Neckermann włącza się w walkę z plastikiem

Jeden z największych koncernów turystycznych na świecie Thomas Cook, do którego w Polsce należy Neckermann, postanawia zmniejszyć użycie plastiku. W ramach kampanii #NoPlaceForPlastic zobowiązuje się do wyeliminowania z organizacji do 2020 r. 70 milionów plastikowych przedmiotów jednorazowego użytku. Odpowiada to 3 500 pełnych walizek.
Każdego dnia do oceanów trafia nie mniej niż 8 mln* plastikowych przedmiotów. Ich wpływ na przyrodę jest katastrofalny. Wpływ na to branży turystycznej jest również wyraźnie widoczny: w miesiącach letnich tworzywa sztuczne docierające do Morza Śródziemnego zwiększają się o 40 proc.*
Klienci nie chcą plastiku
Badanie przeprowadzone wśród klientów Thomasa Cooka w Wielkiej Brytanii, Skandynawii i Niemczech wykazało, że aż 90 proc. z nich jest zaniepokojonych obecnym poziomem zanieczyszczenia plastikiem na świecie. Ten sam odsetek uważa, że istotne jest, aby firmy turystyczne traktowały tę kwestię poważnie. Obecność plastiku w wakacyjnych kurortach ma duży wpływ na to, czy odwiedzą to miejsce ponownie. Aż 65 proc. respondentów przyznało, że woli podróżować z biurem, które poważnie pracuje nad zmniejszeniem użycia plastiku.
W ramach akcji #NoPlaceForPlastic grupa Thomas Cook początkowo skoncentruje się na obszarach, na które ma bezpośredni wpływ i kontrolę, a mianowicie na własnych hotelach i liniach lotniczych. Wyeliminuje powszechnie używane jednorazowe plastiki – m.in. słomki i mieszadła – wszędzie tam, gdzie jest to możliwe i zastąpi je alternatywnymi. Grupa chce wykorzystać swoją siłę i reputację w branży turystycznej, aby zachęcić klientów, pracowników, dostawców i szerszą branżę turystyczną do wspólnej pracy nad tym globalnym zagadnieniem.
Ekologia podczas urlopu
Badania wykazały, że wielu turystów nie myśli o recyklingu podczas wakacji. Ponad jedna piąta przyznała, że jest bardziej narażona na wyrzucenie plastiku kiedy przebywa poza domem. Thomas Cook chce podnieść świadomość na temat recyklingu i znaleźć sposoby na wykorzystanie plastiku. Grupa rozpoczęła współpracę z projektantami Wyatt And Jack. Zabiorą wczasowiczom zepsute i wyrzucone plastikowe pontony, materace dmuchane czy dziecięce rękawki pływackie i zamieniają je w stylowe, wysokiej jakości torebki i akcesoria wakacyjne, które będą mogły być używane wielokrotnie. Wyatt i Jack współpracują z National Trust i Surfers Against Sewage.
„Wyzwanie jest ogromne i wiemy, jak wiele musimy zrobić. Mamy nadzieję, że dzięki naszemu zaangażowaniu, będziemy w stanie zachęcić też innych do współpracy z nami w celu zmniejszenia ilości plastiku w branży turystycznej dla trwałej korzyści naszych pracowników, miejsc, które kochamy i oczywiście naszych klientów. – powiedziała Alice Macandrew, group corporate affairs director.
*2005 United Nations Environment Programme report “Marine Litter An analytical overview”
*2018 WWF report “The Holiday Plastic Choking Our Oceans”.
POWIĄZANE WPISY
4 grudnia 2025
Anex Tour Poland szkoli agentów w Marsa Alam
W dniach 30 listopada - 4 grudnia 2025 roku w Marsa Alam odbyło się wydarzenie branżowe…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
Kiwi.com: Polska wśród najpopularniejszych kierunków świątecznych w Europie
Tegoroczny sezon świąteczny przynosi Polsce wzrost ruchu turystycznego, a liczba…
0 Komentarzy2 Minuty
2 grudnia 2025
eSky: Wenecja, Malta i Teneryfa najpopularniejszymi kierunkami na przełomie roku
Zbliżający się przełom roku to okres zwiększonego zainteresowania wyjazdami…
0 Komentarzy2 Minuty
28 listopada 2025
Gala Exim Tours 2025 zgromadziła agentów i partnerów branży turystycznej w Warszawie
W Warszawie odbyła się Gala Exim Tours 2025, która zgromadziła agentów, partnerów oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
26 listopada 2025
eSky: Rekordowe zainteresowanie wyjazdami na jarmarki bożonarodzeniowe. Budapeszt, Praga i Wiedeń w czołówce
Grudzień otwiera dla turystów jeden z najbardziej atrakcyjnych okresów wyjazdowych -…
0 Komentarzy3 Minuty
25 listopada 2025
Wakacje.pl: Przełom listopada i grudnia najtańszym momentem na podróż. Ceny wyjazdów o 30 proc. niższe niż w święta
Wakacje.pl: Przełom listopada i grudnia najtańszym momentem na podróż. Ceny wyjazdów o 30…
0 Komentarzy3 Minuty
24 listopada 2025
Black Week 2025: Skyscanner podpowiada, jak szukać najlepszych ofert
Nadchodzący Black Week ponownie przyciąga uwagę podróżnych, a Skyscanner prezentuje…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
Kiwi.com: Po otwarciu Wielkiego Muzeum Egipskiego wzrosło zainteresowanie lotami do Kairu
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Kairze wywołało wyraźny wzrost zainteresowania…
0 Komentarzy1 Minuty
24 listopada 2025
Travelist.pl: Polacy coraz wcześniej rezerwują wyjazdy na lato 2026. Bałtyk pozostaje liderem
Polscy turyści coraz wcześniej planują wakacyjny wypoczynek. Jak wynika z danych portalu…
0 Komentarzy3 Minuty










