…
0 Komentarzy7 Minuty
8 lipca 2024
Według Polaków do all inclusive warto dopłacić ok 500 zł. Wybierają ten typ wypoczynku nie tylko ze względu na alkohol
Wbrew obiegowym opiniom alkohol jest jednym z mniej istotnych powodów, dla którego…
0 Komentarzy7 Minuty
8 lipca 2024
Rejsy z Rainbow: luksus kurortu z bogatym programem objazdówki
Z myślą o miłośnikach komfortu i ciekawych destynacji biuro podróży Rainbow przygotowało…
0 Komentarzy8 Minuty
8 lipca 2024
Biura podróży – rosną ceny sierpniowych imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
4 lipca 2024
Andrzej Bargiel nowym ambasadorem marki No Limits by Itaka
Marka No Limits by Itaka rozwija produkt adresowany do osób poszukujących aktywnego…
0 Komentarzy1 Minuty