Nowe Centrum Informacji Turystycznej w Wilnie gotowe na sezon turystyczny
Wileńskie Centrum Informacji Turystycznej otworzyło swoje drzwi dla mieszkańców stolicy i jej gości w nowej siedzibie przy ul. Pilies 7. W ubiegłym roku centrum odwiedziło ponad 54 tys. turystów – о 20 proc. więcej niż w latach poprzednich. Większość z nich, około 74 proc., stanowili obcokrajowcy, najwięcej turystów pochodziło z Niemiec, Polski, Wielkiej Brytanii i Francji.
Dyrektorka agencji turystyki i rozwoju miasta „Go Vilnius”, Dovilė Aleksandravičienė, zauważa, że spersonalizowane usługi planowania podróży, interaktywna prezentacja Wilna i wirtualny asystent sprawią, że każdy gość odkryje wyjątkowe oblicze Wilna.
„W nowym Centrum Informacji Turystycznej wykorzystywana jest sztuczna inteligencja – wirtualny asystent będzie komunikował się według wybranych tematów, biorąc pod uwagę pożądane tempo zwiedzania i czas dostępny w Wilnie. Dzięki temu każdemu można zaoferować spersonalizowany plan podróży, który odpowiada jego osobistym potrzebom i oczekiwaniom. Zależy nam na tym, aby zapewnić turystom pozytywne doświadczenia, które, mamy nadzieję, zachęcą ich do powrotu tutaj, a jednocześnie polecą wizytę w stolicy Litwy swoim bliskim, przyjaciołom czy współpracownikom” – mówi dyrektorka „Go Vilnius”.
Dla wygody turystów od mają do września godziny pracy Centrum Informacji zostaną wydłużone: odwiedzić można będzie codziennie od godz. 9:00 do 19:00. Dzieci będą miały się czym zająć, gdy rodzice będą zajęci planowaniem trasy: w nowym centrum będą mogły tworzyć na specjalnej interaktywnej ścianie, której podstawą jest specjalnie stworzone graffiti przedstawiające symbole Wilna.
Liczba turystów wzrosła o 12 proc.
W 2023 roku sumie Wilno odwiedziło prawie 1,2 mln. gości, z czego obcokrajowcy stanowili 69 proc. W porównaniu do roku 2022 ogólny wzrost liczby wszystkich turystów wyniósł 12 proc. Według różnych obliczeń, jeden obcokrajowiec wydaje w mieście średnio 94 euro dziennie. Całkowita turystyka przyjazdowa w 2023 r. wygenerowała dla stolicy około 224 mln. Euro dochodu.
Szczególnie duży wzrost napływu turystów odnotowano z Polski – w porównaniu do 2022 roku Wilno odwiedziło aż o 58 proc. więcej turystów. W tym roku w ciągu pierwszych trzech miesięcy do Wilna przybyło już ponad 13 000 Polaków, a Wilno co roku cieszy się szczególnym zainteresowaniem w okresie majówki. Natomiast długi weekend przypadający na Boże Ciało w końcu maja, w tym roku zbiegnie się z obchodzonym 1 czerwca w Wilnie Festiwalem Chłodnika.
Turyści zazwyczaj odkrywają Wilno jako cel city breaku, a najczęściej odwiedzanymi miejscami są Wieża Giedymina, Góra Trzech Krzyży, Uniwersytet Wileński, Pałac Władców Litewskich, Katedra Wileńska z dzwonnicą, Muzeum Okupacji i Walk o Wolność, Republika Zarzecza, Targowisko Paupio, dzielnica Szklana, Muzeum MO, więzienie na Łukiszkach.
W tym sezonie turystycznym w Wilnie otworzyły się nowe atrakcje – niedawno odrestaurowany Pałac Sapiehów, najnowszy oddział Muzeum Narodowego – Dom urzędnika zamku u podnóża Góry Giedymina, Muzeum Kultury i Tożsamości Litewskich Żydów, nowe przestrzenie w Wieży Telewizyjnej oraz inne.
POWIĄZANE WPISY
15 maja 2025
Rekordowa konferencja franczyzobiorców Wakacje.pl – ponad 300 osób na wyspie Kos
Na greckiej wyspie Kos odbyła się doroczna konferencja sieci franczyzowej Wakacje.pl, w…
0 Komentarzy3 Minuty
14 maja 2025
Travelist.pl: Zmiana preferencji majówkowych Polaków. Mniej city breaków, więcej natury
Majówka 2025 przyniosła wyraźne zmiany w preferencjach wyjazdowych Polaków – wynika z…
0 Komentarzy2 Minuty
14 maja 2025
Puchar Świata UCI w Downhillu wraca do Szczyrku
W dniach 17–18 maja 2025 roku Szczyrk Mountain Resort po raz drugi będzie gospodarzem…
0 Komentarzy1 Minuty
13 maja 2025
Polacy spędzili majówkę 2025 w kraju. Królowały góry i aktywny wypoczynek
Z danych Polskiej Organizacji Turystycznej wynika, że 43 proc. Polaków planowało krótki…
0 Komentarzy3 Minuty
13 maja 2025
TBO.com wprowadza AI Smart Search dla agentów turystycznych
TBO.com, globalna platforma B2B dla branży turystycznej, informuje o wprowadzeniu nowej…
0 Komentarzy1 Minuty
12 maja 2025
Sopot dla każdego i przez cały rok. Sukces kampanii „See you in Sopot”
Sopot i Sopocka Organizacja Turystyczna zakończyły pierwszą odsłonę kampanii „Widzimy się…
0 Komentarzy2 Minuty
12 maja 2025
DOT uruchomiła nową wersję portalu dolnyslask.travel
Dolnośląska Organizacja Turystyczna zakończyła modernizację portalu turystycznego…
0 Komentarzy1 Minuty
12 maja 2025
Polski design w europejskim wydaniu. Nowe wnętrza hotelu Mercure Tallinn
Hotel Mercure Tallinn zyskał nowe wnętrza, zaprojektowane przez warszawskie Aure Studio…
0 Komentarzy2 Minuty
12 maja 2025
Paul Schwaiger nowym CCO w Corendon Airlines
Doświadczony menedżer lotniczy Paul Schwaiger objął stanowisko Chief Commercial Officer w…
0 Komentarzy1 Minuty