Niemcy częściej wybierają Polskę. Dane DRV wskazują na wyraźny wzrost zainteresowania

fot. Unsplash

Niemieccy turyści coraz częściej wybierają Polskę jako cel podróży. Dane Deutscher Reiseverband pokazują, że w 2024 roku udział takich wyjazdów wzrósł z ok. 2 proc do 2,8 proc.

Stabilizujące się ceny transportu lądowego, większa mobilność podróżnych oraz popularność krótszych podróży do krajów sąsiadujących sprzyjają kierunkom bliskim geograficznie. Trend ten wpisuje się w zjawisko „short distance”, obejmujące destynacje łatwo dostępne i postrzegane jako bardziej zrównoważone środowiskowo.

„Niemieccy turyści od lat stanowią najliczniejszą grupę zagranicznych gości odwiedzających Polskę. Ich lojalność i zainteresowanie naszym krajem są niezwykle ważne dla rozwoju branży. Widzimy, że Polska zyskuje w ich oczach nie tylko jako miejsce bliskie i atrakcyjne, ale przede wszystkim jako destynacja o wysokiej jakości usług, ciekawej kulturze i przyjaznej atmosferze. Dzięki konsekwentnej promocji i współpracy z niemiecką branżą turystyczną możemy planować dalszy, stabilny rozwój turystyki przyjazdowej z Niemiec” – powiedział Marcin Płachno, dyrektor Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Berlinie.

Zmieniające się preferencje niemieckich podróżnych wskazują na coraz większe zainteresowanie miejscami mniej zatłoczonymi i oferującymi bardziej lokalny charakter. Polska, łącząca przyrodę, ofertę kulturalną oraz dobrze rozwiniętą infrastrukturę, wpisuje się w te oczekiwania. Atutem pozostaje również dobra dostępność transportowa, szczególnie dla mieszkańców wschodniej części Niemiec, którzy mogą dotrzeć do Polski bez konieczności korzystania z transportu lotniczego.

Rosnące zainteresowanie Polską to także efekt działań promocyjnych prowadzonych przez Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Berlinie. Obejmują one udział w targach branżowych, organizację warsztatów i spotkań B2B, kampanie medialne oraz wizyty studyjne dla dziennikarzy i influencerów.

„Naszym celem nie jest jedynie reklama Polski, ale budowanie jej wizerunku jako kierunku autentycznego, bezpiecznego i różnorodnego. Widzimy, że takie podejście przynosi efekty i coraz więcej Niemców odkrywa nasz kraj na nowo” – podsumował Marcin Płachno.