„Nowa turystyczna tradycja”. Ruszyła kolejna edycja „Weekendu za pół ceny”

Siódme wydanie akcji POT i MSiT „Polska zobacz więcej” odbędzie się w dniach 22-24 listopada. Tym razem liczba partnerów przekroczy tysiąc, a akcja będzie promowana na rynkach zagranicznych.
Jak zapowiedział podczas konferencji prasowej Witold Bańka, Minister Sportu i Turystyki, kolejna edycja akcji promocyjnej, promowana będzie w krajach ościennych oraz w Norwegii i Szwecji. W kampanii wezmą udział 1024 podmioty z branży turystycznej, w tym stali partnerzy: PLL LOT, PKP Intercity, Polski Holding Hotelowy i Polonus. W ramach obniżki o co najmniej 50 proc. będzie można także zwiedzać Stadion Narodowy – partnerem została spółka PGE Narodowy.
„Ta akcja promocyjna to taka nowa turystyczna tradycja. Udział w niej zapewnia partnerom możliwość promowania własnych usług i cieszymy się, że z roku na rok liczba firm zainteresowanych udziałem wzrasta” – powiedział Witold Bańka.
Według prezesa POT Roberta Andrzejczyka, jesienna edycja 2019 będzie przełomowa nie tylko ze względu na liczbę partnerów, ale przede wszystkim dlatego, że POT wychodzi z akcją poza granice Polski. Zamierza promować ją w Niemczech, Czechach, na Słowacji, Białorusi, Ukrainie, Litwie, a także w Szwecji i Norwegii. Na tych ostatnich dwóch krajach w szczególności zależało partnerom z Pomorza.
Jak powiedział w rozmowie z portalem WaszaTurystyka.pl prezes POT Robert Andrzejczyk, kampania zagraniczna będzie prowadzona głównie w mediach społecznościowych i tradycyjnych. Będą to zarówno treści płatne – posty sponsorowane, jak też działania PR-owe. Informacje o akcji mają ukazać się w prasie, radio i telewizji.
„Działania będą prowadzone przez Zagraniczne Ośrodki POT na tych rynkach, na których je mamy – przy czym rynek norweski zostanie obsłużony z siedziby w Sztokholmie. Kampania w krajach, w których nie mamy przedstawicielstwa, czyli w Czechach, na Słowacji i Litwie, prowadzone będą z centrali POT, we współpracy z placówkami dyplomatycznymi, mediami polonijnymi i np. Instytutem Polskim na Litwie” – wyjaśnił Robert Andrzejczyk.
W sumie na działania promocyjne za granicą POT przeznaczy 300 tys. zł, do tego dojdą też środki z PLL LOT oraz budżety placówek dyplomatycznych RP. Będzie to pilotażowa akcja, a w jej ocenie POT będzie posiłkował się głównie opiniami partnerów.
„Cieszymy się, że aż 46 proc. partnerów przygotowało ofertę dla zagranicznego odbiorcy, chociażby w postaci anglojęzycznej wersji strony internetowej” – mówił Robert Andrzejczyk. Strona akcji „Polska zobacz więcej” dostępna jest w językach polskim i angielskim.
W pierwszej edycji akcji „Polska zobacz więcej. Weekend za pół ceny”, prowadzonej w 2016 roku przez MSiT, wzięło udział 396 partnerów, w szóstej – 894 oraz ponad 180 tys. turystów.
POWIĄZANE WPISY
2 października 2023
Żywe Muzeum Piernika: w wakacje odwiedziło nas 43 tys. osób
Wraz z końcem lata nadszedł czas na podsumowanie tegorocznego sezonu w Żywym Muzeum…
0 Komentarzy2 Minuty
29 września 2023
WOT prezentuje nową publikację. Poznaj Warszawę „Nad dachami”
Warszawska Organizacja Turystyczna zaprezentowała swoją najnowszą publikację, "Nad…
0 Komentarzy1 Minuty
29 września 2023
MerlinX Srebrnym Partnerem XIII Forum Promocji Turystycznej
Już za 12 dni, 11 października w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach…
0 Komentarzy1 Minuty
27 września 2023
Środki transportu, łączcie się. O tym, jak ułatwić podróżnym przemieszczanie się porozmawiamy na XIII Forum Promocji Turystycznej
Turystyka jest ważnym sektorem gospodarki dla wielu krajów, zapewniającym znaczne dochody…
0 Komentarzy2 Minuty
26 września 2023
Akademia Liderek Turystyki w Białymstoku – inspirujące warsztaty dla kobiet w branży turystycznej
Centrum Edukacji Ekologicznej Hydropolis oraz redakcja WaszaTurystyka.pl mają przyjemność…
0 Komentarzy2 Minuty
25 września 2023
Premiera utworu Moje Mazowsze. Powstała piosenka z okazji 25-lecia samorządu województwa mazowieckiego
25 września w Basenie Artystycznym Warszawskiej Opery Kameralnej odbyła się premiera…
0 Komentarzy2 Minuty
21 września 2023
Otwarcie Parku Legend w Nowej Słupi. Magiczna podróż przez świętokrzyskie legendy
16 września 2023 roku w Nowej Słupi, niedaleko Kielc, oficjalnie otwarto nowy park…
0 Komentarzy2 Minuty
21 września 2023
Analiza SEO serwisów turystycznych w Google. Najlepsze Wakacje.pl, za nimi Itaka
Sezon urlopowy jeszcze trwa, ale już teraz warto myśleć o przyszłorocznych wakacjach.…
0 Komentarzy9 Minuty