Pierwsze w historii Polskie Marki Turystyczne
Beskidy, Kraina Lessowych Wąwozów, Lublin, Śląsk Cieszyński I Toruń otrzymały tytuł “Polska Marka Turystyczna”. Tytuł „Polska Marka Turystyczna – kandydat” otrzymały: Jura Krakowsko-Częstochowska, Mazury Zachodnie, Puszcza Białowieska, Szlak wokół Tatr, Zamość, Ziemia Świętego Krzyża.
Do pierwszej edycji projektu „Polska MarkaTurystyczna” zgłosiło się 117 podmiotów. Wręczenie 11 z nich tytułów nastąpiło w poniedziałek w Reducie Banku Polskiego.
Witold Bańka, Minister Sportu i Turystyki, powiedział: „Dzięki projektowi „Polska Marka Turystyczna” wielu Polaków będzie miało okazję poznać piękne miejsca w Polsce. Nagrodziliśmy tytułem w tym roku pięć atrakcji, sześć kolejnych będących na razie kandydatami na pewno uzyska tytuł w najbliższym czasie a jestem pewien, że w najbliższych latach zostaniemy zasypani markami turystycznymi. Promocja ich musi być nowoczesna i skuteczna.”
Anna Krupka, Sekretarz Stanu w MSiT, dodała: „Już widać efekty projektu – na przykład we ścisłej współpracy podmiotów przy tworzeniu pod wspólnym parasolem marek o znaczeniu terytorialnym. Powstały podmioty, które będą gospodarować powstałymi projektami.
Polska marka Turystyczna to sposób na racjonalizację zarządzania wydatkami w celu promocji marek a także sposób na wydobycie potencjału tych marek. Mogą one już niedalekiej przyszłości przyciągnąć turystów i sprawić, że atrakcyjność regionów, miejsc, w których marki stworzone wzrosną. Liczę, że Polskie Marki Turystyczne będą certyfikatem jakości usług turystycznych.”
Wszyscy zakwalifikowani, w szczególności kandydaci do tytułu „Polska Marka Turystyczna”, otrzymają dostęp do zapewnionego przez MSiT wsparcia w postaci udziału w szkoleniach, doradztwa eksperckiego, organizacji audytów, wizyt studyjnych czy uczestnictwa w badaniach wizerunku danych destynacji turystycznych. Dodatkowo, tegoroczni laureaci otrzymali vouchery na stoiska z zabudową podczas najbliższej edycji targów turystycznych Word Travel Show w Nadarzynie.
Jak podkreślił Robert Andrzejczyk, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, „POT zapewni głównym laureatom kampanię promocyjną na rynku krajowym i zagranicznym. W przyszłorocznym budżecie mamy zarezerwowany milion złotych na promocję laureatów tegorocznej Polskiej Marki Turystycznej.”
POWIĄZANE WPISY
23 maja 2025
Dolny Śląsk zaprasza biura podróży do bezpłatnej promocji
Dolnośląska Organizacja Turystyczna (DOT) zachęca touroperatorów do bezpłatnej…
0 Komentarzy2 Minuty
23 maja 2025
PKP Intercity: Pendolino będzie kursować do Świnoujścia w sezonie letnim
PKP Intercity informuje, że od 18 czerwca 2025 roku pociąg Express InterCity Premium,…
0 Komentarzy1 Minuty
23 maja 2025
Lublin zaprasza na letnie spacery z przewodnikiem
Lokalna Organizacja Turystyczna Metropolia Lublin ogłasiła kolejną edycję programu…
0 Komentarzy2 Minuty
23 maja 2025
Rozpoczęło się głosowanie internetowe w ramach VIII Turystycznych Mistrzostw Vlogerów
Dnia 23 maja br. rozpoczęło się internetowe głosowanie w ramach VIII edycji Turystycznych…
0 Komentarzy2 Minuty
22 maja 2025
Nie żyje Ryszard Cetnarski, legenda polskiej turystyki
21 maja 2025 roku, w wieku 91 lat, zmarł Ryszard Cetnarski. Był jedną z najwybitniejszych…
0 Komentarzy1 Minuty
22 maja 2025
STR CEE przedstawił egzotyczne kierunki w Warszawie
Podczas wydarzenia zorganizowanego przez STR CEE, ponad 100 przedstawicieli polskiej…
0 Komentarzy1 Minuty
21 maja 2025
Gniezno zaprasza na II Zlot Królów
W dniach 18–20 lipca Gniezno, dawna stolica monarchii, organizuje wyjątkowy II Zlot…
0 Komentarzy1 Minuty
14 maja 2025
Międzynarodowy chór, polskie serce. Vistula University Choir wystąpi na IMEX 2025
Podczas targów IMEX Frankfurt 2025 Polska Organizacja Turystyczna przygotowała muzyczną…
0 Komentarzy8 Minuty
14 maja 2025
Travelist.pl: Zmiana preferencji majówkowych Polaków. Mniej city breaków, więcej natury
Majówka 2025 przyniosła wyraźne zmiany w preferencjach wyjazdowych Polaków – wynika z…
0 Komentarzy2 Minuty
[…] Pierwsze w historii Polskie Marki Turystyczne […]