Piąte urodziny FlixBus

FlixBus operator dalekobieżnych połączeń autobusowych, świętuje swoje piąte urodziny. Od 2013 roku firma obsłużyła ponad 100 mln pasażerów.
Firma FlixBus została założona w 2013 roku przez trzech młodych przedsiębiorców: Jochena Engerta, Daniela Kraussa i André Schwämmleina, którzy zainspirowani deregulacją niemieckiego rynku autobusowego, wpadli na pomysł opracowania zupełnie nowego modelu podróżowania. Postawili na mieszankę technologii, e-commerce i tradycyjnego transportu.
Jochen Engert, współzałożyciel i dyrektor zarządzający FlixBusa, powiedział: „Naszą wizją było odświeżenie istniejącej branży autobusowej i tchnięcie w nią ducha innowacji. Cieszymy się, że już po pięciu latach od wyruszenia w trasę pierwszego zielonego autobusu, nasze wyobrażenia stały się rzeczywistością. Zaczynaliśmy od trzech połączeń na terenie Bawarii, dziś natomiast docieramy do 1 400 miast w 26 krajach. Dziennie oferujemy ponad 250 tys. połączeń.”
W ten sposób powstał model biznesowy, w którym FlixBus zarządza technologią, biletami, obsługą klienta, planowaniem siatki połączeń, marketingiem i sprzedażą, a lokalni partnerzy – zwykle małe lub średnie rodzinne firmy – odpowiadają za codzienną eksploatację autobusów. Obecnie w całej Europie takich lokalnych partnerów FlixBus posiada już blisko 250. Dzięki temu modelowi powstało już ponad 7 tysięcy stanowisk pracy dla kierowców, a wiele lokalnych firm zyskało możliwość rozwoju.
Jerzy Garścia z krakowskiej firmy Jordan Group, skomentował: „Z firmą FlixBus współpracujemy od lipca 2017. Wtedy to w zaczęliśmy obsługiwać naszymi autobusami połączenia międzynarodowe Warszawa-Wiedeń i Kraków-Wiedeń. Nie da się ukryć, że współpraca przebiega bez zastrzeżeń, a rozwiązania i procedury przyjęte we FlixBusie pomagają i ułatwiają obsługę linii. Zapewne – w związku z powstaniem polskiego oddziału FlixBus Polska z siedzibą w Warszawie – ta współpraca będzie się układać jeszcze przyjemniej.”
Zielone podróżowanie
Od początku ważnym aspektem dla założycieli FlixBusa była również ekologia. Każdy dołączający do zielonej floty autobus musi więc spełniać określone wymagania pod względem wydajności zużycia paliwa czy niskiej emisji gazów cieplarnianych. Dodatkowo, klienci dokonując rezerwacji wybranej trasy w sklepie FlixBus mogą także wybrać opcję „Składka na ochronę klimatu“.
Jochen Engert podkreślił: „Powstające podczas podróży emisje CO2 zostaną wówczas dokładnie obliczone na podstawie kilometrów i liczby pasażerów. Przy zamówieniu wyliczona kwota zostanie automatycznie doliczona do ceny biletu. Składka na środowisko wynosi około 1-3% ceny. W trosce o ochronę środowiska i wygodę podróżujących, także lokalizację przystanków planujemy tak, aby ułatwić pasażerom jak najłatwiejsze dotarcie.”
60 proc. pasażerów FlixBusa to kobiety, które wybierają zielone autobusy jako preferowany sposób podróżowania ze względu na komfort, bezpieczeństwo i cenę. Jedna trzecia pasażerów FlixBusa ma od 18 do 25 lat.
Innowacje i plany FlixBusa w 2018
FlixBus planuje dalszy rozwój w 2018 roku, zarówno pod względem ekspansji na nowe rynki, jak i rozwoju produktu. Jeszcze w tym roku, zielone autobusy, które widoczne są na drogach w całej Europie, pojawią się także w Stanach Zjednoczonych, a tamtejsza siedziby firmy będzie mieścić się w Los Angeles. W całej siatce wprowadzone zostaną nowe destynacje, pojawi się też wiele nowych połączeń dla pasażerów w Polsce. Obecnie trwają intensywne prace nad integracją platformy sprzedaży ze strategicznym partnerem, PolskimBusem. Od wiosny w zielonych barwach ma już jeździć prawie 160 autokarów polskich partnerów FlixBusa, zarówno na trasach krajowych, jak i zagranicznych, z możliwością wygodnych przesiadek w 3 hubach: Warszawie, Krakowie i Wrocławiu.
Znaczną część sukcesu FlixBusa można przypisać cyfryzacji i innowacjom produktowym, które również będą udoskonalane w najbliższych miesiącach. Szczególny nacisk będzie położony na rozwój aplikacji mobilnej FlixBus oraz opcji rezerwacji miejsc, która obecnie testowana jest już na 12 trasach. Dodatkowymi usprawnieniami mają być funkcje umożliwiające ocenę kierowcy oraz monitorowanie trasy autobusu w czasie rzeczywistym za pomocą funkcji GPS.
POWIĄZANE WPISY
4 grudnia 2025
Ryanair powiększa bazę w Gdańsku i ogłasza rozkład lotów na lato 2026
Ryanair powiększa bazę w Gdańsku i ogłasza rekordowy rozkład lotów na lato 2026,…
0 Komentarzy1 Minuty
2 grudnia 2025
TAP Air Portugal rozszerza program NDC i podpisuje nową umowę z Amadeus
TAP Air Portugal ogłosił rozwój programu NDC dzięki podpisaniu nowej umowy z Amadeus oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
2 grudnia 2025
PLL LOT uruchamia świąteczny kalendarz adwentowy z codziennymi promocjami
Polskie Linie Lotnicze LOT uruchomiły świąteczną akcję promocyjną inspirowaną kalendarzem…
0 Komentarzy1 Minuty
1 grudnia 2025
Wizz Air otworzył szóstą bazę operacyjną w Polsce. 11 nowych tras z Lotniska Warszawa-Modlin
Dziś, 1 grudnia 2025 roku, linia lotnicza Wizz Air uruchomiła bazę operacyjną na Lotnisku…
0 Komentarzy2 Minuty
1 grudnia 2025
Zielona Góra-Babimost ma nową halę Non-Schengen
Lotnisko Zielona Góra-Babimost zakończyło kluczowy etap modernizacji, obejmujący m.in.…
0 Komentarzy1 Minuty
1 grudnia 2025
Enter Air i Coral Travel z nową umową czarterową na sezon 2026/2027
Enter Air podpisał z Coral Travel Poland umowę czarteru obejmującą współpracę w sezonie…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2025
Ryanair ogłasza ofertę Black Friday: drugi bilet za połowę ceny
Ryanair uruchomił wyprzedaż z okazji Black Friday, oferując promocję „drugi bilet za pół…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2025
Enter Air podsumowuje III kwartał 2025 roku
Przychody Enter Air po trzech kwartałach 2025 roku osiągnęły 2 422,8 mln zł, a EBITDA…
0 Komentarzy3 Minuty
28 listopada 2025
PLL LOT uruchomiły nowe połączenie z Warszawy do Rovaniemi
PLL LOT uruchomiły nowe sezonowe połączenie z Warszawy do Rovaniemi w północnej…
0 Komentarzy2 Minuty









