Neckermann Podróże nagrodzony Ekomersami 2016
Neckermann Podróże wygrał konkurs Ekomersy 2016 za spójność doświadczenia zakupowego w różnych kanałach sprzedaży. Ekomersy to jeden z najbardziej uznanych konkursów w branży e-commerce, mający na celu wyróżnienie najlepszych firm, produktów i usług wspierających sprzedaż w Internecie.
Ekomersy to najważniejsza nagroda dla branży e-commerce w Polsce. W tym roku nagrody przyznano już po raz piąty. Neckermann wygrał w kategorii „Spójność doświadczenia zakupowego w różnych kanałach sprzedaży” pokonując takie marki jak: ITAKA, Decathlon, Wittchen, eobuwie.pl, Mirat.pl, Księgarnia Internetowa PWN i FUTUREMED.
Nagroda to efekt bliskiej współpracy między Optimise i Neckermann Podróże, która przełożyła się na wzrost liczby wypełnionych formularzy rezerwacji (o 521 proc. w ciągu pierwszego półrocza 2016), a także wzrost liczby kontaktów z infolinią (198 proc.) i wzrost średniej wartości rezerwacji o 7 proc.
Jarosław Sokołowski, e-Commerce Manager w Neckermann Podróże powiedział: „Nasze rozumienie zapewnienia spójności doświadczenia zakupowego w różnych kanałach sprzedaży zakłada brak konkurencji pomiędzy kanałami komunikacyjnymi i sprzedażowymi. Kanały te w Neckermann Podróże mają wzajemnie się wspierać, asystując klientowi na każdym etapie jego procesu decyzyjnego, aż do uzyskania opinii powyjazdowej. A i ona, w razie ew. problemów, jest jeszcze gruntownie analizowana i pozostajemy w kontakcie z Klientem, którego wrażenia po urlopie nie są perfekcyjne. Klient sam wybiera ten kanał komunikacji z naszą firmą, który w danym momencie jest dla niego najważniejszy.
Widać to doskonale na przykładzie strony www i live chata – cześć klientów po rozpoczęciu procesu zakupowego online decyduje się przejść do live chata i tam sfinalizować transakcję. Jest jednak równie duża część naszych klientów, która po zasięgnięciu informacji na live chacie finalizuje transakcję online. Nasze zadanie polega na dostosowaniu działań reklamowych do kanału, w którym Klient jest w danej chwili oraz do etapu procesu decyzyjnego Klienta. Bez nadmiernej natarczywości komunikujemy się z Klientem, dostarczając mu takie informacje, jakie są dla niego w danym momencie odpowiednie. Wsparcie systemu CRM oraz marketing automation daje nam wiele możliwości zbierania danych o potrzebach Klienta i odpowiedniego ich wykorzystania.”
Nagrodzona kampania obejmowała dwa etapy. Pierwszy miał na celu dywersyfikację działań marketingowych Neckermanna, uzupełnienie ich o nowe kanały dotarcia i zbudowanie spójnej komunikacji, drugi – weryfikację skuteczności działań z pierwszego etapu oraz opracowanie narzędzia mierzenia wpływu działań online na kontakty z infolinią i biurami sprzedaży.
Rafał Oracz, CEO grupy AdNext, w skład której wchodzi Optimise, podkreśliła: „Warto zwrócić uwagę na istotny aspekt tej nagrody. To nagroda dla Neckermann za umiejętność dogłębnego zrozumienia potrzeb i motywacji konsumenta, czyli dokładnie za to, na czym opiera się praca spółek naszej grupy. Nie o puste fajerwerki oryginalności, ale o prawdziwą satysfakcję z robienia czegoś, co ma realny sens dla odbiorcy – zarówno marketera, jak i jego klientów. Wzrost efektu wynika bowiem przede wszystkim z tego, że docieramy do osób, o których wiemy, że naprawdę są zainteresowane prezentowaną ofertą i aktywnie z niej skorzystają.”
POWIĄZANE WPISY
16 czerwca 2025
Bułgaria odczarowana! Pierwszy dedykowany Study Tour Urlop.pl zakończony sukcesem
Na początku czerwca Urlop.pl wspólnie z Exim Tours zaprosił Salony Urlop.pl na pierwszy w…
0 Komentarzy3 Minuty
11 czerwca 2025
Exim Tours rusza z nową kampanią wakacyjną
Exim Tours rusza w sezon letni z nową, zintegrowaną kampanią marketingową, promującą…
0 Komentarzy4 Minuty
11 czerwca 2025
Anex Poland uruchomił czartery do Antalyi z Bydgoszczy i Radomia
9 i 10 czerwca 2025 roku odbyły się pierwsze rejsy czarterowe Anex Poland z lotniska w…
0 Komentarzy1 Minuty
11 czerwca 2025
Polacy coraz chętniej wybierają luksus. Rainbow Elite spełnia marzenia o podróżach szytych na miarę
Globalny rynek podróży luksusowych w 2024 roku został wyceniony na 2509,71 mld dolarów…
0 Komentarzy5 Minuty
11 czerwca 2025
Travelplanet.pl: Wakacje z dziećmi? Najchętniej do Turcji i Tunezji z biurem podróży
Rodzinne wakacje 2025 zapowiadają się intensywnie. Coraz więcej Polaków decyduje się na…
0 Komentarzy7 Minuty
9 czerwca 2025
Czworonogi nie mają urlopu. Prokop i Wakacje.pl ruszają z kampanią „NajlePSIE wakacje”
Co roku w okresie wakacyjnym kilka tysięcy zwierząt traci dom, bo właściciele wolą je…
0 Komentarzy6 Minuty
6 czerwca 2025
WOW India Travel nowym partnerem Polhotrep Travel Representation
Polhotrep Travel Representation ogłasza nawiązanie współpracy z kolejnym partnerem. Do…
0 Komentarzy1 Minuty
5 czerwca 2025
Słowenia jest dobra dla sektora MICE
3 czerwca przedstawiciele Słowenii przedstawili możliwości organizacji imprez dla sektora…
0 Komentarzy1 Minuty