„Nowa turystyczna tradycja”. Ruszyła kolejna edycja „Weekendu za pół ceny”

Siódme wydanie akcji POT i MSiT „Polska zobacz więcej” odbędzie się w dniach 22-24 listopada. Tym razem liczba partnerów przekroczy tysiąc, a akcja będzie promowana na rynkach zagranicznych.
Jak zapowiedział podczas konferencji prasowej Witold Bańka, Minister Sportu i Turystyki, kolejna edycja akcji promocyjnej, promowana będzie w krajach ościennych oraz w Norwegii i Szwecji. W kampanii wezmą udział 1024 podmioty z branży turystycznej, w tym stali partnerzy: PLL LOT, PKP Intercity, Polski Holding Hotelowy i Polonus. W ramach obniżki o co najmniej 50 proc. będzie można także zwiedzać Stadion Narodowy – partnerem została spółka PGE Narodowy.
„Ta akcja promocyjna to taka nowa turystyczna tradycja. Udział w niej zapewnia partnerom możliwość promowania własnych usług i cieszymy się, że z roku na rok liczba firm zainteresowanych udziałem wzrasta” – powiedział Witold Bańka.
Według prezesa POT Roberta Andrzejczyka, jesienna edycja 2019 będzie przełomowa nie tylko ze względu na liczbę partnerów, ale przede wszystkim dlatego, że POT wychodzi z akcją poza granice Polski. Zamierza promować ją w Niemczech, Czechach, na Słowacji, Białorusi, Ukrainie, Litwie, a także w Szwecji i Norwegii. Na tych ostatnich dwóch krajach w szczególności zależało partnerom z Pomorza.
Jak powiedział w rozmowie z portalem WaszaTurystyka.pl prezes POT Robert Andrzejczyk, kampania zagraniczna będzie prowadzona głównie w mediach społecznościowych i tradycyjnych. Będą to zarówno treści płatne – posty sponsorowane, jak też działania PR-owe. Informacje o akcji mają ukazać się w prasie, radio i telewizji.
„Działania będą prowadzone przez Zagraniczne Ośrodki POT na tych rynkach, na których je mamy – przy czym rynek norweski zostanie obsłużony z siedziby w Sztokholmie. Kampania w krajach, w których nie mamy przedstawicielstwa, czyli w Czechach, na Słowacji i Litwie, prowadzone będą z centrali POT, we współpracy z placówkami dyplomatycznymi, mediami polonijnymi i np. Instytutem Polskim na Litwie” – wyjaśnił Robert Andrzejczyk.
W sumie na działania promocyjne za granicą POT przeznaczy 300 tys. zł, do tego dojdą też środki z PLL LOT oraz budżety placówek dyplomatycznych RP. Będzie to pilotażowa akcja, a w jej ocenie POT będzie posiłkował się głównie opiniami partnerów.
„Cieszymy się, że aż 46 proc. partnerów przygotowało ofertę dla zagranicznego odbiorcy, chociażby w postaci anglojęzycznej wersji strony internetowej” – mówił Robert Andrzejczyk. Strona akcji „Polska zobacz więcej” dostępna jest w językach polskim i angielskim.
W pierwszej edycji akcji „Polska zobacz więcej. Weekend za pół ceny”, prowadzonej w 2016 roku przez MSiT, wzięło udział 396 partnerów, w szóstej – 894 oraz ponad 180 tys. turystów.
POWIĄZANE WPISY
14 maja 2025
Międzynarodowy chór, polskie serce. Vistula University Choir wystąpi na IMEX 2025
Podczas targów IMEX Frankfurt 2025 Polska Organizacja Turystyczna przygotowała muzyczną…
0 Komentarzy8 Minuty
14 maja 2025
Travelist.pl: Zmiana preferencji majówkowych Polaków. Mniej city breaków, więcej natury
Majówka 2025 przyniosła wyraźne zmiany w preferencjach wyjazdowych Polaków – wynika z…
0 Komentarzy2 Minuty
14 maja 2025
Puchar Świata UCI w Downhillu wraca do Szczyrku
W dniach 17–18 maja 2025 roku Szczyrk Mountain Resort po raz drugi będzie gospodarzem…
0 Komentarzy1 Minuty
13 maja 2025
Rusza XXII Konkurs na Najlepszy Produkt Turystyczny – Certyfikat POT
Polska Organizacja Turystyczna ogłasza XXII edycję konkursu na Najlepszy Produkt…
0 Komentarzy2 Minuty
13 maja 2025
Polacy spędzili majówkę 2025 w kraju. Królowały góry i aktywny wypoczynek
Z danych Polskiej Organizacji Turystycznej wynika, że 43 proc. Polaków planowało krótki…
0 Komentarzy3 Minuty
13 maja 2025
Miejsca Przyjazne Rowerzystom. Małopolska specjalizacja!
Jak wygląda rowerowy raj? W Polsce ujrzą go wszyscy, którzy wybiorą się do……
0 Komentarzy6 Minuty
12 maja 2025
Sopot dla każdego i przez cały rok. Sukces kampanii „See you in Sopot”
Sopot i Sopocka Organizacja Turystyczna zakończyły pierwszą odsłonę kampanii „Widzimy się…
0 Komentarzy2 Minuty
12 maja 2025
DOT uruchomiła nową wersję portalu dolnyslask.travel
Dolnośląska Organizacja Turystyczna zakończyła modernizację portalu turystycznego…
0 Komentarzy1 Minuty
12 maja 2025
Czech Tourism zaprasza na warsztat MICE w Krakowie
Czech Tourism zaprasza przedstawicieli branży MICE na swój pierwszy warsztat dedykowany…
0 Komentarzy2 Minuty