PHH: 54 mln zł przychodów w pierwszym kwartale

Polski Holding Hotelowy w pierwszych trzech miesiącach tego roku, osiągnął wzrost przychodów operacyjnych, zysku i wyniku EBITDA w porównaniu do I kwartału 2019 roku. Wzrosła także liczba gości w obiektach PHH, co przełożyło się na najwyższe obłożenie pokoi w historii spółki.
Przychody operacyjne za I kwartał 2023 roku wyniosły 54,2 mln zł i były wyższe o 24,4 mln zł w porównaniu do I kwartału 2019 roku.
W I kwartale 2023 roku spółka PHH osiągnęła zysk na poziomie 14 mln zł, co w odniesieniu do I kwartału 2019 r. stanowi wzrost o 18,3 mln zł. Z kolei wynik EBITDA był na poziomie sięgającym 10,4 mln zł i wzrósł o 8,6 mln zł w stosunku do analogicznego okresu 2019, kiedy osiągnął wartość 1,8 mln zł.
Obłożenie wyższe niż przed pandemią
„Te rekordowe wyniki finansowe w historii naszej spółki, pokazują, że przyjęta przez nas strategia i jej konsekwentna realizacja są skuteczne i przynoszą konkretne efekty. Ostatnie miesiące były też czasem intensywnej pracy, który przełożył się na bardzo dobre wyniki dla PHH, mimo tych jakże trudnych dla nas wszystkich okolicznościach, wynikających z toczącej się wojny w Ukrainie oraz wpływu tej sytuacji na turystykę w Polsce i kondycję branży hotelarskiej w naszym kraju. Szczególnie cieszy nas fakt, że po ciężkim czasie pandemii i okresowego zamknięcia hoteli, goście znowu wrócili do podróżowania, co również wyraźnie widzimy po najwyższym obłożeniu pokoi, jakie nasza spółka odnotowała w ostatnim czasie. Tylko w pierwszym kwartale 2023 roku w naszych hotelach obłożenie pokoi wyniosło prawie 74 proc. i jest to dotychczas najlepszy wynik, jaki nasza spółka odnotowała w tym zakresie” – podkreśla Gheorghe Marian Cristescu, prezes Polskiego Holdingu Hotelowego.
W pierwszych trzech miesiącach 2023 roku spółka osiągnęła również najwyższą w swojej historii frekwencję w hotelach i obiektach PHH przy rekordowej cenie średniej. Obłożenie pokoi w I kwartale 2023 roku wzrosło o około 10 punktów procentowych w stosunku do I kwartału 2019 roku, gdy było na poziomie 64 proc. Z kolei cena średnia za pokój w pierwszych trzech miesiącach tego roku wyniosła 349 zł. Oznacza to wzrost ceny średniej o 73 zł w stosunku do I kwartału 2019 roku, gdy była ona na poziomie 276 zł.
POWIĄZANE WPISY
8 grudnia 2025
Bułgaria krajem turystyki winiarskiej
W ambasadzie Bułgarii w Warszawie odbyła się prezentacja Bułgarskiej Organizacji…
0 Komentarzy1 Minuty
26 listopada 2025
Polska podsumowuje udział w targach IBTM World 2025 w Barcelonie
Podczas tegorocznych targów IBTM World w Barcelonie Polska zaprezentowała szeroką ofertę…
0 Komentarzy4 Minuty
25 listopada 2025
Ponad 300 tys. biegaczy wzięło udział w Dubai Run 2025
Dubai Run 2025 zgromadził rekordowe 307 tys. uczestników, odnotowując ponad trzykrotny…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
IGHP: Październik przyniósł stabilne wyniki w polskich hotelach
Obłożenie hoteli w Polsce w październiku 2025 roku utrzymało się na stabilnym poziomie, a…
0 Komentarzy3 Minuty
24 listopada 2025
eSky: Podróże zamiast zakupów. Jak wykorzystać okres Black Friday na inwestycję w siebie?
W czasie, gdy sklepy kuszą rekordowymi promocjami, coraz głośniej mówi się o…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2025
Otwarto nowy najwyższy hotel na świecie – Ciel Dubai Marina
15 listopada 2025 roku oficjalnie otwarto Ciel Dubai Marina, należący do Vignette…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2025
Hotel Mercure Warszawa Centrum zorganizował wernisaż „Konie, Byki, Limeryki”
Hotel Mercure Warszawa Centrum zorganizował wernisaż zatytułowany „Konie, Byki,…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2025
TRIBE współpracuje z ASP Wrocław i MIXD w projekcie edukacyjnym dla studentów
TRIBE ogłasza rozpoczęcie projektu edukacyjnego „Exploring TRIBE” realizowanego we…
0 Komentarzy2 Minuty
12 listopada 2025
Rafał Szmytke dołącza do zarządu Polskiego Holdingu Hotelowego
Polski Holding Hotelowy poinformował, że z dniem 12 listopada 2025 roku do zarządu spółki…
0 Komentarzy1 Minuty










