Pierwsze w historii Polskie Marki Turystyczne

Beskidy, Kraina Lessowych Wąwozów, Lublin, Śląsk Cieszyński I Toruń otrzymały tytuł “Polska Marka Turystyczna”. Tytuł „Polska Marka Turystyczna – kandydat” otrzymały: Jura Krakowsko-Częstochowska, Mazury Zachodnie, Puszcza Białowieska, Szlak wokół Tatr, Zamość, Ziemia Świętego Krzyża.
Do pierwszej edycji projektu „Polska MarkaTurystyczna” zgłosiło się 117 podmiotów. Wręczenie 11 z nich tytułów nastąpiło w poniedziałek w Reducie Banku Polskiego.
Witold Bańka, Minister Sportu i Turystyki, powiedział: „Dzięki projektowi „Polska Marka Turystyczna” wielu Polaków będzie miało okazję poznać piękne miejsca w Polsce. Nagrodziliśmy tytułem w tym roku pięć atrakcji, sześć kolejnych będących na razie kandydatami na pewno uzyska tytuł w najbliższym czasie a jestem pewien, że w najbliższych latach zostaniemy zasypani markami turystycznymi. Promocja ich musi być nowoczesna i skuteczna.”
Anna Krupka, Sekretarz Stanu w MSiT, dodała: „Już widać efekty projektu – na przykład we ścisłej współpracy podmiotów przy tworzeniu pod wspólnym parasolem marek o znaczeniu terytorialnym. Powstały podmioty, które będą gospodarować powstałymi projektami.
Polska marka Turystyczna to sposób na racjonalizację zarządzania wydatkami w celu promocji marek a także sposób na wydobycie potencjału tych marek. Mogą one już niedalekiej przyszłości przyciągnąć turystów i sprawić, że atrakcyjność regionów, miejsc, w których marki stworzone wzrosną. Liczę, że Polskie Marki Turystyczne będą certyfikatem jakości usług turystycznych.”
Wszyscy zakwalifikowani, w szczególności kandydaci do tytułu „Polska Marka Turystyczna”, otrzymają dostęp do zapewnionego przez MSiT wsparcia w postaci udziału w szkoleniach, doradztwa eksperckiego, organizacji audytów, wizyt studyjnych czy uczestnictwa w badaniach wizerunku danych destynacji turystycznych. Dodatkowo, tegoroczni laureaci otrzymali vouchery na stoiska z zabudową podczas najbliższej edycji targów turystycznych Word Travel Show w Nadarzynie.
Jak podkreślił Robert Andrzejczyk, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, „POT zapewni głównym laureatom kampanię promocyjną na rynku krajowym i zagranicznym. W przyszłorocznym budżecie mamy zarezerwowany milion złotych na promocję laureatów tegorocznej Polskiej Marki Turystycznej.”
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Mazowsze pełne legend – odkryj trzy zamki, które pokochają dzieci
Mazowsze skrywa wiele miejsc owianych fascynującymi legendami, które potrafią pobudzić…
0 Komentarzy6 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty
4 grudnia 2025
Nowy Targ – stolica Podhala pełna atrakcji
Nowy Targ to górska stolica Podhala, malowniczo położona nad Białym i Czarnym Dunajcem. Z…
0 Komentarzy4 Minuty
3 grudnia 2025
Mazowieckie city breaks – odkryj Radom, Płock, Siedlce i Żyrardów
Jesień i zima to idealny moment, aby spojrzeć na Mazowsze z innej, mniej oczywistej…
0 Komentarzy8 Minuty
28 listopada 2025
Magdalena Krucz rekomendowana na prezeskę POT
Proces wyboru nowego prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej wciąż trwa, a branża…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2025
Niemcy częściej wybierają Polskę. Dane DRV wskazują na wyraźny wzrost zainteresowania
Niemieccy turyści coraz częściej wybierają Polskę jako cel podróży. Dane Deutscher…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Opole zapowiada świąteczny jarmark i nowe atrakcje
Tegoroczny Jarmark Bożonarodzeniowy w Opolu wystartuje 28 listopada i potrwa do 23…
0 Komentarzy1 Minuty
25 listopada 2025
Kasina Ski&Bike otwiera sezon narciarski
Kasina Ski&Bike jako pierwszy ośrodek Grupy Pingwina rozpoczęła sezon narciarski,…
0 Komentarzy1 Minuty
17 listopada 2025
Dolnośląska Organizacja Turystyczna prezentuje nowy spot – Dolny Śląsk Travel
Dolnośląska Organizacja Turystyczna zaprezentowała nowy spot promocyjny „Dolny Śląsk…
0 Komentarzy2 Minuty











[…] Pierwsze w historii Polskie Marki Turystyczne […]