Niemcy częściej wybierają Polskę. Dane DRV wskazują na wyraźny wzrost zainteresowania
fot. Unsplash
Niemieccy turyści coraz częściej wybierają Polskę jako cel podróży. Dane Deutscher Reiseverband pokazują, że w 2024 roku udział takich wyjazdów wzrósł z ok. 2 proc do 2,8 proc.
Stabilizujące się ceny transportu lądowego, większa mobilność podróżnych oraz popularność krótszych podróży do krajów sąsiadujących sprzyjają kierunkom bliskim geograficznie. Trend ten wpisuje się w zjawisko „short distance”, obejmujące destynacje łatwo dostępne i postrzegane jako bardziej zrównoważone środowiskowo.
„Niemieccy turyści od lat stanowią najliczniejszą grupę zagranicznych gości odwiedzających Polskę. Ich lojalność i zainteresowanie naszym krajem są niezwykle ważne dla rozwoju branży. Widzimy, że Polska zyskuje w ich oczach nie tylko jako miejsce bliskie i atrakcyjne, ale przede wszystkim jako destynacja o wysokiej jakości usług, ciekawej kulturze i przyjaznej atmosferze. Dzięki konsekwentnej promocji i współpracy z niemiecką branżą turystyczną możemy planować dalszy, stabilny rozwój turystyki przyjazdowej z Niemiec” – powiedział Marcin Płachno, dyrektor Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Berlinie.
Zmieniające się preferencje niemieckich podróżnych wskazują na coraz większe zainteresowanie miejscami mniej zatłoczonymi i oferującymi bardziej lokalny charakter. Polska, łącząca przyrodę, ofertę kulturalną oraz dobrze rozwiniętą infrastrukturę, wpisuje się w te oczekiwania. Atutem pozostaje również dobra dostępność transportowa, szczególnie dla mieszkańców wschodniej części Niemiec, którzy mogą dotrzeć do Polski bez konieczności korzystania z transportu lotniczego.
Rosnące zainteresowanie Polską to także efekt działań promocyjnych prowadzonych przez Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Berlinie. Obejmują one udział w targach branżowych, organizację warsztatów i spotkań B2B, kampanie medialne oraz wizyty studyjne dla dziennikarzy i influencerów.
„Naszym celem nie jest jedynie reklama Polski, ale budowanie jej wizerunku jako kierunku autentycznego, bezpiecznego i różnorodnego. Widzimy, że takie podejście przynosi efekty i coraz więcej Niemców odkrywa nasz kraj na nowo” – podsumował Marcin Płachno.
POWIĄZANE WPISY
4 grudnia 2025
Nowy Targ – stolica Podhala pełna atrakcji
Nowy Targ to górska stolica Podhala, malowniczo położona nad Białym i Czarnym Dunajcem. Z…
0 Komentarzy4 Minuty
3 grudnia 2025
Mazowieckie city breaks – odkryj Radom, Płock, Siedlce i Żyrardów
Jesień i zima to idealny moment, aby spojrzeć na Mazowsze z innej, mniej oczywistej…
0 Komentarzy8 Minuty
28 listopada 2025
Magdalena Krucz rekomendowana na prezeskę POT
Proces wyboru nowego prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej wciąż trwa, a branża…
0 Komentarzy1 Minuty
25 listopada 2025
Opole zapowiada świąteczny jarmark i nowe atrakcje
Tegoroczny Jarmark Bożonarodzeniowy w Opolu wystartuje 28 listopada i potrwa do 23…
0 Komentarzy1 Minuty
25 listopada 2025
Kasina Ski&Bike otwiera sezon narciarski
Kasina Ski&Bike jako pierwszy ośrodek Grupy Pingwina rozpoczęła sezon narciarski,…
0 Komentarzy1 Minuty
17 listopada 2025
Dolnośląska Organizacja Turystyczna prezentuje nowy spot – Dolny Śląsk Travel
Dolnośląska Organizacja Turystyczna zaprezentowała nowy spot promocyjny „Dolny Śląsk…
0 Komentarzy2 Minuty
13 listopada 2025
Pokolenie Z zmienia turystykę. Rekruterzy szukają nowych sposobów komunikacji
Rekruterzy z biur podróży Itaka, Coral Travel, Grecos Holiday i Albatros oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
13 listopada 2025
Robert De Niro, Nobu Matsuhisa i Meir Teper wspólnie w Warszawie na jubileuszu Nobu Hotel
Po raz pierwszy w historii marki założyciele Nobu wspólnie odwiedzili Polskę. Ich wizyta…
0 Komentarzy2 Minuty
12 listopada 2025
Warszawa trafiła do cyfrowego świata Fortnite
Warszawa zyskuje cyfrową odsłonę w popularnej grze Fortnite, w której codziennie…
0 Komentarzy1 Minuty










