Pierwsze w historii Polskie Marki Turystyczne
Beskidy, Kraina Lessowych Wąwozów, Lublin, Śląsk Cieszyński I Toruń otrzymały tytuł “Polska Marka Turystyczna”. Tytuł „Polska Marka Turystyczna – kandydat” otrzymały: Jura Krakowsko-Częstochowska, Mazury Zachodnie, Puszcza Białowieska, Szlak wokół Tatr, Zamość, Ziemia Świętego Krzyża.
Do pierwszej edycji projektu „Polska MarkaTurystyczna” zgłosiło się 117 podmiotów. Wręczenie 11 z nich tytułów nastąpiło w poniedziałek w Reducie Banku Polskiego.
Witold Bańka, Minister Sportu i Turystyki, powiedział: „Dzięki projektowi „Polska Marka Turystyczna” wielu Polaków będzie miało okazję poznać piękne miejsca w Polsce. Nagrodziliśmy tytułem w tym roku pięć atrakcji, sześć kolejnych będących na razie kandydatami na pewno uzyska tytuł w najbliższym czasie a jestem pewien, że w najbliższych latach zostaniemy zasypani markami turystycznymi. Promocja ich musi być nowoczesna i skuteczna.”
Anna Krupka, Sekretarz Stanu w MSiT, dodała: „Już widać efekty projektu – na przykład we ścisłej współpracy podmiotów przy tworzeniu pod wspólnym parasolem marek o znaczeniu terytorialnym. Powstały podmioty, które będą gospodarować powstałymi projektami.
Polska marka Turystyczna to sposób na racjonalizację zarządzania wydatkami w celu promocji marek a także sposób na wydobycie potencjału tych marek. Mogą one już niedalekiej przyszłości przyciągnąć turystów i sprawić, że atrakcyjność regionów, miejsc, w których marki stworzone wzrosną. Liczę, że Polskie Marki Turystyczne będą certyfikatem jakości usług turystycznych.”
Wszyscy zakwalifikowani, w szczególności kandydaci do tytułu „Polska Marka Turystyczna”, otrzymają dostęp do zapewnionego przez MSiT wsparcia w postaci udziału w szkoleniach, doradztwa eksperckiego, organizacji audytów, wizyt studyjnych czy uczestnictwa w badaniach wizerunku danych destynacji turystycznych. Dodatkowo, tegoroczni laureaci otrzymali vouchery na stoiska z zabudową podczas najbliższej edycji targów turystycznych Word Travel Show w Nadarzynie.
Jak podkreślił Robert Andrzejczyk, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, „POT zapewni głównym laureatom kampanię promocyjną na rynku krajowym i zagranicznym. W przyszłorocznym budżecie mamy zarezerwowany milion złotych na promocję laureatów tegorocznej Polskiej Marki Turystycznej.”
POWIĄZANE WPISY
26 maja 2023
Polski szef kuchni zdobywa tytuł najlepszego managera Marriott na świecie
Piotr Lasecki, szef kuchni hotelu Courtyard by Marriott Warsaw Airport, został…
0 Komentarzy3 Minuty
18 maja 2023
Travelist.pl: tegoroczne wakacje droższe niż kiedykolwiek wcześniej
Już tylko kilka tygodni pozostało do rozpoczęcia wakacji 2023. Niestety zapowiadają się…
0 Komentarzy5 Minuty
18 maja 2023
Rusza nowa kampania „Wrocław miasto przygody”. W tle poszukiwanie skarbu i dawna legenda
Opactwo benedyktynów, Skarb Ołbiński, pościgi i historia Wrocławia – właśnie to będą…
0 Komentarzy5 Minuty
15 maja 2023
Pętla Szczyrkowska już po wiosennych przeglądach. TMR zaprasza na wędrówkę po Beskidzie Śląskim
Ośrodki turystyczne Szczyrk Mountain Resort i COS OPO Szczyrk zapraszają całe rodziny do…
0 Komentarzy1 Minuty
11 maja 2023
Kongres Impact’23: Ponad 4,5 mln zł wsparcia dla poznańskich firm i hoteli
Wczoraj w Poznaniu rozpoczęła się kolejna edycja międzynarodowego kongresu Impact’23, a…
0 Komentarzy3 Minuty
10 maja 2023
Mazowsze oficjalnie otwiera sezon turystyczny 2023. Rosnący ruch turystyczny i nowe inicjatywy promocyjne
Na pokładzie statku Info Barka w Warszawie oficjalnie otwarto sezon turystyczny 2023 na…
0 Komentarzy2 Minuty
27 kwietnia 2023
Małopolska z nową kampanią promującą turystykę kulinarną
Województwo Małopolskie startuje z nową kampanią promującą turystykę kulinarną, jako…
0 Komentarzy2 Minuty
27 kwietnia 2023
POT partnerem merytorycznym europejskiego forum lotniczego Routes Europe 2023 w Łodzi
Polska Organizacja Turystyczna została partnerem merytorycznym europejskiego forum…
0 Komentarzy2 Minuty
25 kwietnia 2023
Rego-Bis i Bośnia partnerami Międzynarodowych Targów Turystycznych w Zabrzu
Na tegorocznej, XIII edycji tej imprezy królowały Bałkany. To wszystko dzięki gościom z…
0 Komentarzy4 Minuty
[…] Pierwsze w historii Polskie Marki Turystyczne […]