Niemiecka Centrala Turystyki jednym z najlepszych innowatorów 2022

Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) po raz drugi została jedną z czołowych firm w konkursie innowacyjności TOP100. W kategorii przedsiębiorstw średniej wielkości (od 51 do 200 pracowników) jurorzy docenili pomysły DZT związane z wykorzystaniem technologii cyfrowych w czasie pandemii.
Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT, powiedziała: „Aby utrzymać wysoki poziom świadomości marki Niemiec jako celu turystycznego, zdecydowaliśmy się na szybkie wdrożenie kampanii w przestrzeni cyfrowej, praktycznie od początku pandemii Covid 19. Nasza kompleksowa strategia obudowy turystyki objęła wszystkie narzędzia marketingu cyfrowego i wszystkie kanały komunikacji. Ponadto rozwijamy nowe narzędzia, takie jak chatboty, wspierane przez sztuczną inteligencję, aby odpowiadać na zapytania klientów i jednocześnie wzmacniać wymianę know-how między partnerami z rynków źródłowych oraz partnerami z niemieckiej branży.
Różne badania pokazują, że Niemcy jako cel podróży zyskują uznanie na arenie międzynarodowej. Jesteśmy bardzo dumni, że jury doceniło nasze zaangażowanie jako innowatora w branży turystycznej w zakresie transformacji cyfrowej”.
Konkretnym projektem, na którym jury oparło swoją decyzję była międzynarodowa kampania online. Wykorzystano w niej treści informacyjne oraz wirtualne formaty uruchamiające empatię, co w zeszłym roku zostało także nagrodzone
„German Brand Award”. Dzięki chatbotowi na Facebooku i stronie germany.travel podróżni otrzymują ogólne informacje turystyczne oraz aktualne informacje na temat pandemii w Niemczech. Aby w okresie pandemii i związanych z tym ograniczeń przyjazdowych utrzymać kontakt z konsumentami z zagranicy, DZT stworzyło ciekawe aplikacje, takie jak filtr rozszerzonej rzeczywistości na Facebooku (zamki i pałace) oraz aplikację do selfie na 250-lecie urodzin Ludwika van Beethovena.
Kolejną docenioną inicjatywą DZT są seminaria online poświęcone poszczególnym rynkom (Market Insight Webinar). Dzięki wypowiedziom ekspertów oraz informacjom opartym na badaniach rynku, oferują one konkretną wiedzę w zakresie przezwyciężania wyzwań, które stawia przed nami pandemia.
Od 1993 roku konkurs TOP100 docenia sukcesy innowacyjny przedsiębiorstw. Podstawą konkursu jest proces selekcji, przez który muszą przejść wszyscy uczestnicy.
Na zlecenie firmy Compamedia, która jest organizatorem konkursu, prof. Nikolaus Franke, zajmujący się naukowo innowacyjnością oraz jego zespół przeanalizowali ponad 100 wskaźników innowacyjności w pięciu kategoriach: managment promujący innowacyjne rozwiązania, innowacje dla klimatu, innowacyjne procesy i organizacja, orientacja zewnętrzna/otwarta innowacja i sukces innowacyjny. Analiza TOP 100 sprawdza, czy innowacje są dziełem przypadku, czy są planowane systematycznie i w związku z tym mogą być powtarzane w przyszłości. Szczególną wagę przywiązuje się do pytania, czy i w jaki sposób innowacje oraz udoskonalenia produktów są wdrażane i akceptowane na rynku.
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Triverna.pl: Rekordowy grudzień w hotelach. Najwyższe ceny w górach
Z danych portalu Triverna.pl wynika, że grudzień w polskich hotelach zapowiada się…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Sopocka Organizacja Turystyczna zaprasza do udziału w „Sopockich Perłach”
Sopocka Organizacja Turystyczna rozpoczyna siódmą edycję konkursu „Sopockie Perły”.…
0 Komentarzy1 Minuty
5 grudnia 2025
Sezon narciarski w Wiśle otwarty. Skolnity gotowy na narciarzy
Sezon narciarski na stacji Skolnity w Wiśle rozpocznie się dziś, 5 grudnia, o godzinie…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2025
Travelist.pl rusza z zimowym konkursem fotograficznym
Travelist.pl uruchomił konkurs fotograficzny „Jedź na ferie - wygraj wakacje”, w którym…
0 Komentarzy2 Minuty
4 grudnia 2025
Accor mianuje Karelle Lamouche CEO na Europę i Afrykę Północną
Grupa hotelowa Accor ogłosiła powołanie Karelle Lamouche na stanowisko CEO…
0 Komentarzy2 Minuty
3 grudnia 2025
Rusza 8. edycja konkursu fotograficznego #LubelskieTravel
Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna otwiera nabór do kolejnej edycji konkursu…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
WP Holding sprzedaje Fluege.de chińskiej grupie Tongcheng Travel
Fluege.de ma nowego właściciela. WP Holding zawarło umowę sprzedaży Invia Flights Germany…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
ULC rusza z nową edycją kampanii „Nie pakuj się w kłopoty”
Urząd Lotnictwa Cywilnego rozpoczął nową edycję kampanii edukacyjnej „Nie pakuj się w…
0 Komentarzy2 Minuty










