Niemiecka Centrala Turystyki zaprezentowała Niemcy w Katowicach

fot. archiwum DZT

W hotelu Courtyard by Marriott w Katowicach odbył się kolejny niemiecki workshop dla branży turystycznej. Po raz pierwszy od lockdownu Niemiecka Centrala Turystyki spotkała się na rynku lokalnym, aby wymienić wiedzę i doświadczenia, a także omówić nowe możliwości współpracy.

Tomasz Pędzik, dyrektor Biura Niemieckiej Centrali Turystyki w Polsce powiedział: „Odbudowa turystyki po pandemii to główne wyzwanie w nadchodzących latach dla branży polskiej i niemieckiej. Nasze kampanie „German.Local.Culture.”, „Niemcy – blisko i bezpiecznie” (turystyka przygraniczna) oraz „FeelGood” (zrównoważony rozwój) doskonale wypełniają potrzeby polskiego rynku . Bliska odległość od Polski i świetna infrastruktura zwiększają poczucie bezpieczeństwa i dają możliwość podjęcia krótkoterminowej decyzji o wyjeździe. Wszystkie te elementy dają nadzieję na szybką odbudowę ruchu turystycznego między naszymi krajami”.

Potencjał rynku południowej Polski dostrzegło w tym roku 7 niemieckich partnerów, którzy swoją ofertę przedstawili ponad 30 organizatorom i biurom turystycznym z Katowic i okolicy.

Brandenburgia – to głównie pałace i ogrody. Dla miłośników aktywnego wypoczynku doskonałym miejscem będzie Spreewald. Polecamy też aktywne programy MICE, programy dla dzieci i młodzieży, termy i aquaparki jak Tropical Islands czy Naturtherme Templin. Wydarzenia kulturalne takie jak noce w pałacach i ogrodach Sanssouci, już teraz na nowo przyciągają turystów.

Górne Łużyce – bogata europejska historia z wieloma zabytkami z różnych epok i bogatymi tradycjami przyciąga wielu Polaków. Europejskie Dwumiasto Görlitz/Zgorzelec to doskonały przykład integracji na co dzień. Kultura i sztuka, doskonała sceneria dla nagrodzonych Oscarem filmów, 960 ha jeziora Berzdorfer See, historyczne miasta i stacje szlaku Via Sacra to tylko niektóre atrakcje czekające na turystów.

Saksonia – jest z pewnością jednym z najbardziej zielonych krajów związkowych w Niemczech. Oferuje wszystko, co jest potrzebne do spędzenia niezapomnianego urlopu lub krótkiego weekendowego wypadu za granicę. W bogatej ofercie znajdują się nie tylko wspaniałe miasta, ale także atrakcje przyrodnicze, szlaki wodne, piesze i rowerowe oraz szeroki wachlarz usług spa.

Drezno i Kraina Łaby – jeden z najpopularniejszych kierunków turystycznych Niemiec. Urokliwe starówki, znamienite zbiory sztuki i skarby kultury, barokowe zespoły pałacowe, rejsy parostatkami wzdłuż malowniczych brzegów Łaby, winnice w Radebeul oraz trasy rowerowe i piesze sprawiają, że to atrakcyjny cel wycieczek dla grup i klientów indywidualnych, a także doskonała lokalizacja dla kongresów i konferencji.

Manufaktura Porcelany MEISSEN® – jest pierwszą manufakturą porcelany w Europie. W warsztatach pokazowych Manufaktury, można prześledzić, jak powstaje słynna na całym świecie Meissener Porzellan®, można też zwiedzić Muzeum Porcelany Miśnieńskiej oraz zrobić zakupy i delektować się smakołykami w kawiarni & restauracji MEISSEN®.

Bawaria – Bayern Tourismus Marketing GmbH to oficjalna agencja marketingowa zajmująca się promocją Bawarii jako celu turystycznego. Oferuje wsparcie dla branży turystycznej jak: gotowe programy wycieczek, zdjęcia do ściągnięcia pod linkiem bilder.bayern.by, organizacja podróży studyjnych, kontakty z hotelami , przewoźnikami i organizatorami incomingowymi.

Zagłębie Ruhry – jest stosunkowo nowym kierunkiem wyjazdowym, który oferuje imponującą kulturę industrialną, wartościowe imprezy kulturalne oraz niezwykłe i pełne wrażeń podróże. Zwiedzanie Zollverein – obiektu wpisanego UNESCO, wspinaczka linowa pomiędzy nieczynnymi piecami hutniczymi, nurkowanie w gazometrze, wędrówki po hałdach, muzea sztuki ze światowej klasy arcydziełami oraz restauracje w zapierających dech katedrach industrialnych: Metropolia Ruhry to cel podróży w Europie, który potrafi zaskoczyć i jeden z najbardziej interesujących kierunków wycieczek w Nadrenii Północnej-Westfalii.

Niemcy zapraszają biura podróży na workshop B2B w Katowicach