Nowe udogodnienia dla pasażerów na Lotnisku Chopina w Warszawie

W drugim kwartale 2024 roku Lotnisko Chopina w Warszawie odnotowało wzrost średniej oceny jakości obsługi pasażerów. W odpowiedzi na potrzeby podróżnych, port lotniczy wprowadził dodatkowe udogodnienia. Seniorzy powyżej 70. roku życia mogą teraz bezpłatnie skorzystać z usługi Fast Track, a dla osób szukających wyciszenia stworzono specjalne pomieszczenie w strefie tranzytowej.
Na Lotnisku Chopina w Warszawie regularnie przeprowadzane są badania satysfakcji pasażerów, których celem jest ocena jakości świadczonych usług oraz identyfikacja obszarów wymagających poprawy. W drugim kwartale 2024 roku średnia ocena stołecznego portu wyniosła 4,60 i wzrosła w porównaniu do wyniku za pierwszy kwartał (4,57). Ocena z drugiego kwartału tego roku jest także wyższa od rezultatu z tego samego okresu w 2023 roku (4,55). Jednocześnie wynik za drugi kwartał 2024 roku przełamał trend spadkowy ogólnej oceny Lotniska Chopina charakterystyczny dla tego okresu roku.
„Wyniki badań pozwalają lotnisku dostosować swoją ofertę do oczekiwań podróżnych, a także wprowadzać innowacje i udoskonalenia w zakresie obsługi, bezpieczeństwa i komfortu podróży. Dzięki regularnym analizom opinii pasażerów, możemy utrzymywać wysoki standard obsługi oraz dbać o zadowolenie wszystkich korzystających z naszych usług. Bardzo cieszymy się z ostatnich wyników, to jest potwierdzenie, że nasze działania idą we właściwym kierunku i są dobrze przyjęte przez pasażerów” – mówi Adam Sanocki, członek zarządu PPL S.A.
Nowe udogodnienia dla pasażerów
Aby zagwarantować jak najwyższy poziom satysfakcji, lotnisko wprowadza dodatkowe udogodnienia dla podróżnych. Od 20 sierpnia pasażerowie, którzy ukończyli lub skończą jeszcze w tym roku 70 lat, mogą bezpłatnie skorzystać z usługi Fast Track dostępnej na Lotnisku Chopina w Warszawie. Fast Track – Szybkie Przejście to usługa, która pomaga przyspieszyć przejście do kontroli bezpieczeństwa, a dzięki temu zaoszczędzić czas oraz pozwala uniknąć oczekiwania w kolejce.
„Z uwagi na rosnący ruch na naszym lotnisku zdarza się, że czas oczekiwania na dojście do kontroli bezpieczeństwa jest wydłużony. Zdajemy sobie sprawę, że dla osób starszych może być to sporą niedogodnością i trudem. Dlatego, by poprawić ich komfort, zdecydowaliśmy się bezpłatnie udostępnić usługę Fast Track osobom powyżej 70 roku życia. Mamy nadzieję, że dzięki temu dla seniorów przejście przez nasze lotnisko stanie się łatwiejsze i bezproblemowe” – mówi Adam Sanocki, członek zarządu PPL S.A.
W stołecznym porcie ścieżka szybszego przejścia znajduje się w dwóch lokalizacjach. Jedno z nich jest w strefie B terminala, tuż obok restauracji Johnny Rockets, drugie w strefie E w pobliżu stanowisk odpraw PLL LOT. Usługa Fast Track dostępna jest też dla pozostałych pasażerów. Jej zakupu dokonać można online poprzez stronę internetową Lotniska Chopina, bezpośrednio przy rezerwacji biletu u przewoźnika oraz w dwóch samoobsługowych kioskach zlokalizowanych tuż przy szybkich przejściach w terminalu.
W odpowiedzi na potrzeby pasażerów, w lipcu Lotnisko Chopina oddało do użytku podróżnych pokój wyciszenia. To miejsce, w którym można się skupić się i rozluźnić przed podróżą. Pokój zlokalizowany jest na poziomie 300 terminala, rzadziej użytkowanym przez pasażerów, co gwarantuje ciszę. W pomieszczeniu znajduje się wygodna pufa i miękka wykładzina. Miejsce zdobią neutralne plakaty powieszone na ścianach i lampa zapewniająca klimatyczne światło. Wszystko sprzyja wyciszeniu i gwarantuje odcięcie się od zgiełku i natrętnych bodźców.
„Zdajemy sobie sprawę z tego, że dla pasażerów źle znoszących przebywanie w tłumie, w hałasie, a dodatkowo nierzadko przeżywających stres związany z podróżą lotniczą, przeprawa przez lotnisko to nie lada wyzwanie dla ich psychiki. Właśnie dla nich, powstał pokój wyciszenia, w którym w spokoju, w samotności, bez niepotrzebnych bodźców można się odprężyć, zrelaksować oraz odreagować i ochłonąć przed dalszą podróżą” – mówi Adam Sanocki, członek zarządu PPL S.A.
Do pokoju z niższych poziomów terminala dostać można się zarówno windą, jak i zlokalizowanymi w pobliżu schodami ruchomymi. Tuż przy pomieszczeniu znajdują się toalety. Pokój do dyspozycji pasażerów dostępny jest codziennie przez całą dobę.
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Triverna.pl: Rekordowy grudzień w hotelach. Najwyższe ceny w górach
Z danych portalu Triverna.pl wynika, że grudzień w polskich hotelach zapowiada się…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Sopocka Organizacja Turystyczna zaprasza do udziału w „Sopockich Perłach”
Sopocka Organizacja Turystyczna rozpoczyna siódmą edycję konkursu „Sopockie Perły”.…
0 Komentarzy1 Minuty
5 grudnia 2025
Sezon narciarski w Wiśle otwarty. Skolnity gotowy na narciarzy
Sezon narciarski na stacji Skolnity w Wiśle rozpocznie się dziś, 5 grudnia, o godzinie…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2025
Travelist.pl rusza z zimowym konkursem fotograficznym
Travelist.pl uruchomił konkurs fotograficzny „Jedź na ferie - wygraj wakacje”, w którym…
0 Komentarzy2 Minuty
4 grudnia 2025
Accor mianuje Karelle Lamouche CEO na Europę i Afrykę Północną
Grupa hotelowa Accor ogłosiła powołanie Karelle Lamouche na stanowisko CEO…
0 Komentarzy2 Minuty
3 grudnia 2025
Rusza 8. edycja konkursu fotograficznego #LubelskieTravel
Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna otwiera nabór do kolejnej edycji konkursu…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
WP Holding sprzedaje Fluege.de chińskiej grupie Tongcheng Travel
Fluege.de ma nowego właściciela. WP Holding zawarło umowę sprzedaży Invia Flights Germany…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
ULC rusza z nową edycją kampanii „Nie pakuj się w kłopoty”
Urząd Lotnictwa Cywilnego rozpoczął nową edycję kampanii edukacyjnej „Nie pakuj się w…
0 Komentarzy2 Minuty










