Neckermann włącza się w walkę z plastikiem

Jeden z największych koncernów turystycznych na świecie Thomas Cook, do którego w Polsce należy Neckermann, postanawia zmniejszyć użycie plastiku. W ramach kampanii #NoPlaceForPlastic zobowiązuje się do wyeliminowania z organizacji do 2020 r. 70 milionów plastikowych przedmiotów jednorazowego użytku. Odpowiada to 3 500 pełnych walizek.
Każdego dnia do oceanów trafia nie mniej niż 8 mln* plastikowych przedmiotów. Ich wpływ na przyrodę jest katastrofalny. Wpływ na to branży turystycznej jest również wyraźnie widoczny: w miesiącach letnich tworzywa sztuczne docierające do Morza Śródziemnego zwiększają się o 40 proc.*
Klienci nie chcą plastiku
Badanie przeprowadzone wśród klientów Thomasa Cooka w Wielkiej Brytanii, Skandynawii i Niemczech wykazało, że aż 90 proc. z nich jest zaniepokojonych obecnym poziomem zanieczyszczenia plastikiem na świecie. Ten sam odsetek uważa, że istotne jest, aby firmy turystyczne traktowały tę kwestię poważnie. Obecność plastiku w wakacyjnych kurortach ma duży wpływ na to, czy odwiedzą to miejsce ponownie. Aż 65 proc. respondentów przyznało, że woli podróżować z biurem, które poważnie pracuje nad zmniejszeniem użycia plastiku.
W ramach akcji #NoPlaceForPlastic grupa Thomas Cook początkowo skoncentruje się na obszarach, na które ma bezpośredni wpływ i kontrolę, a mianowicie na własnych hotelach i liniach lotniczych. Wyeliminuje powszechnie używane jednorazowe plastiki – m.in. słomki i mieszadła – wszędzie tam, gdzie jest to możliwe i zastąpi je alternatywnymi. Grupa chce wykorzystać swoją siłę i reputację w branży turystycznej, aby zachęcić klientów, pracowników, dostawców i szerszą branżę turystyczną do wspólnej pracy nad tym globalnym zagadnieniem.
Ekologia podczas urlopu
Badania wykazały, że wielu turystów nie myśli o recyklingu podczas wakacji. Ponad jedna piąta przyznała, że jest bardziej narażona na wyrzucenie plastiku kiedy przebywa poza domem. Thomas Cook chce podnieść świadomość na temat recyklingu i znaleźć sposoby na wykorzystanie plastiku. Grupa rozpoczęła współpracę z projektantami Wyatt And Jack. Zabiorą wczasowiczom zepsute i wyrzucone plastikowe pontony, materace dmuchane czy dziecięce rękawki pływackie i zamieniają je w stylowe, wysokiej jakości torebki i akcesoria wakacyjne, które będą mogły być używane wielokrotnie. Wyatt i Jack współpracują z National Trust i Surfers Against Sewage.
„Wyzwanie jest ogromne i wiemy, jak wiele musimy zrobić. Mamy nadzieję, że dzięki naszemu zaangażowaniu, będziemy w stanie zachęcić też innych do współpracy z nami w celu zmniejszenia ilości plastiku w branży turystycznej dla trwałej korzyści naszych pracowników, miejsc, które kochamy i oczywiście naszych klientów. – powiedziała Alice Macandrew, group corporate affairs director.
*2005 United Nations Environment Programme report “Marine Litter An analytical overview”
*2018 WWF report “The Holiday Plastic Choking Our Oceans”.
POWIĄZANE WPISY
16 maja 2025
PIT podsumowuje rok działalności. Najważniejsze negocjacje w UE w sprawie zaliczek na poczet wycieczek
15 maja w Hotelu Gromada Centrum w Warszawie obradowało XXXVII Walne Zgromadzenie…
0 Komentarzy5 Minuty
15 maja 2025
Exim Tours rozpoczął sprzedaż sezonu zima 2025/2026
Exim Tours rozpoczął sprzedaż oferty zimowej na sezon 2025/2026. W programie znalazły się…
0 Komentarzy5 Minuty
15 maja 2025
Rainbow wchodzi na rynek rumuński i przejmuje 70 proc. udziałów w Paralela 45
Rainbow Tours ogłasza strategiczne przejęcie 70 proc. udziałów w rumuńskim biurze podróży…
0 Komentarzy3 Minuty
15 maja 2025
Rekordowa konferencja franczyzobiorców Wakacje.pl – ponad 300 osób na wyspie Kos
Na greckiej wyspie Kos odbyła się doroczna konferencja sieci franczyzowej Wakacje.pl, w…
0 Komentarzy3 Minuty
14 maja 2025
Rainbow prezentuje ofertę rejsów wycieczkowych na sezon zima 2025/2026
Biuro podróży Rainbow wprowadza do oferty 20 programów rejsowych na sezon zima 2025/2026.…
0 Komentarzy1 Minuty
12 maja 2025
eSky.pl: Ceny rodzinnych wakacji za granicą w 2025
Wakacyjny wypoczynek z dziećmi za granicą nie musi wiązać się z wysokimi kosztami. Jak…
0 Komentarzy5 Minuty
8 maja 2025
Ecco Travel zaprasza agentów na study tour do Nepalu
We wrześniu 2025 roku Ecco Travel zorganizuje study tour dla agentów, którego program…
0 Komentarzy2 Minuty
5 maja 2025
Itaka rozwija flotę transportową w Turcji na sezon letni 2025
Itaka rozwija flotę transportową w Turcji na sezon letni 2025. Nowoczesne autokary i…
0 Komentarzy1 Minuta