PHH z nową akcją dla hotelarzy. Dyskusje przy śniadaniu mają inspirować działy HR
![](https://www.waszaturystyka.pl/wp-content/uploads/2023/03/DSC_4967.jpeg)
Pandemia spowodowała duże braki kadrowe w hotelarstwie, dlatego Grupa Polskiego Holdingu Hotelowego zainicjowała pierwsze śniadanie HR dla przedstawicieli branży, mające m.in. zainspirować uczestników do działania. Kolejne spotkanie z przedstawicielami HR zaplanowano na maj br.
Uczestnicy pierwszego śniadania HR podkreślali, że hotelarstwo wciąż uważane jest za atrakcyjną branżę, w której można awansować, rozwijać się i spełniać pasje. Spotkanie w warszawskim hotelu Renaissance zostało zainicjowane przez Polski Holding Hotelowy, a poprowadziła je Violetta Hamerska, ekspertka branży hotelowej Guest & Employee Experience.
Prowadząca przytoczyła dane raportu World Travel & Tourism, który informuje, że tylko w pierwszych miesiącach pandemii z branży hotelarskiej na całym świecie odeszło 55 milionów osób. W wyniku tego w Europie w hotelarstwie zostanie obsadzone zaledwie jedno miejsce na osiem wakatów. Dane te pokazały, jakim wyzwaniem będzie utrzymanie obecnych i pozyskanie nowych pracowników w tej branży.
„Mimo tych różnych wyzwań, z którymi mamy do czynienia nie można nie zauważyć, że nasza branża w ostatnim czasie, a zwłaszcza podczas pandemii pokazała, że hotelarze potrafią stawić czoła największym trudnościom. Przetrwaliśmy ten trudny dla nas wszystkich okres i idziemy dalej. Teraz przyszedł czas współpracy, dlatego musimy łączyć swoje siły, żeby konkurować nie między sobą, ale z innymi branżami. Naszym celem jest pokazanie innym, że hotelarstwo to fascynujące miejsce, gdzie można rozwijać swoje kompetencje, wykonując prestiżowy zawód” – powiedziała Violetta Hamerska, ekspertka branży hotelowej Guest & Employee Experience.
W dalszej części spotkania uczestnicy podkreślali, że jednym ze sposobów zatrzymania najlepszych pracowników w organizacji jest odpowiednie i skuteczne zarządzanie talentami tak, by pracownicy mieli poczucie ciągłego rozwoju zawodowego i samorealizacji oraz jak najlepiej wykorzystywali w pracy swoje naturalne uzdolnienia i preferencje.
„Rozmawialiśmy przede wszystkim o tym, jak zapobiegać rotacji pracowników. Niezbędne do tego jest odczarowanie wizerunku branży. To wszystko powinno się dokonać poprzez współpracę, aby scalić branżę i budować pozytywną fasadę wizerunku hotelarza. Trzeba pokazać obecnym i przyszłym pracownikom, że hotelarstwo to miejsce, gdzie można awansować, rozwijać się i spełniać pasje” – zaznaczyła Anna Chwałko, dyrektor hotelu Best Western Mariacki i Browaru Mariacki w Katowicach oraz Dyrektor Regionalna Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego.
Podczas spotkania zwrócono także uwagę na zmieniającą się rolę i znaczenie kobiet w hotelarstwie. To właśnie one coraz częściej przejmują kierownicze stanowiska w swoich organizacjach i dbają o wielowymiarowy rozwój pracowników i odpowiednią komunikację, nastawioną bardziej na współpracę, niż konkurencję.
„W Grupie Polskiego Holdingu Hotelowego ponad 60 proc. kobiet zajmuje stanowiska kierownicze. W naszych hotelach bardzo dużą rolę odgrywają kobiety, które są dyrektorami hoteli, zarządzają zespołami, a także przeważają na stanowiskach liniowych. Głos kobiet jest bardzo ważny, również w branży hotelarskiej, tym bardziej istotne jest, by jak największa reprezentacja kobiet uczestniczyła w panelach czy dyskusjach tematycznych” – powiedziała Danuta Kisielewska, dyrektor personalna w Polskim Holdingu Hotelowym.
Przedstawiciele hoteli i firm hotelarskich uznali, że czeka ich wiele pracy w obszarze zatrzymania i pozyskiwania nowych pracowników. Obecnie jednym z najważniejszych wyzwań dla nich jest podjęcie pracy nad wzmocnieniem wizerunku branży hotelarskiej w oczach pracownika – obecnego i potencjalnego, a następnie w oczach innych branż.
Kolejne spotkanie branży dotyczące wyzwań w obszarze HR zostało zaplanowane w maju 2023 roku w Renaissance Warsaw Airport Hotel.
Grupa PHH przekazała 100 tys. zł na rehabilitację chorej Laury
POWIĄZANE WPISY
23 lipca 2024
Nowa atrakcja turystyczna w Zagrzebiu. Muzeum Krawatów już otwarte
Od niedawna Zagrzeb może pochwalić się jedynym w swoim rodzaju muzeum dedykowanym…
0 Komentarzy3 Minuty
23 lipca 2024
Odkryj Austrię offline. Projekt iamAUT zaprasza influencerów na cyfrowy detoks
Österreich Werbung, we współpracy z międzynarodowymi influencerami, uruchomił projekt…
0 Komentarzy2 Minuty
22 lipca 2024
Badanie Avis: Polacy coraz chętniej wybierają spontaniczne podróże
Blisko 75 proc. Polaków zdecydowałoby się na spontaniczną podróż, wynika z najnowszego…
0 Komentarzy2 Minuty
18 lipca 2024
PSYjazna Wielkopolska. Kampania zachęca do zwiedzania z czworonogiem
W związku z coraz silniejszym trendem podróżowania z psami Wielkopolska Organizacja…
0 Komentarzy2 Minuty
15 lipca 2024
Sun & Snow: miejsc na wakacje nie zabraknie, ale tańsze oferty szybko znikają
Jak zapewnia firma Sun & Snow miejsc dla turystów nie zabraknie – choć wiele ofert…
0 Komentarzy2 Minuty
11 lipca 2024
eTravel z rekordowym obrotem. W planach 6 mld zł w ciągu pięciu lat
eTravel, firma specjalizująca się w zarządzaniu podróżami służbowymi, osiągnęła w 2023…
0 Komentarzy9 Minuty
10 lipca 2024
Ryanair ogłasza współpracę z Etraveli Group
Ryanair poinformował o nowym partnerstwie z Etraveli Group. W ramach współpracy, marki…
0 Komentarzy2 Minuty
9 lipca 2024
Ski Opening Schladming-Dachstein 2024: Bryan Adams, Sting i Simply Red otworzą sezon narciarski
Ski Opening Schladming-Dachstein oraz Leutgeb Entertainment Group zapowiadają start…
0 Komentarzy2 Minuty
4 lipca 2024
Projekt #iamAUT: Austria Tourism wysyła influencerów na prawdziwy urlop bez mediów społecznościowych
Austria Tourism (Narodowe Biuro Promocji Austrii) inicjuje projekt #iamAUT, w ramach…
0 Komentarzy2 Minuty